Rusa Daniila Kvjata nahradí v příští sezoně za volantem AlphaTauri mladý a nadějný Japonec Juki Cunoda. Ten se stane partnerem Pierra Gaslyho. Ruský pilot se tak ocitne mimo F1, přestože ve službách Red Bullu nasbíral od roku 2015 množství zkušeností, které by chtěl v budoucnu zúročit.
„Ideálním a logickým krokem by byl návrat do F1 v roce 2022. Do hry vstoupí nová pravidla a týmy budou potřebovat zkušenosti. Ty já mám,“ nechal se v ruském deníku Sport – Express slyšet šestadvacetiletý závodník.
„Při zavádění nových pravidel jsou zkušenosti klíčové. Určitě udělám vše proto, abych se vrátil zpět. Myslím, že mám co nabídnout a tomuto sportu jsem dával vždy hodně,“ sdělil Daniil Kvjat, ale sportovně přiznal, že ve skončené sezóně ho zastínil Pierre Gasly.
„Moje výkony se však zlepšovaly a minulý rok jsem se stal rozhodně zkušenějším pilotem. Nebudu zapírat, že na mě působil velký tlak na mou budoucnost, ale dokázal jsem odevzdávat stoprocentní výkony. To byl v minulosti můj problém. Mám pocit, že moje kariéra ve Formuli 1 byla extrémně rychlá. Ale nyní se děje místy vše bleskově. Po mém prvním startu ve Formuli 1 jsem v podstatě nechápal, co se stalo. Přišel jsem přímo z GP3 a přiznávám, že mi chyběl ten jeden mezikrok.
Šel jsem do Toro Rosso a tam jsem měl silnou sezónu. Hned po roce mě tedy posunuli do Red Bullu. Měl jsem opět dobrý rok, ale pak přišlo pár těžších a složitějších období, V této fázi závodní kariéry mi chyběly zkušenosti. Když jsem se pak vrátil v roce 2019, zvolil jsem jiný přístup. Začal jsem prostě znovu a jinak. Cítil jsem se opět jako nováček ve Formuli 1.
Dokázal jsem se proto naučit spoustu nových věcí a myslím si, že jsem postupoval sice pomaleji, ale jistě. Během posledních let se ze mě stal komplexní pilot a nyní jsem připraven jezdit na nejvyšší úrovni. To, zda přijde příležitost z top týmu, je otázka na někoho jiného," dodal Danill Kvjat.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.