Vijay Mallya neche Formulu 1 len s tromi alebo štyrmi silnými tímami.
Tímu Force India sa podarilo dostať do formy vo Formuli 1 vďaka pravidlám, ktoré sa významne nezmenili od roku 2009, no v roku 2014 sa zmení všetko. Vijay Mallya pripúšťa, že sa obáva technickej výzvy, vysokých nákladov a toho, že sa nájdu tímy, ktoré budú mať čo robiť, aby prežili.
"Rok 2014 bude určite pre všetkých novou výzvou, pretože prídu úplne nové motory. My máme našťastie v Mercedese silného partnera a aj keď sa určite vyskytnú nečakané problémy, verím, že pripravíme dobré auto."
Umožnia tímu dobré výsledky ľahší prechod na nové podmienky? „Myslím, že sme ukázali celému svetu, vrátane tých najhorších kritikov, že sme schopní zvádzať súboje so silnejšími súpermi a že sa každým rokom zlepšujeme. A to je to, čo sa počíta.“
Čo sa týka finančnej situácie v roku 2014 a nových 6-valcových motorov, ktoré sú 2 až 3-krát drahšie, ako aktuálne 8-valce, Mallya priznáva, že „má obavy, to určite. FIA a FOTA na vrchole svojej spolupráce svorne tvrdili, že chcú redukovať náklady. Ale odvtedy sa jeden alebo dva tímy rozhodli, že potrebujú zisk bez ohľadu na náklady a že to je dôležitejšie ako životaschopnosť nášho športu.“
„Neexistujú žiadne obmedzenia zdrojov, naopak náklady rastú. Myslím, že je nevyhnutné, aby sa všetci aktéri F1 zišli za stolom, aby našli spoločné riešenie. Ale ak chceme Formulu 1 s tromi alebo štyrmi tímami, pričom každý nasadí tri autá, potom robíme veci správne.“
„Formula 1 musí zahŕňať aj malé a nezávislé tímy a všetci by mali sledovať spoločné záujmy a nielen tie vlastné.“
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.