V tomto týdnu začala nová éra Carlose Sainze. Španěl v rámci soukromých testovacích jízd na domácí a dvorní trati ve Fioranu poprvé zaujal své místo v červeném Ferrari. Pilotoval monopost 2018 SF71H, protože z důvodu omezení testů nelze používat novější vozy. Pro Španěla je to první příležitost zvyknout si na nového závodního inženýra Riccarda Adamiho, který dříve pracoval se Sebastianem Vettelem.
Sainz je pátým jezdcem Ferrari ze Španělska po markýzi Alfonso de Portagovi (1956 a 1957), Marcu Geném, Pedro de la Rosovi (oba pouze jako testovací) a Fernandu Alonsovi (2010 až 2014).
Péče o Sainze je podle zákulisních informací snadnější, než o věčně nespokojeného Vettela. Nová posila Ferrari je synem Carlose Sainze, legendy ze světové rallye, jenž nyní pečuje o kariéru svého následníka. U Toro Rosso byl Sainz senior známý tím, že politicky vedl kampaň za svého syna. V té době byl týmový interní duel proti Maxi Verstappenovi poměrně vyostřený.
Sainz junior nyní prozradil: „Byl jsem si velmi dobře vědom toho, jakou smlouvu jsem podepsal. Ferrari zaručuje oběma pilotům stejné zacházení. Šel jsem do Ferrari, abych přivedl tým zpět na vrchol a nechal za sebou své soupeře, včetně svého týmového kolegy.“
Španělská bojová mentalita by měla být Ferrari známa, protože „Scuderia“ analyzovala jeho kariéru velmi podrobně - včetně špionáže v boxovém rádiu. Binotto připouští: „Než jsme Carlosovi nabídli smlouvu, poslouchali jsme celé jeho rádio. Chtěli jsme se dozvědět více o tom, jak komunikuje se svými inženýry. Způsob, jakým závodník mluví se svými lidmi, hodně napovídá o tom, jaký je a jak přistupuje ke své práci.“
Sainz potvrzuje: „Vždy jsem si byl vědom toho, že mě ve Formuli 1 sledují, ale během prvních několika rozhovorů s Ferrari jsem byl stále více překvapen. Analyzovali každý tým, každou kategorii. Nejprve jsem si myslel, že mi nevěnovali velkou pozornost, ale vidím, že stáj sleduje potenciální piloty velmi pozorně.“
Piloti Ferrari jsou ostatně také velmi sledováni fanoušky a novináři; zřejmě více, než ostatní jezdci. A nyní mají povinnost „dovést chromého koně“ zpět na vrchol Formule 1. Sainz si uvědomuje: „Být jezdcem Ferrari má pro jezdce hlubší význam, ale přesto se budu snažit zůstat stejný Carlos Sainz, jako jsem byl.“
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.