NŰRBURGRING - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Eifelu? Jaké strategie jsou nejvýhodnější pro zítřejší závod?
Nejrychlejší čas v prvním sektoru zaznamenal Verstappen (27,804 s), ve druhém Bottas (35,453 s) a ve třetím Hamilton (21,902 s).
Fin s Mercedesem však jako jediný z této trojice zajel čisté kolo a připsal si svou 14. pole-position kariéry. Snadno překonal rekord Michaela Schumachera z roku 2004 (1:28,351), což dokládá, jak velký pokrok dosáhly monoposty F1.
🚀 @ValtteriBottas had a blast on Saturday! Here's the Finn's pole lap at the @nuerburgring 💪#EifelGP 🇩🇪 @pirellisport pic.twitter.com/9OUx9rj8xt
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020Pokud by se podařilo poskládat všechny své nejlepší sektory do jednoho kola i jeho týmovému kolegovi, pak by na Valtteriho ale zbyla až druhá příčka. To se krom něj povedlo v Q3 ale už jen Albonovi a Pérezovi, Lewis se v poslední fázi zlepšit už nedokázal.
Red Bull byl dnes Mercedesu blízko, Max ztrácel nejvíce v poslední části okruhu, třetím nejrychlejším týmem je zásluhou Leclerca Ferrari, McLarenu patří pátá příčka za Renaultem.
Na rovinkách dnes vládly vozy poháněné Mercedesy, což potvrdily prvními čtyřmi pozicemi na speed-trapu. Pérezovi komisaři naměřili 321 km/h, Oconovi s Renaultem o 3,5 km/h méně, Giovinazzi s motorem Ferrari ztrácel 6,2 km/j a Gasly s Hondou 7,8 km/h. Scuderia má nejslabší agregát, její vozy okupují posledních pět míst.
Pneumatiky a strategieZítra se očekávají velmi nízké teploty, nejisté bude i počasí. Týmy nemají dostatek dat - na Nürburgringu se 7 let nezávodilo a oba páteční tréninky byly navíc kvůli počasí zrušeny.
Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí se časový rozdíl pohybuje kolem půl sekundy na kolo, tvrdá je o další 1,4 sekundy pomalejší než středně-tvrdá.
Dle simulací vychází pro Velkou cenu Eifelu vypsanou na kulatých 60 kol nejvýhodněji jednozastávková strategie měkká - středně-tvrdá s výměnou pneumatik v 25. kole.
O něco pomalejší je dvouzastávková strategie měkká - středně-tvrdá - měkká s výměnami kol v 19. a v 41. kole.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.