Rusa Daniila Kvjata nahradí v příští sezoně za volantem AlphaTauri mladý a nadějný Japonec Juki Cunoda. Ten se stane partnerem Pierra Gaslyho. Ruský pilot se tak ocitne mimo F1, přestože ve službách Red Bullu nasbíral od roku 2015 množství zkušeností, které by chtěl v budoucnu zúročit.
„Ideálním a logickým krokem by byl návrat do F1 v roce 2022. Do hry vstoupí nová pravidla a týmy budou potřebovat zkušenosti. Ty já mám,“ nechal se v ruském deníku Sport – Express slyšet šestadvacetiletý závodník.
„Při zavádění nových pravidel jsou zkušenosti klíčové. Určitě udělám vše proto, abych se vrátil zpět. Myslím, že mám co nabídnout a tomuto sportu jsem dával vždy hodně,“ sdělil Daniil Kvjat, ale sportovně přiznal, že ve skončené sezóně ho zastínil Pierre Gasly.
„Moje výkony se však zlepšovaly a minulý rok jsem se stal rozhodně zkušenějším pilotem. Nebudu zapírat, že na mě působil velký tlak na mou budoucnost, ale dokázal jsem odevzdávat stoprocentní výkony. To byl v minulosti můj problém. Mám pocit, že moje kariéra ve Formuli 1 byla extrémně rychlá. Ale nyní se děje místy vše bleskově. Po mém prvním startu ve Formuli 1 jsem v podstatě nechápal, co se stalo. Přišel jsem přímo z GP3 a přiznávám, že mi chyběl ten jeden mezikrok.
Šel jsem do Toro Rosso a tam jsem měl silnou sezónu. Hned po roce mě tedy posunuli do Red Bullu. Měl jsem opět dobrý rok, ale pak přišlo pár těžších a složitějších období, V této fázi závodní kariéry mi chyběly zkušenosti. Když jsem se pak vrátil v roce 2019, zvolil jsem jiný přístup. Začal jsem prostě znovu a jinak. Cítil jsem se opět jako nováček ve Formuli 1.
Dokázal jsem se proto naučit spoustu nových věcí a myslím si, že jsem postupoval sice pomaleji, ale jistě. Během posledních let se ze mě stal komplexní pilot a nyní jsem připraven jezdit na nejvyšší úrovni. To, zda přijde příležitost z top týmu, je otázka na někoho jiného," dodal Danill Kvjat.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.