Pro Maxe Verstappena nebylo rozhodnutí Hondy opustit Formuli 1 příliš velkým překvapením. Podle různých informací, které se k němu dostávaly, tušil, že k tomu brzy dojde. Ve své smlouvě ale nemá žádnou výstupní klauzuli, která by mu kvůli tomu umožňovala předčasně opustit Red Bull, jenž ztratí statut továrního týmu.
Rakouský tým nyní shání dodavatele motorů pro sezónu 2022 a dále poté, co se Honda rozhodla z F1 po příští sezóně stáhnout. Verstappen nyní prozradil, že ještě před formálním oznámením jejich japonského partnera cítil, že v tomto odvětví motorsportu moc dlouho nezůstane.
"Dalo se to tušit, že k tomu dojde. Samozřejmě to nedáváte najevo, ale rozhodně jsem to věděl o něco dříve, než to bylo oznámeno. Nicméně si myslím, že to je škoda. Z jejich strany to však je pochopitelné," říká 23letý pilot Red Bullu, jehož dnes čekají v chladném Nürburgringu první tréninky před Velkou cenou Eifelu.
První pochybnosti o setrvání Hondy v F1 přišli krátce poté, co Red Bullem podepsal smlouvu do roku 2023. Ale již tehdy si uvědomoval, že působení japonské automobilky není zaručené: "Rozhodně to přišlo poté, co jsem podepsal smlouvu. Nikdy se ale nezavázali k dlouhodobému působení, takže jste něco takového mohli čekat."
"Nikdy si nejste jistí, a totéž platí pro týmy. Podepíšete s nimi smlouvu, ale kdo ví, co se stane za 5 let, ne? Jo, je to tedy takové, jaké to je. Abych byl upřímný, jak už jsem řekl, dalo se to tušit. A myslím, že celková situace ve světě tomu rozhodně moc nepomáhá," pokračuje Verstappen.
Jeho šéfovi Christianovi Hornerovi se rozsvítilo v záři, kdy jim Honda dala najevo, že uspíší vývoj svého motoru a specifikaci původně plánovanou pro rok 2022 nasadí už v příští sezóně: "Na konci minulého měsíce jsme byli informování o tom, že chtějí uspíšit nasazení svého motoru pro rok 2022 už v sezóně 2021."
"V tu chvíli to pro někoho mohlo být dobré nebo špatné znamení, ale po mnoha rozhovorech to pro nebylo překvapením, když dali najevo své rozhodnutí se stáhnout z F1. Honda byla vůči Red Bullu zdvořilá a otevřená, velmi korektní v tom, jak věci udělala, což nám poskytlo čas.," popisuje Horner.
Verstappen podle svého šéfa nemůže svůj kontrakt s Red Bullem kvůli rozhodnutí Hondy ukončit dříve: "Lidé se neustále vyptávají, jestli odchod Hondy bude znamenat změnu našeho jezdeckého složení nebo odchod Maxe z týmu."
"Přestože naše smlouvy s jezdci jsou soukromé, tak vám můžu říct, že ve smlouvě Maxe nebo Alexe neexistuje žádná klauzule, která by se týkala Hondy, takže se nic nemění. Měl jsem rozhovor s Maxem před tím oznámením a je zkrátka stále stejně motivovaný, nadšený a důvěřuje týmu," potvrzuje šéf Red Bullu.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.