McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Na okruhu Paula Ricarda ve čtvrtek odpoledne skončil první testovací blok roku 2025 zaměřený na vývoj nové generace mokrých pneumatik Pirelli. Testy probíhaly ve spolupráci s týmem McLaren a jejich cílem bylo prověřit vlastnosti pneumatik pro sezónu 2026. Nové gumy zachovají aktuální 18palcový ráfek, ale budou mít mírně užší šířku i menší vnější průměr na obou nápravách.
Dvoudenní program se odehrával na 3,463 km dlouhé variantě 2A francouzského okruhu. V pondělí absolvoval Oscar Piastri 120 kol, přičemž zajel nejrychlejší čas 1:07.008. Dnes se za volant posadil Lando Norris, který odjel 123 kol s nejlepším časem 1:07.956. Dohromady oba piloti zvládli 840 kilometrů výhradně na mokré trati.
Zatímco pondělí nabídlo suché podmínky, úterní testování ovlivnily přeháňky. Aby byla zajištěna konzistentní úroveň přilnavosti, trať byla pravidelně zavlažována pomocí cisternových vozů a postřikovačů. Toto opatření umožnilo inženýrům co nejpřesnější vyhodnocení výkonu jednotlivých prototypů nových pneumatik.
„První testy roku 2025 se ukázaly jako velmi užitečné,“ řekl Mario Isola. „Při testování pneumatik do mokra není snadné trvale reprodukovat stejné podmínky na trati, abychom získali spolehlivé údaje, ale během těchto dvou dnů jsme byli schopni získat spoustu informací, které budou zásadní při definování nových pneumatik do mokra a přechodných podmínek.“
„Pro naše inženýry, kteří pracují na vývoji, bude začátek sezóny velmi náročný. Po tomto testu na okruhu Paula Ricarda nás v následujících dvou týdnech čekají další dvě testovací sezení. Obě se konají ve Španělsku a budou zaměřeny na pneumatiky do suchého počasí.“
Testování pneumatik bude pokračovat i v únoru. Po testech v Le Castellet se přesunou do Španělska, kde nejprve 4. a 5. února na okruhu v Barceloně vyjedou McLaren a Ferrari. Další testovací fáze proběhne 12. a 13. února v Jerezu, kde se po oba dny představí Alpine. První den se k němu přidá McLaren, zatímco druhý den Mercedes.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.