V tomto týdnu začala nová éra Carlose Sainze. Španěl v rámci soukromých testovacích jízd na domácí a dvorní trati ve Fioranu poprvé zaujal své místo v červeném Ferrari. Pilotoval monopost 2018 SF71H, protože z důvodu omezení testů nelze používat novější vozy. Pro Španěla je to první příležitost zvyknout si na nového závodního inženýra Riccarda Adamiho, který dříve pracoval se Sebastianem Vettelem.
Sainz je pátým jezdcem Ferrari ze Španělska po markýzi Alfonso de Portagovi (1956 a 1957), Marcu Geném, Pedro de la Rosovi (oba pouze jako testovací) a Fernandu Alonsovi (2010 až 2014).
Péče o Sainze je podle zákulisních informací snadnější, než o věčně nespokojeného Vettela. Nová posila Ferrari je synem Carlose Sainze, legendy ze světové rallye, jenž nyní pečuje o kariéru svého následníka. U Toro Rosso byl Sainz senior známý tím, že politicky vedl kampaň za svého syna. V té době byl týmový interní duel proti Maxi Verstappenovi poměrně vyostřený.
Sainz junior nyní prozradil: „Byl jsem si velmi dobře vědom toho, jakou smlouvu jsem podepsal. Ferrari zaručuje oběma pilotům stejné zacházení. Šel jsem do Ferrari, abych přivedl tým zpět na vrchol a nechal za sebou své soupeře, včetně svého týmového kolegy.“
Španělská bojová mentalita by měla být Ferrari známa, protože „Scuderia“ analyzovala jeho kariéru velmi podrobně - včetně špionáže v boxovém rádiu. Binotto připouští: „Než jsme Carlosovi nabídli smlouvu, poslouchali jsme celé jeho rádio. Chtěli jsme se dozvědět více o tom, jak komunikuje se svými inženýry. Způsob, jakým závodník mluví se svými lidmi, hodně napovídá o tom, jaký je a jak přistupuje ke své práci.“
Sainz potvrzuje: „Vždy jsem si byl vědom toho, že mě ve Formuli 1 sledují, ale během prvních několika rozhovorů s Ferrari jsem byl stále více překvapen. Analyzovali každý tým, každou kategorii. Nejprve jsem si myslel, že mi nevěnovali velkou pozornost, ale vidím, že stáj sleduje potenciální piloty velmi pozorně.“
Piloti Ferrari jsou ostatně také velmi sledováni fanoušky a novináři; zřejmě více, než ostatní jezdci. A nyní mají povinnost „dovést chromého koně“ zpět na vrchol Formule 1. Sainz si uvědomuje: „Být jezdcem Ferrari má pro jezdce hlubší význam, ale přesto se budu snažit zůstat stejný Carlos Sainz, jako jsem byl.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.