Mark Webber, jenž vystrašil svou nehodou spoustu lidí minulý týden během Velké ceny Evropy, promluvil o některých věcech ze svého soukromí. Jaké má koníčky, čeho se bojí, co umí uvařit?
Jsi typem člověka, který má vždy záložní plán?Určitě, dokážu být velmi flexibilní. Zeptejte se mé partnerky. Vždy prohlašuje, že hodně rychle měním názory, pokud nějaká věc nesplňuje má očekávání.
Co tě nejvíce uspokojuje, krom jízdy s monopostem F1?Zřejmě jízda na motorce.
Na koho se v zákulisí nejvíce těšíš, když ve čtvrtek dorazíš na okruh?Asi na některé z mechaniků. Vídávám se s nimi jen o závodních víkendech, vedeme chlapské řeči o motorkách a hloupostech.
Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Pokud by se mělo jednat o ženu, pak bych řekl Pink. Pokud by se jednalo o někoho, koho jsem vždy chtěl poznat, byl by to Muhammad Alí. Určitě bych se ten večer toho hodně naučil. Na co bych se jej zeptal? Na tajemství přežití.
Který film tě rozbrečel?Marley a já - film o psech. Bylo to trochu na hraně. Psy mám hodně rád.
Z čeho máš obavy?Nejsem fanouškem plavby po oceánu v noci. Pádlování v kajaku v noci není zrovna pro mě.
Kterou knihu jsi naposledy přečetl?Biografie o Barrym Brigsovi, novozélandském několikanásobném plochodrážním mistrovi.
Jakým způsobem rád odpočíváš?Rád trávím čas se psy.
Pět věcí, které nenávidíš?Lháře, lidi, kteří jezdí pomaleji, než je povoleno, lidi, kteří děsně chrápou v letadlech a nespolehlivé lidí. Toť vše. Nejsem příliš nenávistnický.
Barvil sis někdy vlasy?Ne. A bylo by poslední položkou na seznamu věcí, které bych chtěl někdy v budoucnu udělat.
Jaké bylo první CD, které sis koupil?Byla to kazeta. Madona, asi “Like a Virgin.“
Máš nějaké tetování či piercing?Ne, ani to neplánuji.
Jak tě hodnotili učitelé ve škole?Byl by mnohem lepší, kdyby se trochu víc snažil.
Kdo byli tví hrdinové z dětství?Mick Doohan, pětinásobný šampion v motorbicích, a Ray Price, hráč rugby.
Máš zalíbení v nějakých špatných věcech?V čokoládě.
Sbíráš něco?Ne. Nikdy v životě jsem nic nesbíral. Ani jako dítě.
Co ti na cestách nejvíce chybí?Pohovka, televize a čokoláda. A mí psi, samozřejmě.
Co bylo tvou nejhorší koupí?Nová auta jsou často šokující investicí – a vždy ztrátou peněz. Začíná to tím, že se s ním vyjedete od prodejce – už tím klesá jeho hodnota.
Jakou kávu máš rád?Nepiju kávu.
Ideální nedělní nezávodní dopoledne?Sledování televize, snídaně v posteli a poté trocha cvičení. To je ideální.
Jaké bylo tvé první auto?Mým prvním silničním vozidlem byla Toyota Corona 1996. Koupil jsem ji za 500 dolarů (v přepočtu přibližně 10500 Kč).
Co bylo největší chybou, které ses dopustil?Těch jsem udělal hodně. Rozbil jsem na vjezdu do boxů sportovní vůz Mercedesu v roce 1998 během tréninků na A1 Ringu. Byl to velký trapas a úplně zbytečné.
Co umíš nejlépe uvařit?Těstoviny, je to velmi jednoduché.
Kdy jsi byl naposledy opravdu naštvaný?Když jsem se zotavoval ze zranění nohy. Pár dní jsem byl hodně vzteklý. Bylo to frustrací z toho, že nedokážu dělat normální věci, jako si například sám obléct kalhoty.
Fotogalerie Marka Webbera: zde.
Další zajímavé rozhovory si můžete přečíst zde.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.