„Nemohl jsem se spokojit s osmou pozicí. Nechyboval jsem víc než ostatní,“ řekl novinářům španělský pilot.
Pro Fernanda Alonsa začala Velká cena nejhorším možným způsobem, kolizí v prvním kole a skončila ještě hůře, odstoupením v kole 38. Pilot Ferrari nezvládl svůj vůz po výjezdu z Les Combes a narazil do bariéry. Následně se nevyhnul otázkám rozčarovaných italských novinářů.
Zklamaný?„Počítal jsem s deštěm, ale přišel příliš pozdě, v posledních sedmi kolech. Pokud by nezačalo pršet, Mercedesy by museli do boxů pro tvrdé pneumatiky, my ne a já bych se posunul o další dvě příčky, šel bych na šesté místo. Od samého začátku jsem se musel prokousávat pořadím nahoru“.
Proč jste si po nehodě s Barrichellem, nechal nasadit přechodné pneumatiky?„Protože pokud by začalo pršet, tak jak říkala předpověď, museli by ostatní zastavit na výměnu pneumatik a já bych šel do vedení s dobrým náskokem, myslím tak dvaceti vteřin. Byl jsem poslední, navíc s poškozeným vozem, musel jsem volit jinou strategii než ostatní, mohla být i vítězná“.
Jen Hamilton a Webber z vedoucí pětice dosáhli na body.„Čekalo nás sedm malých finále. To první vyznělo lépe pro dva z nás. V dalších šesti musíme zabrat a doufat, že každý závodní víkend vyjde někdo z nich naprázdno. Monza? Hledím k ní s optimismem, bude to moje první italská Grand Prix s Ferrari. Musím udělat všechno možné, abych naplnil očekávaní všech našich tifosi“.
Proč jste si nenechal nasadit pneumatiky do extremního mokra na poslední kola?„Intermediálky jsem měl nové a udělali jsme to co ostatní. Na extrémní pneumatiky bylo málo vody“.
Zvolil jste nastavení do mokra, ale déšť Vás zradil. Nepřipadá Vám, že jste tento rok, učinil až příliš mnoho chyb?„Ne víc, než je můj standard nebo než učinili mí soupeři. Dokončit závod na osmém místě by nepřineslo významné body, musel jsem riskovat. A že to skončilo špatně - po tak chaotickém závodě se toho tolik nezměnilo“.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.