Pro Maxe Verstappena nebylo rozhodnutí Hondy opustit Formuli 1 příliš velkým překvapením. Podle různých informací, které se k němu dostávaly, tušil, že k tomu brzy dojde. Ve své smlouvě ale nemá žádnou výstupní klauzuli, která by mu kvůli tomu umožňovala předčasně opustit Red Bull, jenž ztratí statut továrního týmu.
Rakouský tým nyní shání dodavatele motorů pro sezónu 2022 a dále poté, co se Honda rozhodla z F1 po příští sezóně stáhnout. Verstappen nyní prozradil, že ještě před formálním oznámením jejich japonského partnera cítil, že v tomto odvětví motorsportu moc dlouho nezůstane.
"Dalo se to tušit, že k tomu dojde. Samozřejmě to nedáváte najevo, ale rozhodně jsem to věděl o něco dříve, než to bylo oznámeno. Nicméně si myslím, že to je škoda. Z jejich strany to však je pochopitelné," říká 23letý pilot Red Bullu, jehož dnes čekají v chladném Nürburgringu první tréninky před Velkou cenou Eifelu.
První pochybnosti o setrvání Hondy v F1 přišli krátce poté, co Red Bullem podepsal smlouvu do roku 2023. Ale již tehdy si uvědomoval, že působení japonské automobilky není zaručené: "Rozhodně to přišlo poté, co jsem podepsal smlouvu. Nikdy se ale nezavázali k dlouhodobému působení, takže jste něco takového mohli čekat."
"Nikdy si nejste jistí, a totéž platí pro týmy. Podepíšete s nimi smlouvu, ale kdo ví, co se stane za 5 let, ne? Jo, je to tedy takové, jaké to je. Abych byl upřímný, jak už jsem řekl, dalo se to tušit. A myslím, že celková situace ve světě tomu rozhodně moc nepomáhá," pokračuje Verstappen.
Jeho šéfovi Christianovi Hornerovi se rozsvítilo v záři, kdy jim Honda dala najevo, že uspíší vývoj svého motoru a specifikaci původně plánovanou pro rok 2022 nasadí už v příští sezóně: "Na konci minulého měsíce jsme byli informování o tom, že chtějí uspíšit nasazení svého motoru pro rok 2022 už v sezóně 2021."
"V tu chvíli to pro někoho mohlo být dobré nebo špatné znamení, ale po mnoha rozhovorech to pro nebylo překvapením, když dali najevo své rozhodnutí se stáhnout z F1. Honda byla vůči Red Bullu zdvořilá a otevřená, velmi korektní v tom, jak věci udělala, což nám poskytlo čas.," popisuje Horner.
Verstappen podle svého šéfa nemůže svůj kontrakt s Red Bullem kvůli rozhodnutí Hondy ukončit dříve: "Lidé se neustále vyptávají, jestli odchod Hondy bude znamenat změnu našeho jezdeckého složení nebo odchod Maxe z týmu."
"Přestože naše smlouvy s jezdci jsou soukromé, tak vám můžu říct, že ve smlouvě Maxe nebo Alexe neexistuje žádná klauzule, která by se týkala Hondy, takže se nic nemění. Měl jsem rozhovor s Maxem před tím oznámením a je zkrátka stále stejně motivovaný, nadšený a důvěřuje týmu," potvrzuje šéf Red Bullu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.