V některých týmech ještě zůstávají neobsazené sedačky, kandidátů na ně je však mnoho.
Ferrari, Mercedes, Red Bull, McLaren nebo Toro Rosso - v těchto týmech je rozhodnuto o jezdeckém složení pro příští rok. V těch ostatních ještě nějaká ta volná sedačka zůstává, kdo má jaké šance se kde dostat?
Lehká nejistota panuje u Williamsu. Massa po sezoně končí a jeho sedačka dosud zůstává neobsazená. Svým odchodem hrozí i Bottas. Fin údajně jednal s Renaultem, a i když zatím není oficiálně nic potvrzeno, má zůstat ve Williamsu. Obsazení druhého pilota je veřejným tajemstvím, bude jím Lance Stroll, kterému však ještě není 18 a jméno nezletilého mladíka by se špatně vyjímalo vedle reklamy od Martini.
Mnohem větší nával zájemců je o sedačku ve Force Indii, ta se uvolnila přestupem Hülkenberga do Renaultu. Mezi vážnými kandidáty jsou Wehrlein, Ocon, Nasr nebo možná překvapivě Palmer, o kterého má prý tým velký zájem. Původně byl favoritem Wehrlein, ale situace se změnila a momentálně má stáj zřejmě největší zájem o Palmera a Estebana Ocona. Francouz se v půlce sezony připojil k Manoru a jeho výsledky zřejmě stáj přesvědčily, že v něm je větší potenciál než ve Werhleinovi.
Ocon je ale na trhu velmi žádaný, zájem o něj má mít i Renault, který by na něj údajně měl mít opci, která končí příští týden. Potom by mohl mít Ocon zajímavou volbu mezi dvěma týmy. Není ale jediný na seznamu Renaultu. Na něm má být nejvýše Kevin Magnussen. Na něj měl Renault i opci, jíž ale nevyužil a Dán má možnost přejít ke konkurenci. Dalším kandidátem je Palmer a donedávna byl i Kvjat, který však byl potvrzen v Toro Rosso.
Pokud by Magnussen nezůstal v Renaultu, má mít ještě jednu zajímavou nabídku, a to od Haasu. Americký tým mu měl nabídnout dvouletou smlouvu, v týmu by nahradil Gutiérreze.
Volná místa zůstávají v Sauberu. Tam zřejmě hledají hlavně platicí jezdce. Pokud by se nějakému současnému jezdci podařilo sehnat místo jinde, mohl by je potenciálně nahradit Gutiérrez, pokud by skončil v Haasu. Do Sauberu se kandidáti zrovna nehrnou, je tedy možné, že bude pokračovat se stejnou sestavou jako letos.
Další místa jsou v Manoru. Tam je velmi pravděpodobné, že jeden z pilotů povýší do Force Indie nebo Renaultu. Takže se uvolní minimálně jedno místo, které by teoreticky mohl dostat Rio Harjanto. Ten je momentálně v roli testovacího pilota Manoru a shání peníze, aby mohl příští rok zase závodit.
Situace vypadá tak, že klíčem k přestupům může být Esteban Ocon, který se může rozhodovat mezi třemi týmy - Renaultem, Force Indií a Manorem. Jeho týmový kolega Wehrlein by mohl povýšit do Force Indie, ale tomu momentálně spekulace nenasvědčují.
Ve výhodné situaci je i Magnussen. Na druhou stranu přístup Renaultu je trošku zvláštní, je možné, že se mu rozutečou všichni jezdci, které má pod opcí, a zůstanou mu jen oči pro pláč a jezdec, kterého neměli vysoko na svém seznamu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.