Isack Hadjar se stal novou tváří týmu Racing Bulls. Talentovaný dvacetiletý Francouz si zajistil místo vedle Júkiho Cunody a v příští sezoně formule 1 dostane šanci ukázat svůj potenciál. Sesterský tým Red Bullu jeho angažmá potvrdil oficiálně na svém webu na počátku roku.
„Mám obrovskou radost, i když mám pocit, že vstupuji do úplně nového světa. Budu jezdit s výrazně rychlejším vozem a proti nejlepším pilotům na světě. Budu se toho muset hodně naučit,“ prohlásil Hadjar.
Isack Hadjar si po úspěšné sezoně ve formuli 2, kde skončil na druhém místě, vybojoval místo v týmu Racing Bulls. Nahradí Liama Lawsona, který povýšil do Red Bullu jako náhrada za Sergia Péreze. Mexický pilot musel v týmu předčasně skončit kvůli neuspokojivým výsledkům.
Isack Hadjar, narozený 28. září 2001 v Paříži, pochází z rodiny s motoristickými kořeny – jeho otec Yassine pracoval jako mechanik v motokárovém světě. K závodům ho ale paradoxně nepřivedla rodina, nýbrž animovaný film Auta od Pixaru. Ve věku sedmi let dostal první motokáru a brzy nato se začal zajímat o formuli 1.
Svoji závodní kariéru odstartoval až ve třinácti letech ve francouzském regionálním šampionátu Île-de-France – Minime. Výrazněji na sebe upozornil v roce 2016, kdy skončil druhý v Coupe de France – Cadet. Postupně se přesunul na mezinárodní scénu a v roce 2019 debutoval ve francouzské F4. Navzdory úvodním potížím kvůli své nízké hmotnosti si ve Spa připsal první vítězství a sezonu zakončil sedmý celkově, mezi nováčky druhý. O rok později se posunul na třetí místo v šampionátu.
V roce 2021 závodil v asijské formuli 3 a evropské regionální F3, kde obsadil šesté místo. O rok později se přesunul do formule 3, kde s týmem Hitech zaznamenal tři vítězství a celkově skončil třetí. Zároveň se stal členem juniorského programu Red Bullu. Následoval přestup do formule 2 a role testovacího jezdce AlphaTauri (dnešního Racing Bulls) a Red Bullu.
Video: The Isack Hadjar Problem | Josh Revell
Minulou sezonu Hadjar vyhrál čtyři závody a bojoval o titul, který mu nakonec vyfoukl Gabriel Bortoleto. Zároveň působil jako rezervní jezdec Red Bullu. Jeho výkony mu otevřely dveře do formule 1, kde se nyní dočkal angažmá.
S očekávaným koncem Sergia Péreze v Red Bullu a povýšením Liama Lawsona se v týmu Racing Bulls uvolnilo místo. A právě Hadjar byl vybrán jako ten, kdo v sezoně 2025 usedne do kokpitu vedle Júkiho Cunody.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.