NŰRBURGRING - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Eifelu? Jaké strategie jsou nejvýhodnější pro zítřejší závod?
Nejrychlejší čas v prvním sektoru zaznamenal Verstappen (27,804 s), ve druhém Bottas (35,453 s) a ve třetím Hamilton (21,902 s).
Fin s Mercedesem však jako jediný z této trojice zajel čisté kolo a připsal si svou 14. pole-position kariéry. Snadno překonal rekord Michaela Schumachera z roku 2004 (1:28,351), což dokládá, jak velký pokrok dosáhly monoposty F1.
🚀 @ValtteriBottas had a blast on Saturday! Here's the Finn's pole lap at the @nuerburgring 💪#EifelGP 🇩🇪 @pirellisport pic.twitter.com/9OUx9rj8xt
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020Pokud by se podařilo poskládat všechny své nejlepší sektory do jednoho kola i jeho týmovému kolegovi, pak by na Valtteriho ale zbyla až druhá příčka. To se krom něj povedlo v Q3 ale už jen Albonovi a Pérezovi, Lewis se v poslední fázi zlepšit už nedokázal.
Red Bull byl dnes Mercedesu blízko, Max ztrácel nejvíce v poslední části okruhu, třetím nejrychlejším týmem je zásluhou Leclerca Ferrari, McLarenu patří pátá příčka za Renaultem.
Na rovinkách dnes vládly vozy poháněné Mercedesy, což potvrdily prvními čtyřmi pozicemi na speed-trapu. Pérezovi komisaři naměřili 321 km/h, Oconovi s Renaultem o 3,5 km/h méně, Giovinazzi s motorem Ferrari ztrácel 6,2 km/j a Gasly s Hondou 7,8 km/h. Scuderia má nejslabší agregát, její vozy okupují posledních pět míst.
Pneumatiky a strategieZítra se očekávají velmi nízké teploty, nejisté bude i počasí. Týmy nemají dostatek dat - na Nürburgringu se 7 let nezávodilo a oba páteční tréninky byly navíc kvůli počasí zrušeny.
Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí se časový rozdíl pohybuje kolem půl sekundy na kolo, tvrdá je o další 1,4 sekundy pomalejší než středně-tvrdá.
Dle simulací vychází pro Velkou cenu Eifelu vypsanou na kulatých 60 kol nejvýhodněji jednozastávková strategie měkká - středně-tvrdá s výměnou pneumatik v 25. kole.
O něco pomalejší je dvouzastávková strategie měkká - středně-tvrdá - měkká s výměnami kol v 19. a v 41. kole.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.