NŰRBURGRING - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Eifelu? Jaké strategie jsou nejvýhodnější pro zítřejší závod?
Nejrychlejší čas v prvním sektoru zaznamenal Verstappen (27,804 s), ve druhém Bottas (35,453 s) a ve třetím Hamilton (21,902 s).
Fin s Mercedesem však jako jediný z této trojice zajel čisté kolo a připsal si svou 14. pole-position kariéry. Snadno překonal rekord Michaela Schumachera z roku 2004 (1:28,351), což dokládá, jak velký pokrok dosáhly monoposty F1.
🚀 @ValtteriBottas had a blast on Saturday! Here's the Finn's pole lap at the @nuerburgring 💪#EifelGP 🇩🇪 @pirellisport pic.twitter.com/9OUx9rj8xt
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020Pokud by se podařilo poskládat všechny své nejlepší sektory do jednoho kola i jeho týmovému kolegovi, pak by na Valtteriho ale zbyla až druhá příčka. To se krom něj povedlo v Q3 ale už jen Albonovi a Pérezovi, Lewis se v poslední fázi zlepšit už nedokázal.
Red Bull byl dnes Mercedesu blízko, Max ztrácel nejvíce v poslední části okruhu, třetím nejrychlejším týmem je zásluhou Leclerca Ferrari, McLarenu patří pátá příčka za Renaultem.
Na rovinkách dnes vládly vozy poháněné Mercedesy, což potvrdily prvními čtyřmi pozicemi na speed-trapu. Pérezovi komisaři naměřili 321 km/h, Oconovi s Renaultem o 3,5 km/h méně, Giovinazzi s motorem Ferrari ztrácel 6,2 km/j a Gasly s Hondou 7,8 km/h. Scuderia má nejslabší agregát, její vozy okupují posledních pět míst.
Pneumatiky a strategieZítra se očekávají velmi nízké teploty, nejisté bude i počasí. Týmy nemají dostatek dat - na Nürburgringu se 7 let nezávodilo a oba páteční tréninky byly navíc kvůli počasí zrušeny.
Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí se časový rozdíl pohybuje kolem půl sekundy na kolo, tvrdá je o další 1,4 sekundy pomalejší než středně-tvrdá.
Dle simulací vychází pro Velkou cenu Eifelu vypsanou na kulatých 60 kol nejvýhodněji jednozastávková strategie měkká - středně-tvrdá s výměnou pneumatik v 25. kole.
O něco pomalejší je dvouzastávková strategie měkká - středně-tvrdá - měkká s výměnami kol v 19. a v 41. kole.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.