McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Na okruhu Paula Ricarda ve čtvrtek odpoledne skončil první testovací blok roku 2025 zaměřený na vývoj nové generace mokrých pneumatik Pirelli. Testy probíhaly ve spolupráci s týmem McLaren a jejich cílem bylo prověřit vlastnosti pneumatik pro sezónu 2026. Nové gumy zachovají aktuální 18palcový ráfek, ale budou mít mírně užší šířku i menší vnější průměr na obou nápravách.
Dvoudenní program se odehrával na 3,463 km dlouhé variantě 2A francouzského okruhu. V pondělí absolvoval Oscar Piastri 120 kol, přičemž zajel nejrychlejší čas 1:07.008. Dnes se za volant posadil Lando Norris, který odjel 123 kol s nejlepším časem 1:07.956. Dohromady oba piloti zvládli 840 kilometrů výhradně na mokré trati.
Zatímco pondělí nabídlo suché podmínky, úterní testování ovlivnily přeháňky. Aby byla zajištěna konzistentní úroveň přilnavosti, trať byla pravidelně zavlažována pomocí cisternových vozů a postřikovačů. Toto opatření umožnilo inženýrům co nejpřesnější vyhodnocení výkonu jednotlivých prototypů nových pneumatik.
„První testy roku 2025 se ukázaly jako velmi užitečné,“ řekl Mario Isola. „Při testování pneumatik do mokra není snadné trvale reprodukovat stejné podmínky na trati, abychom získali spolehlivé údaje, ale během těchto dvou dnů jsme byli schopni získat spoustu informací, které budou zásadní při definování nových pneumatik do mokra a přechodných podmínek.“
„Pro naše inženýry, kteří pracují na vývoji, bude začátek sezóny velmi náročný. Po tomto testu na okruhu Paula Ricarda nás v následujících dvou týdnech čekají další dvě testovací sezení. Obě se konají ve Španělsku a budou zaměřeny na pneumatiky do suchého počasí.“
Testování pneumatik bude pokračovat i v únoru. Po testech v Le Castellet se přesunou do Španělska, kde nejprve 4. a 5. února na okruhu v Barceloně vyjedou McLaren a Ferrari. Další testovací fáze proběhne 12. a 13. února v Jerezu, kde se po oba dny představí Alpine. První den se k němu přidá McLaren, zatímco druhý den Mercedes.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.