Vijay Mallya neche Formulu 1 len s tromi alebo štyrmi silnými tímami.
Tímu Force India sa podarilo dostať do formy vo Formuli 1 vďaka pravidlám, ktoré sa významne nezmenili od roku 2009, no v roku 2014 sa zmení všetko. Vijay Mallya pripúšťa, že sa obáva technickej výzvy, vysokých nákladov a toho, že sa nájdu tímy, ktoré budú mať čo robiť, aby prežili.
"Rok 2014 bude určite pre všetkých novou výzvou, pretože prídu úplne nové motory. My máme našťastie v Mercedese silného partnera a aj keď sa určite vyskytnú nečakané problémy, verím, že pripravíme dobré auto."
Umožnia tímu dobré výsledky ľahší prechod na nové podmienky? „Myslím, že sme ukázali celému svetu, vrátane tých najhorších kritikov, že sme schopní zvádzať súboje so silnejšími súpermi a že sa každým rokom zlepšujeme. A to je to, čo sa počíta.“
Čo sa týka finančnej situácie v roku 2014 a nových 6-valcových motorov, ktoré sú 2 až 3-krát drahšie, ako aktuálne 8-valce, Mallya priznáva, že „má obavy, to určite. FIA a FOTA na vrchole svojej spolupráce svorne tvrdili, že chcú redukovať náklady. Ale odvtedy sa jeden alebo dva tímy rozhodli, že potrebujú zisk bez ohľadu na náklady a že to je dôležitejšie ako životaschopnosť nášho športu.“
„Neexistujú žiadne obmedzenia zdrojov, naopak náklady rastú. Myslím, že je nevyhnutné, aby sa všetci aktéri F1 zišli za stolom, aby našli spoločné riešenie. Ale ak chceme Formulu 1 s tromi alebo štyrmi tímami, pričom každý nasadí tri autá, potom robíme veci správne.“
„Formula 1 musí zahŕňať aj malé a nezávislé tímy a všetci by mali sledovať spoločné záujmy a nielen tie vlastné.“
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.