Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff popisuje, proč odmítli dodávky pohonných jednotek Red Bullu a jak se jejich názor na tuto věc změnil od roku 2016, kdy chtěl rakouský tým ukončit spolupráci s Renaultem.
Red Bull opět hledá dodavatele motorů poté, co Honda oznámila svůj odchod z Formule 1 po skončení příští sezóny. Wolff přitom již vyloučil, že by se mohli stát jeho budoucím dodavatelem. Prioritou pro rakouský tým by bylo převzít vývoj a výrobu pohonných jednotek Hondy, což však podmiňuje zmražením vývoje.
Wolff byl dříve nakloněný spolupráci s Red Bullem, který se v roce 2015 snažil odejít od Renaultu. Celá záležitost se dostala až ke správní radě Mercedesu, kde byla zamítnuta.
Co se od té doby změnilo? "Tehdy nápad spočíval v tom, že by Mercedes a Red Bull mohli spolupracovat v oblasti marketingu. Měli jsme zájem o platformu, kterou poskytovali, protože jsou skvělou značkou a velmi inovativní v tom, co dělají," uvádí Wolff.
"To jsem řekl Christianovi [Hornerovi]. Pokud bychom byli schopni spojit tyto dvě věci a najít spojence někde na úrovni správní rady Daimleru, umožnilo by to alespoň řádné zvážení. Ale nikdy na to nedošlo," vzpomíná šéf závodního stáje Mercedesu.
Proč odmítli Red Bullu i nyní po rozchodu Hondy? "Dnes jde jednoduše o kapacitní problém. Tyto pohonné jednotky jsou velmi složité. Jsme v situaci, kdy zkrátka nemůžeme dále pokračovat v expanzi, tak jako my všichni u Daimleru," vysvětluje Wolff. Od příštího roku budou své motory kromě svého závodního týmu poskytovat také Racing Pointu, Williamsu a nově i McLarenu.
"Z logistického pohledu, z pohledu náklad, to není pro nás možné dodávat Red Bullu pohonný jednotky. A z dnešního marketingového hlediska dodavatelé nemají moc velký užitek ze spolupráce s týmy," pokračuje Wolff.
"to je důvod, proč jsme koupili tým a nezůstali dodavatelem pohonných jednotek. A myslím, že sklízíme ovoce toho, že máme svůj tým. Opravdu to není naší prioritou dodávat motory. Stavíme je a závodíme s nimi ve svých vozech. A abychom získali finance zpět, tak je samozřejmě poskytujeme zákazníkům," dodává.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.