Technický ředitel Racing Pointu Andy Green se na Sebastiana Vettela těší. Očekává od něj především cit pro detail.
Příští rok nastane ve startovním poli Formule 1 několik zajímavých změn. Jednou z nich je i přesun Sebastiana Vettela od Ferrari k Racing Pointu (budoucího Aston Martinu) Třebaže někteří tento krok úplně nevítají a byli by radši za setrvání Sergia Péreze, samotný tým si za svým rozhodnutím povolat čtyřnásobného mistra světa stojí.
Hlavním důvodem jsou zkušenosti, jimiž Vettel disponuje. V Racing Pointu doufají, že právě ty v kombinaci s vítěznou morálkou posunou tým na vyšší level. Od Vettela očekávají cit pro detail, jak o tom hovoří technický ředitel stáje Andy Green.
„Seb k nám přinese nové metody, které jsou charakteristické pro mistra světa, do týmu vlije úplně novou dynamiku."
Současné Vettelovy krize se u Racing Pointu nebojí. Věří, že mu dokážou pomoci a nasměrovat ho zpět na ideální vlnu. „Neprožívá teď úplně ideální období, přišel o trochu sebedůvěry, ale myslím, že my jsme ten ideální tým k tomu, aby ji získal zase zpět," dodává Green.
Tím hlavním aspektem, který Racing Point odlišuje například od Ferrari je podle Greena absence politiky, což by Vettelovi mělo pomoct. „U nás jde nějaká politika úplně stranou. Jezdce necháváme soustředit se pouze na závody," uzavírá Andy Green.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.