Španělský pilot mohl poprvé ve své kariéře slavit úspěch v mokrém závodě. Co se změnilo? Bylo to dílem štěstěny – to se dozvíme v rozhovoru, který poskytl pro italský deník Gazzetta dello Sport.
Španělský pilot, mistr světa z let 2005 a 2006, odložil oslavy vítězství a vrhl se znovu do práce, nezapomněl poděkovat týmu za skvělou práci. „Vidět je jak jsou šťastní, to je ta nejkrásnější věc. Myslím, že to je moje první vítězství za deště. A musím přiznat, že je to opravdu zvláštní pocit“.
Jak byl závod obtížný?„Hodně. Sobotní trénink nám naznačil, jak moc jsme se přiblížili Red Bullům, ale mokrá trať byla opravdu záludná a navíc nám chyběla potřebná data, závodilo se tady poprvé. Museli jsme objevovat každý milimetr trati. V některých částech byla přilnavost optimální, jinde byla spousta vody, bylo tudíž velmi snadné ztratit přilnavost“.
Můžete to považovat za nejtěžší vítězství této sezóny?„To je bez debat. Byly tu podmínky, které jsem nikde jinde nezažil. Testovali jsme za sucha, vůbec jsme netušili co nás muže potkat za mokra. V závěru se rychle stmívalo a byla tma, viditelnost ubývala s každým metrem“.
Co se změnilo, od července, kdy jste ztrácel 47 bodů, až do dneška, kdy jste v čele šampionátu?„Štěstí“.
Je to jen otázkou štěstěny?„Vůz se hodně zlepšil, tým pracuje naprosto fantasticky. Také v Silverstonu jsme měli velký potenciál, i když jsme vyšli naprázdno. Také ve Valencii se již vše měnilo k lepšímu".
V předvečer závodu, pomyslel jste si, že po jeho skončení byste mohl být v čele šampionátu?„Po pravdě - nemyslel jsem si to. V poslední době jsme získali mnohem více, než jsme předpokládali. Ale je to odměna za to, že jsme nikdy nepřestali věřit“.
Co jste si pomyslel, když vyvěsili červené praporky po prvních kolech jízdy za safety-carem? Měl jste strach, že se nebude pokračovat?„Neměl jsem čas přemýšlet o negativním scénáři závodu: musel jsem zkontrolovat technické parametry a zůstat plně koncentrovaný na závod, což za dané situace bylo dost obtížné“.
Co se stalo při výměně pneumatik?„Byla to moje chyba, na stanoviště jsem nepřijel přesně, byl jsem příliš dlouhý a zablokoval jsem kola“.
Co se Vám teď honí hlavou?„Nic se nemění. S novým bodovým systémem je tu pořád dost pilotů, kteří mají stejnou šanci získat titul“.
Jaké budou klíčové momenty v posledních dvou velkých cenách?„Pokračovat v tvrdé práci, je potřeba dojíždět na pódiových místech. Red Bull zůstává pořád silný“.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.