Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Tým Racing Bulls oznámil, že jeho dlouholetý technický ředitel Jody Egginton se rozhodl odejít z Formule 1 a připojit se k Red Bull Advanced Technologies. Tento krok znamená zásadní změnu v týmu, neboť Egginton, který se podílel na vývoji a technologickém pokroku týmu, opustí svou roli po téměř třech dekádách v motorsportu.
Eggintonova kariéra v F1 byla dlouhá a plná úspěchů. Během svého působení u Racing Bulls pomáhal týmu vybudovat silnou technickou základnu, která byla klíčová pro několik vítězných sezón. Jeho odborné znalosti a inovativní přístup byly neocenitelné při vývoji monopostů, které soutěžily na nejvyšší úrovni motorsportu.
Nyní Egginton přechází do Red Bull Advanced Technologies, což je technologické oddělení, které se soustředí na vývoj nových technologií, inovací a projektů mimo samotnou Formuli 1. Tento přechod znamená, že jeho přítomnost v samotném šampionátu končí, ale stále bude součástí širší Red Bull rodiny, kde bude pokračovat ve své práci na technologických inovacích.
„Být součástí tohoto týmu více než deset let byla fantastická zkušenost a prožil jsem tu spoustu velmi pamětihodných okamžiků,“ uvedl Egginton ve svém prohlášení. „Po téměř dvaceti letech, během kterých jsem se soustředil výhradně na Formuli 1, mám pocit, že je čas na změnu.“
„Jako technický ředitel Red Bull Advanced Technologies budu mít velké pravomoci a společnost v současnosti připravuje vzrušující seznam projektů, takže se už nemohu dočkat, až se pustím do této nové výzvy,“ dodal Egginton.
Slova na rozloučenou pronesl i šéf týmu Laurent Mekies. „Jako náš dlouholetý technický ředitel se významně podílel na inovacích a podpoře růstu týmu. Chci poděkovat Jodymu za jeho odborné znalosti a významný přínos pro tým při jeho vzestupu. Před začátkem nové výzvy v rámci rodiny Red Bull mu přejeme všechno nejlepší,“ řekl francouzský inženýr.
Eggintonova změna přichází v době, kdy tým Racing Bulls zažívá vzestup a patří mezi nejdominantnější týmy v šampionátu, přičemž spolu s Maxem Verstappenem a ostatními členy týmu směřují k dalším titulům. Přechod Eggintona bude mít vliv nejen na týmovou strukturu, ale i na budoucí technologický směr, který bude tým následovat.
Red Bull Advanced Technologies je známé svými ambicemi a projekty mimo Formuli 1, které zahrnují vývoj inovativních technologií v oblasti automobilového průmyslu, energetiky a dalších odvětví. Egginton, s jeho bohatými zkušenostmi a odborností v oblasti vývoje a technologií, se pravděpodobně stane cenným přínosem pro tuto rozšiřující se divizi.
Jeho odchod z F1 znamená nejen ztrátu pro tým Racing Bulls, ale také pro celý motorsport. Egginton totiž patřil mezi jedny z nejrespektovanějších technických odborníků v této oblasti. Zůstává však jasné, že jeho odchod není definitivním koncem, ale spíše novou etapou, která přinese nové možnosti pro rozvoj technologií a inovací.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.