Mark Webber v Brazílii nevypadá příliš spokojeně. Dnes odpovídal na všetečné dotazy britských novinářů směřující k situaci uvnitř týmu a případné podpory ze strany svého kolegy Sebastiana Vettela.
Webber v šampionátu ztrácí před posledními dvěma body na Fernanda Alonsa 11 bodů. Jeho týmový kolega za ním zaostává o 14 bodů, přesto se však z jeho odpovědí zdá, že Australan se příliš z velké podpory netěší. Ostatně, obrázek si o situaci uvnitř týmu můžete udělat z vybraných otázek a odpovědí sami.
Hovořilo se již se Sebastianem Vettelem o jeho roli tento víkend?MW: Je to normální závod.
Ale není, že ano?MW: Je to normální závod.
Myslíš, že by Vettelovi mělo být řečeno, aby tě podporoval?MW: Pokud se tak nestalo doposud, už k tomu nikdy nedojde.
Předtím však situace byla jiná...MW: Mezi mnou a Sebem se nic nezměnilo během posledních pěti či šesti závodů. Jediným rozdílem nyní je to, že v šampionátu vede někdo jiný.
Existuje nebezpečí, že Red Bull nevyhraje ani jeden z titulů, pokud nebudete s Vettelem spolupracovat? Jak to vnímá tým?MW: Museli byste se zeptat [týmu]. Já jsem pilot a myslím si, že riziko toho samozřejmě stoupá, pokud závodíte jeden s druhým a potenciálně můžete jeden druhého vyřadit nebo závodit dokonce tak tvrdě, že nezískáte jisté tituly. Ale toto rozhodnutí určitě není na mě. Myslím si, že je velmi důležité, jak s tím naložíme. Musíte se na to zeptat lidí, kteří vedou tým.
Pokud by bodová situace byla opačná, pomohl bys Vettelovi?MW: To je těžká otázka a je obtížné vědět, jak tuto situaci zvládnout. V týmu je spousta dobrých lidí a bezpochyby bychom letos moc rádi nějaký ty šampionáty vyhráli. Jsme také v odlišných fázích naší kariéry, takže to není tak jednoduché, jak by si někdo představoval. Potřeboval bych si to více promyslet.
Z různých důvodů Seb letos nikdy nevedl šampionát, zatímco já ano, takže ať už se v uplynulých závodech stalo cokoliv, zbývají nám dva závody a body hovoří jasně. Ať už zvolíme jakoukoliv cestu k vítězství v šampionátu, uvidíme v pondělí po Abú Zabí, jestli byla správná.
Zdá se, že necítíš plnou podporu týmu...MW: Technicky bylo všechno velmi, velmi dobré.
Ale lidská stránka?MW: Ta je jasná, ne?
Webber byl dotázán i na reakci na obvinění vznesené Gerhardem Bergerem z úmyslného vyřazení soupeře po své havárii v Koreji.
Jak sis vysvětlil poznámky Gerharda Bergera po Koreji?MW: Vím, že Gerhard měl docela nebezpečné havárie ve své době a já je mám také - Le Mans, Valencie... Nikdy nevystavuji sebe či někoho jiného většímu nebezpečí, než je potřeba. Ztratil jsem nad vozem kontrolu a [dle Bergera] jsem ji náhle znovu získal a zkoušel někoho vyřadit... takže jsem génius, ne?
Byl jsi překvapen těmi komentáři, které vzešli z kanálu vlastněného Red Bullem?MW: Absolutně.
Moc to člověku nepomůže, viď?MW: Snesu toho hodně.
Přidalo se ti to už letos?Když bojujete o titul, nedají vám ho jako medaili při hrách Commonwealthu... Je to náročné a já si uvědomuji, že občas to zleva či zprava schytáte. To k tomu patří.
Mluvil jsi s Gerhardem?MW: Tak dobře mě zase nezná.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.