Španělský pilot je opatrný: „Počasí bude proměnlivé, pokud trefíme ten správný okamžik, můžeme získat i tři sekundy“.
Oběma pátečním tréninkům vévodil španělský pilot Scuderie Ferrari, Mario Vicentini z Gazzetty dello Sport, měl možnost se na pár otázek zeptat přímo Fernanda Alonsa.
Fernando, dominoval jste i ve všech sektorech.„V pátek jsme měli podmínky, které se v sobotu a v neděli nemusí opakovat. Ale s výsledkem patečních tréninků jsem spokojený. F10 se tady chová skvěle ve všech situacích: za mokra, na přechodných pneumatikách i na suchu. To byl náš nejdůležitější poznatek z volných tréninků. Časy, především za těchto podmínek, jsou odvozené od stavu povrchu. Můžete se zlepšit o dvě až tři vteřiny! Vystihli jsme ten nejvhodnější moment".
Bude tedy počasí rozhodujícím faktorem i v kvalifikaci a závodě?„Ano, víme, že bude stále hodně proměnlivé, může se stát cokoliv, přechod ze sucha do mokra, nebo opačně. Bylo hodně důležité, že jsme měli možnost vyzkoušet si chování vozu ve všech možných podmínkách. Vůz se choval dobře, ani jsme nemuseli příliš měnit nastavení. Základní vyvážení téměř okamžitě vyhovovalo".
Jste jedním z pilotů, který odkroužil nejvíce kol k odzkoušení nových prvků. Co z toho na Vás nejvíce zapůsobilo?„Pokud prší, je program hodně omezený. Neodzkoušeli jsme všechno, ale podstatné prvky jsme stihli. Musíme ještě vylepšit vyvážení vozu na suchou trať, na hladkých pneumatikách jsme odkroužili opravdu jen minimum a vůz mi připadal trochu nervóznější. Vyhovují mu spíše tvrdé pneumatiky, zato v dešti se vůz řídil mnohem snáze“.
Počasí bude proměnlivé, nebude se opakovat situace z Malajsie, kde jste v očekávaní lepšího počasí, promarnili šanci na dobrý výsledek?„Se zeleným světlem na semaforu začneme kroužit na trati. Poučili jsme se i ze špatných strategií“.
Přísnější test ohebnosti předních přítlačných křídel, přiměl vás k nějakým modifikacím?„Ne, pro Ferrari se nic nezměnilo, máme stejné komponenty jako v Maďarsku. Ale trať, tady a v Monze patří mezi nejrychlejší v šampionátu, je tedy přesným opakem té v Maďarsku. Pokud se bude měnit rozložení sil v poli, tak je to právě změnou charakteru okruhu, ne změnou pravidel".
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.