Toto Wolff se zamýšlí nad úspěchy Lewise Hamiltona. Brit jich podle rodáka z Vídně dosáhl hlavně proto, že se umí dobře rozhodovat.
Lewis Hamilton má důvod k oslavám. V Německu vyrovnal bájný rekord Michaela Schumachera v počtu 91 vítězství, který se dlouhou dobu zdál být nedosažitelný, Brit má však od roku 2014 k dispozici dominantní vůz, díky němuž sbírá úspěch za úspěchem.
Výsledek je známý, vyrovnaný počet vítězství Michaela Schumachera, téměř) sedm mistrovských titulů a vstup mezi legendy Formule 1. Leckdo může namítat, že se to Hamiltonovi podařilo právě jen díky špičkovému matriálu přesahujícímu materiál soupeřů, s tím ale nesouhlasí Toto Wolff.
„Vyhrávat ve Formuli 1 je vždy týmová práce. Musíte ale učinit ta správná rozhodnutí, abyste takovou možnost dostali, v tomhle ohledu se Lewis rozhodl naprosto správně, když s námi podepsal pro sezonu 2013," přemítá Wolff.
„Je neuvěřitelné, že Lewis vyrovnal Michaelův rekord, loni jsme společně vyrovnali rekord Ferrari, ale víte jak.. Rekordy někdo stanoví pro to, aby je zase někdo jiný mohl překonat. Možná, že se jednou někdo takový objeví, kdo zase posune laťku o kousek výš, takhle by to mělo fungovat" dodává šéf Mercedesu.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.