Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff popisuje, proč odmítli dodávky pohonných jednotek Red Bullu a jak se jejich názor na tuto věc změnil od roku 2016, kdy chtěl rakouský tým ukončit spolupráci s Renaultem.
Red Bull opět hledá dodavatele motorů poté, co Honda oznámila svůj odchod z Formule 1 po skončení příští sezóny. Wolff přitom již vyloučil, že by se mohli stát jeho budoucím dodavatelem. Prioritou pro rakouský tým by bylo převzít vývoj a výrobu pohonných jednotek Hondy, což však podmiňuje zmražením vývoje.
Wolff byl dříve nakloněný spolupráci s Red Bullem, který se v roce 2015 snažil odejít od Renaultu. Celá záležitost se dostala až ke správní radě Mercedesu, kde byla zamítnuta.
Co se od té doby změnilo? "Tehdy nápad spočíval v tom, že by Mercedes a Red Bull mohli spolupracovat v oblasti marketingu. Měli jsme zájem o platformu, kterou poskytovali, protože jsou skvělou značkou a velmi inovativní v tom, co dělají," uvádí Wolff.
"To jsem řekl Christianovi [Hornerovi]. Pokud bychom byli schopni spojit tyto dvě věci a najít spojence někde na úrovni správní rady Daimleru, umožnilo by to alespoň řádné zvážení. Ale nikdy na to nedošlo," vzpomíná šéf závodního stáje Mercedesu.
Proč odmítli Red Bullu i nyní po rozchodu Hondy? "Dnes jde jednoduše o kapacitní problém. Tyto pohonné jednotky jsou velmi složité. Jsme v situaci, kdy zkrátka nemůžeme dále pokračovat v expanzi, tak jako my všichni u Daimleru," vysvětluje Wolff. Od příštího roku budou své motory kromě svého závodního týmu poskytovat také Racing Pointu, Williamsu a nově i McLarenu.
"Z logistického pohledu, z pohledu náklad, to není pro nás možné dodávat Red Bullu pohonný jednotky. A z dnešního marketingového hlediska dodavatelé nemají moc velký užitek ze spolupráce s týmy," pokračuje Wolff.
"to je důvod, proč jsme koupili tým a nezůstali dodavatelem pohonných jednotek. A myslím, že sklízíme ovoce toho, že máme svůj tým. Opravdu to není naší prioritou dodávat motory. Stavíme je a závodíme s nimi ve svých vozech. A abychom získali finance zpět, tak je samozřejmě poskytujeme zákazníkům," dodává.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.