Pro Maxe Verstappena nebylo rozhodnutí Hondy opustit Formuli 1 příliš velkým překvapením. Podle různých informací, které se k němu dostávaly, tušil, že k tomu brzy dojde. Ve své smlouvě ale nemá žádnou výstupní klauzuli, která by mu kvůli tomu umožňovala předčasně opustit Red Bull, jenž ztratí statut továrního týmu.
Rakouský tým nyní shání dodavatele motorů pro sezónu 2022 a dále poté, co se Honda rozhodla z F1 po příští sezóně stáhnout. Verstappen nyní prozradil, že ještě před formálním oznámením jejich japonského partnera cítil, že v tomto odvětví motorsportu moc dlouho nezůstane.
"Dalo se to tušit, že k tomu dojde. Samozřejmě to nedáváte najevo, ale rozhodně jsem to věděl o něco dříve, než to bylo oznámeno. Nicméně si myslím, že to je škoda. Z jejich strany to však je pochopitelné," říká 23letý pilot Red Bullu, jehož dnes čekají v chladném Nürburgringu první tréninky před Velkou cenou Eifelu.
První pochybnosti o setrvání Hondy v F1 přišli krátce poté, co Red Bullem podepsal smlouvu do roku 2023. Ale již tehdy si uvědomoval, že působení japonské automobilky není zaručené: "Rozhodně to přišlo poté, co jsem podepsal smlouvu. Nikdy se ale nezavázali k dlouhodobému působení, takže jste něco takového mohli čekat."
"Nikdy si nejste jistí, a totéž platí pro týmy. Podepíšete s nimi smlouvu, ale kdo ví, co se stane za 5 let, ne? Jo, je to tedy takové, jaké to je. Abych byl upřímný, jak už jsem řekl, dalo se to tušit. A myslím, že celková situace ve světě tomu rozhodně moc nepomáhá," pokračuje Verstappen.
Jeho šéfovi Christianovi Hornerovi se rozsvítilo v záři, kdy jim Honda dala najevo, že uspíší vývoj svého motoru a specifikaci původně plánovanou pro rok 2022 nasadí už v příští sezóně: "Na konci minulého měsíce jsme byli informování o tom, že chtějí uspíšit nasazení svého motoru pro rok 2022 už v sezóně 2021."
"V tu chvíli to pro někoho mohlo být dobré nebo špatné znamení, ale po mnoha rozhovorech to pro nebylo překvapením, když dali najevo své rozhodnutí se stáhnout z F1. Honda byla vůči Red Bullu zdvořilá a otevřená, velmi korektní v tom, jak věci udělala, což nám poskytlo čas.," popisuje Horner.
Verstappen podle svého šéfa nemůže svůj kontrakt s Red Bullem kvůli rozhodnutí Hondy ukončit dříve: "Lidé se neustále vyptávají, jestli odchod Hondy bude znamenat změnu našeho jezdeckého složení nebo odchod Maxe z týmu."
"Přestože naše smlouvy s jezdci jsou soukromé, tak vám můžu říct, že ve smlouvě Maxe nebo Alexe neexistuje žádná klauzule, která by se týkala Hondy, takže se nic nemění. Měl jsem rozhovor s Maxem před tím oznámením a je zkrátka stále stejně motivovaný, nadšený a důvěřuje týmu," potvrzuje šéf Red Bullu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.