„Nemohl jsem se spokojit s osmou pozicí. Nechyboval jsem víc než ostatní,“ řekl novinářům španělský pilot.
Pro Fernanda Alonsa začala Velká cena nejhorším možným způsobem, kolizí v prvním kole a skončila ještě hůře, odstoupením v kole 38. Pilot Ferrari nezvládl svůj vůz po výjezdu z Les Combes a narazil do bariéry. Následně se nevyhnul otázkám rozčarovaných italských novinářů.
Zklamaný?„Počítal jsem s deštěm, ale přišel příliš pozdě, v posledních sedmi kolech. Pokud by nezačalo pršet, Mercedesy by museli do boxů pro tvrdé pneumatiky, my ne a já bych se posunul o další dvě příčky, šel bych na šesté místo. Od samého začátku jsem se musel prokousávat pořadím nahoru“.
Proč jste si po nehodě s Barrichellem, nechal nasadit přechodné pneumatiky?„Protože pokud by začalo pršet, tak jak říkala předpověď, museli by ostatní zastavit na výměnu pneumatik a já bych šel do vedení s dobrým náskokem, myslím tak dvaceti vteřin. Byl jsem poslední, navíc s poškozeným vozem, musel jsem volit jinou strategii než ostatní, mohla být i vítězná“.
Jen Hamilton a Webber z vedoucí pětice dosáhli na body.„Čekalo nás sedm malých finále. To první vyznělo lépe pro dva z nás. V dalších šesti musíme zabrat a doufat, že každý závodní víkend vyjde někdo z nich naprázdno. Monza? Hledím k ní s optimismem, bude to moje první italská Grand Prix s Ferrari. Musím udělat všechno možné, abych naplnil očekávaní všech našich tifosi“.
Proč jste si nenechal nasadit pneumatiky do extremního mokra na poslední kola?„Intermediálky jsem měl nové a udělali jsme to co ostatní. Na extrémní pneumatiky bylo málo vody“.
Zvolil jste nastavení do mokra, ale déšť Vás zradil. Nepřipadá Vám, že jste tento rok, učinil až příliš mnoho chyb?„Ne víc, než je můj standard nebo než učinili mí soupeři. Dokončit závod na osmém místě by nepřineslo významné body, musel jsem riskovat. A že to skončilo špatně - po tak chaotickém závodě se toho tolik nezměnilo“.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.