Když jsem vyjížděl z boxové uličky, viděl jsem ve zpětných zrcátkách Jensona, byl hodně daleko. Jenomže on se řítil rychlostí přes 300 km/h.
„Byl to příjemný šok“: takhle Fernando Alonso vyjádřil své emoce, které zažil na stupínku nejvyšším, zatímco rudý dav z plných plic zpíval Mameliho hymnu. „Něco podobného jsem zažil jen v Barceloně po mém úspěchu v roce 2006. Tady v Monze jsem zvítězil již před třemi lety. Ale tehdy jsem hájil barvy McLarenu, největšího soupeře Ferrari a zvítězit tu, nebylo moc příjemné. Dneska je to jiné, nemohl jsem si představit krásnější okamžik“.
Vítězství přece jen komplikovanější, než se předpokládalo, start nebyl dokonalý.„Nemyslím si, že bych chyboval: Button měl lepší akceleraci. V nájezdu do první zatáčky, jsem měl kontakt se zadkem McLarenu, to mě trochu rozhodilo, proto jsem trochu zavadil o Massův vůz. V prvních dvou kolech jsem se obával, že jsem si poškodil vůz“.
Poté jste čekal, až Vás povolají k zastávce.„Ne, zkoušel jsem utočit na Buttona. Ale on neudělal jedinou chybu“.
Rozhodnutí, zajet do boxů o kolo později, byla nakonec vítězná strategie.„Měli jsme dvě možnosti: buď zajet dříve než Button, nebo zůstat o kolo déle. Rozhodli jsme se správně. Poté co Jenson zajel k mechanikům, snažil jsem se dostat z vozu maximum a hned na to mechanici odvedli fantastickou práci. Když jsem se vracel na trať, zahlédl jsem ve zpětných zrcátkách Buttonuv McLaren dost daleko za mnou, ale neuvědomil jsem si, že se řítí cílovou rovinkou rychlostí přes 300 km/h. V ten okamžik jsem byl před riskantním rozhodnutím a na studených pneumatikách jsem taky mohl skončit mimo trať“.
Jste teď přesvědčený, že jste se vrátil do boje o titul?„Toto vítězství nás hodně motivovalo, ale musíme zůstat klidní a především najít výkonnostní stabilitu, již se nemůžeme dovolit žádnou alternaci dobrých a špatných závodů jako byl ten ve Spa“.
Vy osobně si myslíte, že Ferrari je schopno naplnit tohle Vaše přání?„A proč ne? Od závodu v Německu byl špatný jen ten ve Spa“.
V letech 2005-06 jste získal titul pokaždé z vedoucí pozice, jaké je to nyní, když musíte stahovat náskok soupeřů?„Také v roce 2007 jsem musel dohánět soupeře, ale myslím si že je lepší byt ve vedení, protože potom můžete zajet závod, tak jak to udělal Hamilton, bez toho, aby ztratil kontakt s čelem. Já už nemohu dělat další chyby“.
Spokojil byste se i s druhým místem?„S Hamiltonem mimo hru a Webberem hluboko v poli jsem pochopil, že je to závod, který je potřeba v prvé řadě dokončit. Ale ne bez boje, musel jsem to udělat právě pro tohle fantastické publicum“.
Co Vás čeká nyní?„Příští dny si užiji s lidmi v Maranellu, abych jim poděkoval za jejich práci, potom se znovu začnu soustředit na šampionát“.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.