Technický ředitel Racing Pointu Andy Green se na Sebastiana Vettela těší. Očekává od něj především cit pro detail.
Příští rok nastane ve startovním poli Formule 1 několik zajímavých změn. Jednou z nich je i přesun Sebastiana Vettela od Ferrari k Racing Pointu (budoucího Aston Martinu) Třebaže někteří tento krok úplně nevítají a byli by radši za setrvání Sergia Péreze, samotný tým si za svým rozhodnutím povolat čtyřnásobného mistra světa stojí.
Hlavním důvodem jsou zkušenosti, jimiž Vettel disponuje. V Racing Pointu doufají, že právě ty v kombinaci s vítěznou morálkou posunou tým na vyšší level. Od Vettela očekávají cit pro detail, jak o tom hovoří technický ředitel stáje Andy Green.
„Seb k nám přinese nové metody, které jsou charakteristické pro mistra světa, do týmu vlije úplně novou dynamiku."
Současné Vettelovy krize se u Racing Pointu nebojí. Věří, že mu dokážou pomoci a nasměrovat ho zpět na ideální vlnu. „Neprožívá teď úplně ideální období, přišel o trochu sebedůvěry, ale myslím, že my jsme ten ideální tým k tomu, aby ji získal zase zpět," dodává Green.
Tím hlavním aspektem, který Racing Point odlišuje například od Ferrari je podle Greena absence politiky, což by Vettelovi mělo pomoct. „U nás jde nějaká politika úplně stranou. Jezdce necháváme soustředit se pouze na závody," uzavírá Andy Green.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.