„Ve Ferrari odvedli skvělou práci. V závěru sezóny jsme nejkompaktnějším týmem. Ale jsou před námi ještě další čtyři závody,“ zdůraznil v rozhovoru pro deník Gazzetta dello Sport, Fernando Alonso.
V posledních pěti závodech dokázal Alonso posbírat 93 bodů, třikrát zvítězil a jednou byl druhý. Jak si vedli ostatní uchazeči o titul? Mark Webber, získal 74 bodů, Vettel 60, Button 44 a Hamilton jen 37 bodů.
Pouhých 293 tisícin dělilo první dva v cíli Velké ceny Singapuru, a to mluvíme o nejdelším závodě sezony, jenž trval hodinu a 57 minut. „Ano byl to hodně obtížný závod“, vypráví Fernando Alonso, „na trati se dvakrát objevil Safety car a pak problémy s předjížděním pomalejších jezdců. V závěru jsem tam potkal pět jezdců, nemohl jsem předjíždět pod žlutými vlajkami, když na cílové rovince hořel jeden z Lotusů. Navíc jsem se musel dívat i za sebe: snažil jsem se kontrolovat svou výhodu na Vettela, bez toho aniž bych musel nějak riskovat“.
Jaký význam má toto vítězství pro vývoj šampionátu?„Ukázalo, že můžeme i nadále pokračovat v boji o titul. Dnes vím, že jsme konkurenceschopní na každém typu trati. To jen potvrzuje, jak skvělou práci všichni v týmu odvedli, že se nevzdávají a mají chuť bojovat až do samého závěru“.
Podařilo se Vám dobře odstartovat…„Ano, ale ještě lépe se to povedlo Sebastianovi: v první zatáčce jsme byli opravdu natěsno. Důležité bylo, že jsem byl rychlejší na výjezdu, ale klíčovým pro závod, byla koncentrace a její udržení po celou dobu jeho trvání. Betonové zídky chyby neodpouštějí“.
Jak hodnotíte závod?„Závod byl z mého hlediska perfektní: po zisku pole position, nejrychlejším kole a vítězství. Ale větší váhu přikládám faktu, že jsme získali dvě vítězství po sobě a navíc na naprosto odlišných tratích: v Monze a tady. Do konce schází čtyři závody, musíme se naprosto soustředit na to, abychom dojížděli do cíle a navíc na podium. Musíme se vyvarovat napodobování Hamiltona“.
Zběsilé tempo…„Až do zastávky v boxech, jsem jel na 95 až 100%, protože jsme věděli, že musíme něco najet na Webera, který zajel do boxů poměrně brzo. Ale musel jsem jet na maximum také proto, že jsem měl v zádech Vettela. Na tvrdých gumách jsem ztratil rytmus. Ale věděli jsme, že předjíždění je tu dost obtížné, čekalo se, jestli někdo udělá chybu“.
Byli to dvě hodiny řízení v obtížných podmínkách, jak jste na tom byl s fyzičkou?„Závod v Singapuru je jedním z nejtěžších v celém šampionátu. Vysoká vlhkost, hodně zatáček, je obtížné tu závodit. Ale věděli jsme, že jdeme správným směrem, po Monze jsme se museli zaměřit na trať s vysokým aerodynamickým přítlakem“.
Před Monzou jste říkal, že vaše šance na zisk titulu je 50%. Jak je to nyní?„Je nás pět: takže máme všichni 20% šanci, Webber má určitou výhodu, vede šampionát a není na něj vyvíjen takový tlak. Bude to boj až do poslední Velké ceny Abú Zabí“.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.