Stefano Domenicali v rozhovoru pro Gazzetta dello Sport prohlásil: „Titul můžeme získat, pokud ve zbývajících závodech vystoupíme na stupně vítězů."
Scuderia Ferrari je přesvědčená, že šampionát bude otevřený až do samotného finále a nového mistra budeme znát 14. listopadu. Co všechno je potřeba udělat, aby titul získala právě italská značka? I na tuto otázku dokázal Stefano Domenicali odpovědět: „Volného prostoru je minimum, nesmíme se dopustit žádné chyby a být připraveni vytěžit maximum z chyb těch ostatních. Pozitivním faktem je to, že o titul nás usiluje stále hodně."
Bude nedělní Velká cena Singapuru rozhodující?„Bude důležitá, ale aby byla rozhodující, na to je stále ještě příliš brzy."
Jaký vliv má nový bodový systém?„Pomáhá. Tolik pilotů a stájí v boji o titul, to Formule 1 nepamatuje. A ta nejistota napomáhá tomu, aby byl šampionát zajímavější. Pokud ve zbývajících závodech budeme na stupních vítězů, bude to pro nás velké zadostiučinění."
Jak jste se připravili na Singapur?„Vozy budou mít novou konfiguraci s vysokým aerodynamickým přítlakem. Uvidíme, zda naši soupeři udělali krok vpřed. V pátek budeme vědět více, budeme tak moci odhadnout, jak se nám bude ve zbytku roku dařit. Musíme vyzkoušet hned všechny specifikace, aby se tak neopakoval smolný víkend ze Spa."
Pět okruhů: který z nich bude nejvíce vyhovovat Ferrari?„Předvídat se moc nedá, protože během sezóny jsme byli konkurenceschopní tam, kde jsme to vůbec nečekali a naopak. Ale musíme pokračovat v růstu, a to více než naši soupeři."
Změnilo něco vítězství v Monze?„Ne, tým je jednotný a vyrovnaný. Dospěli jsme, každý zná svou roli v týmu. Jsme ve fázi, kdy není možné ustoupit. Každý z nás si musí sáhnout až na dno, stále věřit."
Nad Velkou cenou Koreje stále visí otazník…„Byla potvrzena. Minulý týden tam byli lidé od FIA: vše je připraveno, i když na hraně, ale tak tomu bylo i u předchozích nových lokalit. V tomto bodě je vše rozhodnuto."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.