Isack Hadjar se stal novou tváří týmu Racing Bulls. Talentovaný dvacetiletý Francouz si zajistil místo vedle Júkiho Cunody a v příští sezoně formule 1 dostane šanci ukázat svůj potenciál. Sesterský tým Red Bullu jeho angažmá potvrdil oficiálně na svém webu na počátku roku.
„Mám obrovskou radost, i když mám pocit, že vstupuji do úplně nového světa. Budu jezdit s výrazně rychlejším vozem a proti nejlepším pilotům na světě. Budu se toho muset hodně naučit,“ prohlásil Hadjar.
Isack Hadjar si po úspěšné sezoně ve formuli 2, kde skončil na druhém místě, vybojoval místo v týmu Racing Bulls. Nahradí Liama Lawsona, který povýšil do Red Bullu jako náhrada za Sergia Péreze. Mexický pilot musel v týmu předčasně skončit kvůli neuspokojivým výsledkům.
Isack Hadjar, narozený 28. září 2001 v Paříži, pochází z rodiny s motoristickými kořeny – jeho otec Yassine pracoval jako mechanik v motokárovém světě. K závodům ho ale paradoxně nepřivedla rodina, nýbrž animovaný film Auta od Pixaru. Ve věku sedmi let dostal první motokáru a brzy nato se začal zajímat o formuli 1.
Svoji závodní kariéru odstartoval až ve třinácti letech ve francouzském regionálním šampionátu Île-de-France – Minime. Výrazněji na sebe upozornil v roce 2016, kdy skončil druhý v Coupe de France – Cadet. Postupně se přesunul na mezinárodní scénu a v roce 2019 debutoval ve francouzské F4. Navzdory úvodním potížím kvůli své nízké hmotnosti si ve Spa připsal první vítězství a sezonu zakončil sedmý celkově, mezi nováčky druhý. O rok později se posunul na třetí místo v šampionátu.
V roce 2021 závodil v asijské formuli 3 a evropské regionální F3, kde obsadil šesté místo. O rok později se přesunul do formule 3, kde s týmem Hitech zaznamenal tři vítězství a celkově skončil třetí. Zároveň se stal členem juniorského programu Red Bullu. Následoval přestup do formule 2 a role testovacího jezdce AlphaTauri (dnešního Racing Bulls) a Red Bullu.
Video: The Isack Hadjar Problem | Josh Revell
Minulou sezonu Hadjar vyhrál čtyři závody a bojoval o titul, který mu nakonec vyfoukl Gabriel Bortoleto. Zároveň působil jako rezervní jezdec Red Bullu. Jeho výkony mu otevřely dveře do formule 1, kde se nyní dočkal angažmá.
S očekávaným koncem Sergia Péreze v Red Bullu a povýšením Liama Lawsona se v týmu Racing Bulls uvolnilo místo. A právě Hadjar byl vybrán jako ten, kdo v sezoně 2025 usedne do kokpitu vedle Júkiho Cunody.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.