Isack Hadjar se stal novou tváří týmu Racing Bulls. Talentovaný dvacetiletý Francouz si zajistil místo vedle Júkiho Cunody a v příští sezoně formule 1 dostane šanci ukázat svůj potenciál. Sesterský tým Red Bullu jeho angažmá potvrdil oficiálně na svém webu na počátku roku.
„Mám obrovskou radost, i když mám pocit, že vstupuji do úplně nového světa. Budu jezdit s výrazně rychlejším vozem a proti nejlepším pilotům na světě. Budu se toho muset hodně naučit,“ prohlásil Hadjar.
Isack Hadjar si po úspěšné sezoně ve formuli 2, kde skončil na druhém místě, vybojoval místo v týmu Racing Bulls. Nahradí Liama Lawsona, který povýšil do Red Bullu jako náhrada za Sergia Péreze. Mexický pilot musel v týmu předčasně skončit kvůli neuspokojivým výsledkům.
Isack Hadjar, narozený 28. září 2001 v Paříži, pochází z rodiny s motoristickými kořeny – jeho otec Yassine pracoval jako mechanik v motokárovém světě. K závodům ho ale paradoxně nepřivedla rodina, nýbrž animovaný film Auta od Pixaru. Ve věku sedmi let dostal první motokáru a brzy nato se začal zajímat o formuli 1.
Svoji závodní kariéru odstartoval až ve třinácti letech ve francouzském regionálním šampionátu Île-de-France – Minime. Výrazněji na sebe upozornil v roce 2016, kdy skončil druhý v Coupe de France – Cadet. Postupně se přesunul na mezinárodní scénu a v roce 2019 debutoval ve francouzské F4. Navzdory úvodním potížím kvůli své nízké hmotnosti si ve Spa připsal první vítězství a sezonu zakončil sedmý celkově, mezi nováčky druhý. O rok později se posunul na třetí místo v šampionátu.
V roce 2021 závodil v asijské formuli 3 a evropské regionální F3, kde obsadil šesté místo. O rok později se přesunul do formule 3, kde s týmem Hitech zaznamenal tři vítězství a celkově skončil třetí. Zároveň se stal členem juniorského programu Red Bullu. Následoval přestup do formule 2 a role testovacího jezdce AlphaTauri (dnešního Racing Bulls) a Red Bullu.
Video: The Isack Hadjar Problem | Josh Revell
Minulou sezonu Hadjar vyhrál čtyři závody a bojoval o titul, který mu nakonec vyfoukl Gabriel Bortoleto. Zároveň působil jako rezervní jezdec Red Bullu. Jeho výkony mu otevřely dveře do formule 1, kde se nyní dočkal angažmá.
S očekávaným koncem Sergia Péreze v Red Bullu a povýšením Liama Lawsona se v týmu Racing Bulls uvolnilo místo. A právě Hadjar byl vybrán jako ten, kdo v sezoně 2025 usedne do kokpitu vedle Júkiho Cunody.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.