V tomto týdnu začala nová éra Carlose Sainze. Španěl v rámci soukromých testovacích jízd na domácí a dvorní trati ve Fioranu poprvé zaujal své místo v červeném Ferrari. Pilotoval monopost 2018 SF71H, protože z důvodu omezení testů nelze používat novější vozy. Pro Španěla je to první příležitost zvyknout si na nového závodního inženýra Riccarda Adamiho, který dříve pracoval se Sebastianem Vettelem.
Sainz je pátým jezdcem Ferrari ze Španělska po markýzi Alfonso de Portagovi (1956 a 1957), Marcu Geném, Pedro de la Rosovi (oba pouze jako testovací) a Fernandu Alonsovi (2010 až 2014).
Péče o Sainze je podle zákulisních informací snadnější, než o věčně nespokojeného Vettela. Nová posila Ferrari je synem Carlose Sainze, legendy ze světové rallye, jenž nyní pečuje o kariéru svého následníka. U Toro Rosso byl Sainz senior známý tím, že politicky vedl kampaň za svého syna. V té době byl týmový interní duel proti Maxi Verstappenovi poměrně vyostřený.
Sainz junior nyní prozradil: „Byl jsem si velmi dobře vědom toho, jakou smlouvu jsem podepsal. Ferrari zaručuje oběma pilotům stejné zacházení. Šel jsem do Ferrari, abych přivedl tým zpět na vrchol a nechal za sebou své soupeře, včetně svého týmového kolegy.“
Španělská bojová mentalita by měla být Ferrari známa, protože „Scuderia“ analyzovala jeho kariéru velmi podrobně - včetně špionáže v boxovém rádiu. Binotto připouští: „Než jsme Carlosovi nabídli smlouvu, poslouchali jsme celé jeho rádio. Chtěli jsme se dozvědět více o tom, jak komunikuje se svými inženýry. Způsob, jakým závodník mluví se svými lidmi, hodně napovídá o tom, jaký je a jak přistupuje ke své práci.“
Sainz potvrzuje: „Vždy jsem si byl vědom toho, že mě ve Formuli 1 sledují, ale během prvních několika rozhovorů s Ferrari jsem byl stále více překvapen. Analyzovali každý tým, každou kategorii. Nejprve jsem si myslel, že mi nevěnovali velkou pozornost, ale vidím, že stáj sleduje potenciální piloty velmi pozorně.“
Piloti Ferrari jsou ostatně také velmi sledováni fanoušky a novináři; zřejmě více, než ostatní jezdci. A nyní mají povinnost „dovést chromého koně“ zpět na vrchol Formule 1. Sainz si uvědomuje: „Být jezdcem Ferrari má pro jezdce hlubší význam, ale přesto se budu snažit zůstat stejný Carlos Sainz, jako jsem byl.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.