Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff popisuje, proč odmítli dodávky pohonných jednotek Red Bullu a jak se jejich názor na tuto věc změnil od roku 2016, kdy chtěl rakouský tým ukončit spolupráci s Renaultem.
Red Bull opět hledá dodavatele motorů poté, co Honda oznámila svůj odchod z Formule 1 po skončení příští sezóny. Wolff přitom již vyloučil, že by se mohli stát jeho budoucím dodavatelem. Prioritou pro rakouský tým by bylo převzít vývoj a výrobu pohonných jednotek Hondy, což však podmiňuje zmražením vývoje.
Wolff byl dříve nakloněný spolupráci s Red Bullem, který se v roce 2015 snažil odejít od Renaultu. Celá záležitost se dostala až ke správní radě Mercedesu, kde byla zamítnuta.
Co se od té doby změnilo? "Tehdy nápad spočíval v tom, že by Mercedes a Red Bull mohli spolupracovat v oblasti marketingu. Měli jsme zájem o platformu, kterou poskytovali, protože jsou skvělou značkou a velmi inovativní v tom, co dělají," uvádí Wolff.
"To jsem řekl Christianovi [Hornerovi]. Pokud bychom byli schopni spojit tyto dvě věci a najít spojence někde na úrovni správní rady Daimleru, umožnilo by to alespoň řádné zvážení. Ale nikdy na to nedošlo," vzpomíná šéf závodního stáje Mercedesu.
Proč odmítli Red Bullu i nyní po rozchodu Hondy? "Dnes jde jednoduše o kapacitní problém. Tyto pohonné jednotky jsou velmi složité. Jsme v situaci, kdy zkrátka nemůžeme dále pokračovat v expanzi, tak jako my všichni u Daimleru," vysvětluje Wolff. Od příštího roku budou své motory kromě svého závodního týmu poskytovat také Racing Pointu, Williamsu a nově i McLarenu.
"Z logistického pohledu, z pohledu náklad, to není pro nás možné dodávat Red Bullu pohonný jednotky. A z dnešního marketingového hlediska dodavatelé nemají moc velký užitek ze spolupráce s týmy," pokračuje Wolff.
"to je důvod, proč jsme koupili tým a nezůstali dodavatelem pohonných jednotek. A myslím, že sklízíme ovoce toho, že máme svůj tým. Opravdu to není naší prioritou dodávat motory. Stavíme je a závodíme s nimi ve svých vozech. A abychom získali finance zpět, tak je samozřejmě poskytujeme zákazníkům," dodává.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.