Španělský pilot mohl poprvé ve své kariéře slavit úspěch v mokrém závodě. Co se změnilo? Bylo to dílem štěstěny – to se dozvíme v rozhovoru, který poskytl pro italský deník Gazzetta dello Sport.
Španělský pilot, mistr světa z let 2005 a 2006, odložil oslavy vítězství a vrhl se znovu do práce, nezapomněl poděkovat týmu za skvělou práci. „Vidět je jak jsou šťastní, to je ta nejkrásnější věc. Myslím, že to je moje první vítězství za deště. A musím přiznat, že je to opravdu zvláštní pocit“.
Jak byl závod obtížný?„Hodně. Sobotní trénink nám naznačil, jak moc jsme se přiblížili Red Bullům, ale mokrá trať byla opravdu záludná a navíc nám chyběla potřebná data, závodilo se tady poprvé. Museli jsme objevovat každý milimetr trati. V některých částech byla přilnavost optimální, jinde byla spousta vody, bylo tudíž velmi snadné ztratit přilnavost“.
Můžete to považovat za nejtěžší vítězství této sezóny?„To je bez debat. Byly tu podmínky, které jsem nikde jinde nezažil. Testovali jsme za sucha, vůbec jsme netušili co nás muže potkat za mokra. V závěru se rychle stmívalo a byla tma, viditelnost ubývala s každým metrem“.
Co se změnilo, od července, kdy jste ztrácel 47 bodů, až do dneška, kdy jste v čele šampionátu?„Štěstí“.
Je to jen otázkou štěstěny?„Vůz se hodně zlepšil, tým pracuje naprosto fantasticky. Také v Silverstonu jsme měli velký potenciál, i když jsme vyšli naprázdno. Také ve Valencii se již vše měnilo k lepšímu".
V předvečer závodu, pomyslel jste si, že po jeho skončení byste mohl být v čele šampionátu?„Po pravdě - nemyslel jsem si to. V poslední době jsme získali mnohem více, než jsme předpokládali. Ale je to odměna za to, že jsme nikdy nepřestali věřit“.
Co jste si pomyslel, když vyvěsili červené praporky po prvních kolech jízdy za safety-carem? Měl jste strach, že se nebude pokračovat?„Neměl jsem čas přemýšlet o negativním scénáři závodu: musel jsem zkontrolovat technické parametry a zůstat plně koncentrovaný na závod, což za dané situace bylo dost obtížné“.
Co se stalo při výměně pneumatik?„Byla to moje chyba, na stanoviště jsem nepřijel přesně, byl jsem příliš dlouhý a zablokoval jsem kola“.
Co se Vám teď honí hlavou?„Nic se nemění. S novým bodovým systémem je tu pořád dost pilotů, kteří mají stejnou šanci získat titul“.
Jaké budou klíčové momenty v posledních dvou velkých cenách?„Pokračovat v tvrdé práci, je potřeba dojíždět na pódiových místech. Red Bull zůstává pořád silný“.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.