Vijay Mallya neche Formulu 1 len s tromi alebo štyrmi silnými tímami.
Tímu Force India sa podarilo dostať do formy vo Formuli 1 vďaka pravidlám, ktoré sa významne nezmenili od roku 2009, no v roku 2014 sa zmení všetko. Vijay Mallya pripúšťa, že sa obáva technickej výzvy, vysokých nákladov a toho, že sa nájdu tímy, ktoré budú mať čo robiť, aby prežili.
"Rok 2014 bude určite pre všetkých novou výzvou, pretože prídu úplne nové motory. My máme našťastie v Mercedese silného partnera a aj keď sa určite vyskytnú nečakané problémy, verím, že pripravíme dobré auto."
Umožnia tímu dobré výsledky ľahší prechod na nové podmienky? „Myslím, že sme ukázali celému svetu, vrátane tých najhorších kritikov, že sme schopní zvádzať súboje so silnejšími súpermi a že sa každým rokom zlepšujeme. A to je to, čo sa počíta.“
Čo sa týka finančnej situácie v roku 2014 a nových 6-valcových motorov, ktoré sú 2 až 3-krát drahšie, ako aktuálne 8-valce, Mallya priznáva, že „má obavy, to určite. FIA a FOTA na vrchole svojej spolupráce svorne tvrdili, že chcú redukovať náklady. Ale odvtedy sa jeden alebo dva tímy rozhodli, že potrebujú zisk bez ohľadu na náklady a že to je dôležitejšie ako životaschopnosť nášho športu.“
„Neexistujú žiadne obmedzenia zdrojov, naopak náklady rastú. Myslím, že je nevyhnutné, aby sa všetci aktéri F1 zišli za stolom, aby našli spoločné riešenie. Ale ak chceme Formulu 1 s tromi alebo štyrmi tímami, pričom každý nasadí tri autá, potom robíme veci správne.“
„Formula 1 musí zahŕňať aj malé a nezávislé tímy a všetci by mali sledovať spoločné záujmy a nielen tie vlastné.“
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.