„Jak se Sebastian Vettel stal z nejnenáviděnějšího jezdce ve Formuli 1 jedním z nejvíce oblíbených?“ zeptal se svých čtenářů nedávno britský bulvární deník The Sun a připomenul, že Sebastian Vettel stejně jako Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Alexander Ablon, Pierre Gasly a další, prošel akademií Red Bullu, která ho připravila na štaci ve Formuli 1. Než začal závodit přímo za Red Bull, tak si odkroutil jednu sezónu v sesterské stáji, kterou bylo Toro Rosso (dnešní Alpha Tauri), kde se mu povedlo jednu Velkou cenu dokonce vyhrát. Toro Rosso si tak díky Vettelovi připsalo ve Formuli 1 vítězství dokonce dříve, než "tovární" Red Bull.
Poté, co Sebastian Vettel přešel do Red Bullu, tak byl neoblíbený nejen u fanoušků, ale též u jezdců. „A proč tomu tak bylo?,“ ptá se The Sun. Jedním z důvodů je, že Sebastian Vettel šampionátu dominoval. Sice se nejednalo o dominanci rovnou Lewisi Hamiltonovi, avšak vyhrál čtyři tituly mistra světa za sebou v letech 2010 – 2013. Když je předem jasné, jak závod dopadne, tak to nebaví ani fanoušky, ani ostatní jezdce.
Nejvíce však lidi na Vettelovi rozčiloval způsob, jakým vyhrával. Vettel bezesporu byl dobrým jezdcem, avšak nikdy nebyl skvělý v předjíždění. V kvalifikacích byl tak silný, že většinou vyhrál, a jakmile se dostal po startu dopředu, bylo v podstatě jasné, že závod vyhraje. Vettelovi k tomu navíc pomáhalo jeho auto, Red Bull byl v té době nejlepším ve startovním poli.
Dalším důvodem, proč Vettela neměli fanoušci a jezdci rádi, byly jeho vítězné oslavy spočívající ve zvednutém ukazováčku. Vettelovi nepřidala ani jeho arogance a až přehnaná sebedůvěra, s jakou vystupoval. Mnoho fanoušků na něj tak pokřikovalo nejen při závodech, ale i na pódiu.
A proč ho neměli rádi kolegové ve startovním poli? Mark Webber, jenž s Vettelem strávil většinu času v Red Bullu jako týmový kolega, říkal, že tým dává jasně najevo, že je pro ně důležitý hlavně Vettel a je nutné přiznat, že při závodních strategiích bylo více než zřejmé, že tým "jezdil na Vettela". A jezdci jako celek neměli Němce rádi kvůli jeho arogantnosti, nikdy totiž nebyl ochoten přiznat, že udělal něco špatně. Vettel si pak do jisté míry užíval to, že je sice nenáviděný a že kolegy rozčiluje, ale přitom s tím nejsou schopni na dráze nic udělat.
„Vettel byl díky svému chování v této době opravdu na facku,“ píše britský tisk. Co se tedy změnilo a proč jej fanoušci začali mít rádi? Dominanci Red Bullu přechodem z osmiválcových motorů na hybridní šestiválce vystřídala dominance Mercedesu a rakouský tým najednou neměl nejrychlejší vozy, díky čemuž v roce 2014 skončil „až“ druhý v Poháru konstruktérů. Navíc Vettel skončil celkově až pátý a rozhodl se přestoupit k Ferrari.
A Vettel se změnil. V sezóně 2014 si totiž vypil kalich hořkosti do dna, nejen v tom, že neobhájil titul mistra světa, ale též v tom, že ho v "jeho" Red Bullu předčil nováček Daniel Ricciardo. To ho vrátilo na zem, začal se chovat příjemně a pokorně. Díky tomu začaly vynikat i jeho světlé stránky jako třeba pracovitost a smysl pro humor. Sebastian se ve Ferrari proměnil v člověka, který do rozhovorů přinášel klid a vtip, navíc začal skvěle vycházet i s ostatními piloty.
Navíc přestoupil právě do renomovaného Ferrari, což je tým, který má nejpočetnější a nejvěrnější základnu fanoušků. A každý fanoušek si samozřejmě přeje, aby se jeho týmu dařilo. Stejně tak si fanoušci Ferrari přejí, aby se vrátila dominance stáje jako za starých dobrých dob Michaela Schumachera. A Vettel byl viděn jako spasitel, který by mohl být schopen překazit dominanci Mercedesu. Vettel opravdu jezdil skvěle a všem se jeho výkony vryly do paměti. Nyní se Vettelovi ale nedaří a je na něm patrné, že ho to vedlo k zamyšlení nad sebou samým.
Všichni si jsou vědomi, že Vettel už moc dlouho ve Formuli 1 díky jeho věku jezdit nebude, a tak by si, jako za „starých dobrých časů“ rádi zavzpomínali na to, jaké to bylo, když vyhrál závod nebo sezónu. Lidé a sportovní fanoušci obzvlášť mají tendenci na minulost vzpomínat jen v dobrém, a tak kdyby viděli, že Sebastian Vettel zase nějaký závod vyhrál, zvedlo by jim to náladu a rozhodně by mu to přáli.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.