Takuma Sato neplánuje zúročiť tohtoročnú výbornú formu v Indycar na pokus znovu sa presadiť v F1.
36-ročný Japonec Takuma Sato je bývalým pilotom v tímoch Jordan (2002), BAR/Honda (2003-2005) a Super Aguri (2006-2008). V súčasnosti je na čele v rebríčku jazdcov IndyCar, minulý mesiac vyhral v Long Beach v tíme A. J. Foyta.
V IndyCar jazdí už štvrtú sezónu a domnieva sa, že to tak zostane aj v budúcnosti. „V súčasnosti sa sústredím na Indy stopercentne. F1 bola skvelá, ale myslím si, že moja práca je teraz tu. Som skutočne šťastný tam, kde som a teším sa na svoju dlhú budúcnosť v IndyCar.“
Satova kariéra vo F1 sa skončila po 90 štartoch, keď tím Super Aguri odstúpil zo seriálu po Veľkej cene Španielska v roku 2008 (keď nezískal v štyroch pretekoch ročníku ani jeden bod).
Blízko štartu v F1 vo farbách Toro Rosso bol v roku 2009, ale po testovacích jazdách sa tím rozhodol nakoniec pre Sebastiena Bourdaisa. Pre Sata to predstavovalo nepríjemné prekvapenie. Pre rok 2010 bol ešte v hľadáčiku Lotus Team (teraz Caterham), ale nakoniec z toho bol koniec jeho pôsobenia v F1.
„Deň skončenia pôsobenia Super Aguri bol smutným momentom pre všetkých v tíme. Snažil som sa dostať do F1 ešte dve sezóny, pretože som považoval svoju prácu v nej za nedokončenú. Vďaka Red Bullu som bol blízko miesta v Toro Rosso, absolvoval som v tíme úspešné testy v zimnom období, ale z nejakého dôvodu sa to neskončilo úspešne.
Bol to pre mňa naozaj šok. Potom som mal ešte jednu malú šancu, ale nedopadla dobre. F1 je F1, je skvelá, ale nie je jedinou pretekárskou disciplínou a ja som sa vždy zaujímal o Indy.“
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.