Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Tým Racing Bulls oznámil, že jeho dlouholetý technický ředitel Jody Egginton se rozhodl odejít z Formule 1 a připojit se k Red Bull Advanced Technologies. Tento krok znamená zásadní změnu v týmu, neboť Egginton, který se podílel na vývoji a technologickém pokroku týmu, opustí svou roli po téměř třech dekádách v motorsportu.
Eggintonova kariéra v F1 byla dlouhá a plná úspěchů. Během svého působení u Racing Bulls pomáhal týmu vybudovat silnou technickou základnu, která byla klíčová pro několik vítězných sezón. Jeho odborné znalosti a inovativní přístup byly neocenitelné při vývoji monopostů, které soutěžily na nejvyšší úrovni motorsportu.
Nyní Egginton přechází do Red Bull Advanced Technologies, což je technologické oddělení, které se soustředí na vývoj nových technologií, inovací a projektů mimo samotnou Formuli 1. Tento přechod znamená, že jeho přítomnost v samotném šampionátu končí, ale stále bude součástí širší Red Bull rodiny, kde bude pokračovat ve své práci na technologických inovacích.
„Být součástí tohoto týmu více než deset let byla fantastická zkušenost a prožil jsem tu spoustu velmi pamětihodných okamžiků,“ uvedl Egginton ve svém prohlášení. „Po téměř dvaceti letech, během kterých jsem se soustředil výhradně na Formuli 1, mám pocit, že je čas na změnu.“
„Jako technický ředitel Red Bull Advanced Technologies budu mít velké pravomoci a společnost v současnosti připravuje vzrušující seznam projektů, takže se už nemohu dočkat, až se pustím do této nové výzvy,“ dodal Egginton.
Slova na rozloučenou pronesl i šéf týmu Laurent Mekies. „Jako náš dlouholetý technický ředitel se významně podílel na inovacích a podpoře růstu týmu. Chci poděkovat Jodymu za jeho odborné znalosti a významný přínos pro tým při jeho vzestupu. Před začátkem nové výzvy v rámci rodiny Red Bull mu přejeme všechno nejlepší,“ řekl francouzský inženýr.
Eggintonova změna přichází v době, kdy tým Racing Bulls zažívá vzestup a patří mezi nejdominantnější týmy v šampionátu, přičemž spolu s Maxem Verstappenem a ostatními členy týmu směřují k dalším titulům. Přechod Eggintona bude mít vliv nejen na týmovou strukturu, ale i na budoucí technologický směr, který bude tým následovat.
Red Bull Advanced Technologies je známé svými ambicemi a projekty mimo Formuli 1, které zahrnují vývoj inovativních technologií v oblasti automobilového průmyslu, energetiky a dalších odvětví. Egginton, s jeho bohatými zkušenostmi a odborností v oblasti vývoje a technologií, se pravděpodobně stane cenným přínosem pro tuto rozšiřující se divizi.
Jeho odchod z F1 znamená nejen ztrátu pro tým Racing Bulls, ale také pro celý motorsport. Egginton totiž patřil mezi jedny z nejrespektovanějších technických odborníků v této oblasti. Zůstává však jasné, že jeho odchod není definitivním koncem, ale spíše novou etapou, která přinese nové možnosti pro rozvoj technologií a inovací.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.