Mark Webber byl v paddocku F1 velmi oblíbenou postavou. Mnozí jej charakterizovali slovy - co na srdci, to na jazyku. Nenechal se odradit ani nejbanálnější novinářskou otázkou a uměl se rozpovídat.
A platí to i v případě jeho biografie, která vyšla v loňském roce. Jeho humor a otevřenost zůstává, ačkoliv mu během jeho cesty do vítězného vozu mnohokrát nebylo do smíchu.
Jako malé dítě s vášní pro F1 si mnohokrát kladl otázku, jak by se kluk z malého australského městečka Queenbayan mohl dostat do královny motorsportu. Nicméně jeho sen se mu i přes překážky splnil. Jak sám říká, hlavní podporou mu byl otec a jeho "skála", manažerka a životní partnerka Anne Nealová. I zde si užil své, protože tento vztah nebyl příliš podporován.
Zažil si také několik vážných nehod a to nejen za volantem (např. Mercedesů při závodě Le Mans v roce 1999), ale také při svých adrenalinových dobrodružstvích v horách, na kole apod. (jeden takový zážitek mu na pár let připomínal dlouhý kovový hřeb v noze).
Bezpochyby vrcholem jeho kariéry byl rok 2010, kde byl na dosah zisku titulu mistra světa. Radoval se však nakonec jeho týmový kolega Sebastian Vettel. A ačkoliv v Red Bullu zůstal až do roku 2013, právě rok 2010 byl začátkem konce jeho vztahu s managementem týmu.
Proti Vettelovi se snaží nevolit příliš tvrdá slova, avšak pro vedení příliš pochopení neprojevil. Politika zkrátka není jeho parketa, jak sám přiznává. Tato kniha je průřezem Webberovou kariérou a životem a rozhodně by neměla chybět v knihovně velkého fanouška Formule 1.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.