Rusa Daniila Kvjata nahradí v příští sezoně za volantem AlphaTauri mladý a nadějný Japonec Juki Cunoda. Ten se stane partnerem Pierra Gaslyho. Ruský pilot se tak ocitne mimo F1, přestože ve službách Red Bullu nasbíral od roku 2015 množství zkušeností, které by chtěl v budoucnu zúročit.
„Ideálním a logickým krokem by byl návrat do F1 v roce 2022. Do hry vstoupí nová pravidla a týmy budou potřebovat zkušenosti. Ty já mám,“ nechal se v ruském deníku Sport – Express slyšet šestadvacetiletý závodník.
„Při zavádění nových pravidel jsou zkušenosti klíčové. Určitě udělám vše proto, abych se vrátil zpět. Myslím, že mám co nabídnout a tomuto sportu jsem dával vždy hodně,“ sdělil Daniil Kvjat, ale sportovně přiznal, že ve skončené sezóně ho zastínil Pierre Gasly.
„Moje výkony se však zlepšovaly a minulý rok jsem se stal rozhodně zkušenějším pilotem. Nebudu zapírat, že na mě působil velký tlak na mou budoucnost, ale dokázal jsem odevzdávat stoprocentní výkony. To byl v minulosti můj problém. Mám pocit, že moje kariéra ve Formuli 1 byla extrémně rychlá. Ale nyní se děje místy vše bleskově. Po mém prvním startu ve Formuli 1 jsem v podstatě nechápal, co se stalo. Přišel jsem přímo z GP3 a přiznávám, že mi chyběl ten jeden mezikrok.
Šel jsem do Toro Rosso a tam jsem měl silnou sezónu. Hned po roce mě tedy posunuli do Red Bullu. Měl jsem opět dobrý rok, ale pak přišlo pár těžších a složitějších období, V této fázi závodní kariéry mi chyběly zkušenosti. Když jsem se pak vrátil v roce 2019, zvolil jsem jiný přístup. Začal jsem prostě znovu a jinak. Cítil jsem se opět jako nováček ve Formuli 1.
Dokázal jsem se proto naučit spoustu nových věcí a myslím si, že jsem postupoval sice pomaleji, ale jistě. Během posledních let se ze mě stal komplexní pilot a nyní jsem připraven jezdit na nejvyšší úrovni. To, zda přijde příležitost z top týmu, je otázka na někoho jiného," dodal Danill Kvjat.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.