McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Na okruhu Paula Ricarda ve čtvrtek odpoledne skončil první testovací blok roku 2025 zaměřený na vývoj nové generace mokrých pneumatik Pirelli. Testy probíhaly ve spolupráci s týmem McLaren a jejich cílem bylo prověřit vlastnosti pneumatik pro sezónu 2026. Nové gumy zachovají aktuální 18palcový ráfek, ale budou mít mírně užší šířku i menší vnější průměr na obou nápravách.
Dvoudenní program se odehrával na 3,463 km dlouhé variantě 2A francouzského okruhu. V pondělí absolvoval Oscar Piastri 120 kol, přičemž zajel nejrychlejší čas 1:07.008. Dnes se za volant posadil Lando Norris, který odjel 123 kol s nejlepším časem 1:07.956. Dohromady oba piloti zvládli 840 kilometrů výhradně na mokré trati.
Zatímco pondělí nabídlo suché podmínky, úterní testování ovlivnily přeháňky. Aby byla zajištěna konzistentní úroveň přilnavosti, trať byla pravidelně zavlažována pomocí cisternových vozů a postřikovačů. Toto opatření umožnilo inženýrům co nejpřesnější vyhodnocení výkonu jednotlivých prototypů nových pneumatik.
„První testy roku 2025 se ukázaly jako velmi užitečné,“ řekl Mario Isola. „Při testování pneumatik do mokra není snadné trvale reprodukovat stejné podmínky na trati, abychom získali spolehlivé údaje, ale během těchto dvou dnů jsme byli schopni získat spoustu informací, které budou zásadní při definování nových pneumatik do mokra a přechodných podmínek.“
„Pro naše inženýry, kteří pracují na vývoji, bude začátek sezóny velmi náročný. Po tomto testu na okruhu Paula Ricarda nás v následujících dvou týdnech čekají další dvě testovací sezení. Obě se konají ve Španělsku a budou zaměřeny na pneumatiky do suchého počasí.“
Testování pneumatik bude pokračovat i v únoru. Po testech v Le Castellet se přesunou do Španělska, kde nejprve 4. a 5. února na okruhu v Barceloně vyjedou McLaren a Ferrari. Další testovací fáze proběhne 12. a 13. února v Jerezu, kde se po oba dny představí Alpine. První den se k němu přidá McLaren, zatímco druhý den Mercedes.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.