Ferrari Racing Days je svátek pro všechny fanoušky rychlých vozů se vzpínajícím se hřebcem ve znaku. Loni se tahle putovní událost zastavila v Brně, o víkendu se představí na maďarském Hungaroringu, kam jako host dorazí i brazilský pilot formule jedna Felipe Massa.
Loni měli čeští milovníci maranellských aut možnost zažít doslova orgie. První víkend v září patřil Masarykův okruh v Brně akci Ferrari Racing Days. Kromě vozů zajíždějících exhibiční jízdy či závody přímo na trati se Brno doslova hemžilo nablýskanými italskými vozy návštěvníků. Letos je třetí zastávkou této události okruh v Budapešti. Na Hungaroring navíc jako host zavítá i Felipe Massa. Brazilec měl být loni hvězdou českých dní Ferrari, kvůli vážné nehodě, kterou utrpěl o pár týdnů dříve právě na Hungaroringu, však do Brna nedorazil. Letos se „rudým“ předvede v monopostu F2008.
Loni se na Ferrari Racing Days v Brně ukázalo i proslulé EnzoKromě Felipeho Massy uvidí návštěvníci Ferrari Racing Days závody upravených Ferrari F430 nebo exhibiční jízdy vzácných vozů ve vlastnictví soukromníků. Ukáží se i čtyři speciály Ferrari FXX a čtrnáct 599XX. Na brněnských Ferrari dnech "trhal asfalt" s FXX půjčeným od Michaela Schumachera Marc Gené. Ten bude přítomen i v Budapešti.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.