Když jsem vyjížděl z boxové uličky, viděl jsem ve zpětných zrcátkách Jensona, byl hodně daleko. Jenomže on se řítil rychlostí přes 300 km/h.
„Byl to příjemný šok“: takhle Fernando Alonso vyjádřil své emoce, které zažil na stupínku nejvyšším, zatímco rudý dav z plných plic zpíval Mameliho hymnu. „Něco podobného jsem zažil jen v Barceloně po mém úspěchu v roce 2006. Tady v Monze jsem zvítězil již před třemi lety. Ale tehdy jsem hájil barvy McLarenu, největšího soupeře Ferrari a zvítězit tu, nebylo moc příjemné. Dneska je to jiné, nemohl jsem si představit krásnější okamžik“.
Vítězství přece jen komplikovanější, než se předpokládalo, start nebyl dokonalý.„Nemyslím si, že bych chyboval: Button měl lepší akceleraci. V nájezdu do první zatáčky, jsem měl kontakt se zadkem McLarenu, to mě trochu rozhodilo, proto jsem trochu zavadil o Massův vůz. V prvních dvou kolech jsem se obával, že jsem si poškodil vůz“.
Poté jste čekal, až Vás povolají k zastávce.„Ne, zkoušel jsem utočit na Buttona. Ale on neudělal jedinou chybu“.
Rozhodnutí, zajet do boxů o kolo později, byla nakonec vítězná strategie.„Měli jsme dvě možnosti: buď zajet dříve než Button, nebo zůstat o kolo déle. Rozhodli jsme se správně. Poté co Jenson zajel k mechanikům, snažil jsem se dostat z vozu maximum a hned na to mechanici odvedli fantastickou práci. Když jsem se vracel na trať, zahlédl jsem ve zpětných zrcátkách Buttonuv McLaren dost daleko za mnou, ale neuvědomil jsem si, že se řítí cílovou rovinkou rychlostí přes 300 km/h. V ten okamžik jsem byl před riskantním rozhodnutím a na studených pneumatikách jsem taky mohl skončit mimo trať“.
Jste teď přesvědčený, že jste se vrátil do boje o titul?„Toto vítězství nás hodně motivovalo, ale musíme zůstat klidní a především najít výkonnostní stabilitu, již se nemůžeme dovolit žádnou alternaci dobrých a špatných závodů jako byl ten ve Spa“.
Vy osobně si myslíte, že Ferrari je schopno naplnit tohle Vaše přání?„A proč ne? Od závodu v Německu byl špatný jen ten ve Spa“.
V letech 2005-06 jste získal titul pokaždé z vedoucí pozice, jaké je to nyní, když musíte stahovat náskok soupeřů?„Také v roce 2007 jsem musel dohánět soupeře, ale myslím si že je lepší byt ve vedení, protože potom můžete zajet závod, tak jak to udělal Hamilton, bez toho, aby ztratil kontakt s čelem. Já už nemohu dělat další chyby“.
Spokojil byste se i s druhým místem?„S Hamiltonem mimo hru a Webberem hluboko v poli jsem pochopil, že je to závod, který je potřeba v prvé řadě dokončit. Ale ne bez boje, musel jsem to udělat právě pro tohle fantastické publicum“.
Co Vás čeká nyní?„Příští dny si užiji s lidmi v Maranellu, abych jim poděkoval za jejich práci, potom se znovu začnu soustředit na šampionát“.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.