Mark Webber v Brazílii nevypadá příliš spokojeně. Dnes odpovídal na všetečné dotazy britských novinářů směřující k situaci uvnitř týmu a případné podpory ze strany svého kolegy Sebastiana Vettela.
Webber v šampionátu ztrácí před posledními dvěma body na Fernanda Alonsa 11 bodů. Jeho týmový kolega za ním zaostává o 14 bodů, přesto se však z jeho odpovědí zdá, že Australan se příliš z velké podpory netěší. Ostatně, obrázek si o situaci uvnitř týmu můžete udělat z vybraných otázek a odpovědí sami.
Hovořilo se již se Sebastianem Vettelem o jeho roli tento víkend?MW: Je to normální závod.
Ale není, že ano?MW: Je to normální závod.
Myslíš, že by Vettelovi mělo být řečeno, aby tě podporoval?MW: Pokud se tak nestalo doposud, už k tomu nikdy nedojde.
Předtím však situace byla jiná...MW: Mezi mnou a Sebem se nic nezměnilo během posledních pěti či šesti závodů. Jediným rozdílem nyní je to, že v šampionátu vede někdo jiný.
Existuje nebezpečí, že Red Bull nevyhraje ani jeden z titulů, pokud nebudete s Vettelem spolupracovat? Jak to vnímá tým?MW: Museli byste se zeptat [týmu]. Já jsem pilot a myslím si, že riziko toho samozřejmě stoupá, pokud závodíte jeden s druhým a potenciálně můžete jeden druhého vyřadit nebo závodit dokonce tak tvrdě, že nezískáte jisté tituly. Ale toto rozhodnutí určitě není na mě. Myslím si, že je velmi důležité, jak s tím naložíme. Musíte se na to zeptat lidí, kteří vedou tým.
Pokud by bodová situace byla opačná, pomohl bys Vettelovi?MW: To je těžká otázka a je obtížné vědět, jak tuto situaci zvládnout. V týmu je spousta dobrých lidí a bezpochyby bychom letos moc rádi nějaký ty šampionáty vyhráli. Jsme také v odlišných fázích naší kariéry, takže to není tak jednoduché, jak by si někdo představoval. Potřeboval bych si to více promyslet.
Z různých důvodů Seb letos nikdy nevedl šampionát, zatímco já ano, takže ať už se v uplynulých závodech stalo cokoliv, zbývají nám dva závody a body hovoří jasně. Ať už zvolíme jakoukoliv cestu k vítězství v šampionátu, uvidíme v pondělí po Abú Zabí, jestli byla správná.
Zdá se, že necítíš plnou podporu týmu...MW: Technicky bylo všechno velmi, velmi dobré.
Ale lidská stránka?MW: Ta je jasná, ne?
Webber byl dotázán i na reakci na obvinění vznesené Gerhardem Bergerem z úmyslného vyřazení soupeře po své havárii v Koreji.
Jak sis vysvětlil poznámky Gerharda Bergera po Koreji?MW: Vím, že Gerhard měl docela nebezpečné havárie ve své době a já je mám také - Le Mans, Valencie... Nikdy nevystavuji sebe či někoho jiného většímu nebezpečí, než je potřeba. Ztratil jsem nad vozem kontrolu a [dle Bergera] jsem ji náhle znovu získal a zkoušel někoho vyřadit... takže jsem génius, ne?
Byl jsi překvapen těmi komentáři, které vzešli z kanálu vlastněného Red Bullem?MW: Absolutně.
Moc to člověku nepomůže, viď?MW: Snesu toho hodně.
Přidalo se ti to už letos?Když bojujete o titul, nedají vám ho jako medaili při hrách Commonwealthu... Je to náročné a já si uvědomuji, že občas to zleva či zprava schytáte. To k tomu patří.
Mluvil jsi s Gerhardem?MW: Tak dobře mě zase nezná.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.