Rusa Daniila Kvjata nahradí v příští sezoně za volantem AlphaTauri mladý a nadějný Japonec Juki Cunoda. Ten se stane partnerem Pierra Gaslyho. Ruský pilot se tak ocitne mimo F1, přestože ve službách Red Bullu nasbíral od roku 2015 množství zkušeností, které by chtěl v budoucnu zúročit.
„Ideálním a logickým krokem by byl návrat do F1 v roce 2022. Do hry vstoupí nová pravidla a týmy budou potřebovat zkušenosti. Ty já mám,“ nechal se v ruském deníku Sport – Express slyšet šestadvacetiletý závodník.
„Při zavádění nových pravidel jsou zkušenosti klíčové. Určitě udělám vše proto, abych se vrátil zpět. Myslím, že mám co nabídnout a tomuto sportu jsem dával vždy hodně,“ sdělil Daniil Kvjat, ale sportovně přiznal, že ve skončené sezóně ho zastínil Pierre Gasly.
„Moje výkony se však zlepšovaly a minulý rok jsem se stal rozhodně zkušenějším pilotem. Nebudu zapírat, že na mě působil velký tlak na mou budoucnost, ale dokázal jsem odevzdávat stoprocentní výkony. To byl v minulosti můj problém. Mám pocit, že moje kariéra ve Formuli 1 byla extrémně rychlá. Ale nyní se děje místy vše bleskově. Po mém prvním startu ve Formuli 1 jsem v podstatě nechápal, co se stalo. Přišel jsem přímo z GP3 a přiznávám, že mi chyběl ten jeden mezikrok.
Šel jsem do Toro Rosso a tam jsem měl silnou sezónu. Hned po roce mě tedy posunuli do Red Bullu. Měl jsem opět dobrý rok, ale pak přišlo pár těžších a složitějších období, V této fázi závodní kariéry mi chyběly zkušenosti. Když jsem se pak vrátil v roce 2019, zvolil jsem jiný přístup. Začal jsem prostě znovu a jinak. Cítil jsem se opět jako nováček ve Formuli 1.
Dokázal jsem se proto naučit spoustu nových věcí a myslím si, že jsem postupoval sice pomaleji, ale jistě. Během posledních let se ze mě stal komplexní pilot a nyní jsem připraven jezdit na nejvyšší úrovni. To, zda přijde příležitost z top týmu, je otázka na někoho jiného," dodal Danill Kvjat.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.