McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Na okruhu Paula Ricarda ve čtvrtek odpoledne skončil první testovací blok roku 2025 zaměřený na vývoj nové generace mokrých pneumatik Pirelli. Testy probíhaly ve spolupráci s týmem McLaren a jejich cílem bylo prověřit vlastnosti pneumatik pro sezónu 2026. Nové gumy zachovají aktuální 18palcový ráfek, ale budou mít mírně užší šířku i menší vnější průměr na obou nápravách.
Dvoudenní program se odehrával na 3,463 km dlouhé variantě 2A francouzského okruhu. V pondělí absolvoval Oscar Piastri 120 kol, přičemž zajel nejrychlejší čas 1:07.008. Dnes se za volant posadil Lando Norris, který odjel 123 kol s nejlepším časem 1:07.956. Dohromady oba piloti zvládli 840 kilometrů výhradně na mokré trati.
Zatímco pondělí nabídlo suché podmínky, úterní testování ovlivnily přeháňky. Aby byla zajištěna konzistentní úroveň přilnavosti, trať byla pravidelně zavlažována pomocí cisternových vozů a postřikovačů. Toto opatření umožnilo inženýrům co nejpřesnější vyhodnocení výkonu jednotlivých prototypů nových pneumatik.
„První testy roku 2025 se ukázaly jako velmi užitečné,“ řekl Mario Isola. „Při testování pneumatik do mokra není snadné trvale reprodukovat stejné podmínky na trati, abychom získali spolehlivé údaje, ale během těchto dvou dnů jsme byli schopni získat spoustu informací, které budou zásadní při definování nových pneumatik do mokra a přechodných podmínek.“
„Pro naše inženýry, kteří pracují na vývoji, bude začátek sezóny velmi náročný. Po tomto testu na okruhu Paula Ricarda nás v následujících dvou týdnech čekají další dvě testovací sezení. Obě se konají ve Španělsku a budou zaměřeny na pneumatiky do suchého počasí.“
Testování pneumatik bude pokračovat i v únoru. Po testech v Le Castellet se přesunou do Španělska, kde nejprve 4. a 5. února na okruhu v Barceloně vyjedou McLaren a Ferrari. Další testovací fáze proběhne 12. a 13. února v Jerezu, kde se po oba dny představí Alpine. První den se k němu přidá McLaren, zatímco druhý den Mercedes.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.