„Ve Ferrari odvedli skvělou práci. V závěru sezóny jsme nejkompaktnějším týmem. Ale jsou před námi ještě další čtyři závody,“ zdůraznil v rozhovoru pro deník Gazzetta dello Sport, Fernando Alonso.
V posledních pěti závodech dokázal Alonso posbírat 93 bodů, třikrát zvítězil a jednou byl druhý. Jak si vedli ostatní uchazeči o titul? Mark Webber, získal 74 bodů, Vettel 60, Button 44 a Hamilton jen 37 bodů.
Pouhých 293 tisícin dělilo první dva v cíli Velké ceny Singapuru, a to mluvíme o nejdelším závodě sezony, jenž trval hodinu a 57 minut. „Ano byl to hodně obtížný závod“, vypráví Fernando Alonso, „na trati se dvakrát objevil Safety car a pak problémy s předjížděním pomalejších jezdců. V závěru jsem tam potkal pět jezdců, nemohl jsem předjíždět pod žlutými vlajkami, když na cílové rovince hořel jeden z Lotusů. Navíc jsem se musel dívat i za sebe: snažil jsem se kontrolovat svou výhodu na Vettela, bez toho aniž bych musel nějak riskovat“.
Jaký význam má toto vítězství pro vývoj šampionátu?„Ukázalo, že můžeme i nadále pokračovat v boji o titul. Dnes vím, že jsme konkurenceschopní na každém typu trati. To jen potvrzuje, jak skvělou práci všichni v týmu odvedli, že se nevzdávají a mají chuť bojovat až do samého závěru“.
Podařilo se Vám dobře odstartovat…„Ano, ale ještě lépe se to povedlo Sebastianovi: v první zatáčce jsme byli opravdu natěsno. Důležité bylo, že jsem byl rychlejší na výjezdu, ale klíčovým pro závod, byla koncentrace a její udržení po celou dobu jeho trvání. Betonové zídky chyby neodpouštějí“.
Jak hodnotíte závod?„Závod byl z mého hlediska perfektní: po zisku pole position, nejrychlejším kole a vítězství. Ale větší váhu přikládám faktu, že jsme získali dvě vítězství po sobě a navíc na naprosto odlišných tratích: v Monze a tady. Do konce schází čtyři závody, musíme se naprosto soustředit na to, abychom dojížděli do cíle a navíc na podium. Musíme se vyvarovat napodobování Hamiltona“.
Zběsilé tempo…„Až do zastávky v boxech, jsem jel na 95 až 100%, protože jsme věděli, že musíme něco najet na Webera, který zajel do boxů poměrně brzo. Ale musel jsem jet na maximum také proto, že jsem měl v zádech Vettela. Na tvrdých gumách jsem ztratil rytmus. Ale věděli jsme, že předjíždění je tu dost obtížné, čekalo se, jestli někdo udělá chybu“.
Byli to dvě hodiny řízení v obtížných podmínkách, jak jste na tom byl s fyzičkou?„Závod v Singapuru je jedním z nejtěžších v celém šampionátu. Vysoká vlhkost, hodně zatáček, je obtížné tu závodit. Ale věděli jsme, že jdeme správným směrem, po Monze jsme se museli zaměřit na trať s vysokým aerodynamickým přítlakem“.
Před Monzou jste říkal, že vaše šance na zisk titulu je 50%. Jak je to nyní?„Je nás pět: takže máme všichni 20% šanci, Webber má určitou výhodu, vede šampionát a není na něj vyvíjen takový tlak. Bude to boj až do poslední Velké ceny Abú Zabí“.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.