Fanoušci si dělají na sociálních sítích legraci s Carlose Sainze, jenž má po sezóně přestoupit do nekonkurenceschopného Ferrari. Ten svého rozhodnutí ale nelituje, stejně jako Daniel Ricciardo, jehož Renault dělá znatelné pokroky.
Scuderia zažívá jednu ze svou nejhorších sezón, v současné době ji patří v šampionátu konstruktérů až šesté místo. Propadla se také i McLaren, za nějž Sainz jezdí. Ten ovšem na začátku roku podepsal dvouletou smlouvu s Ferrari, s nímž si v nejbližší době výkonnostně nepolepší, jak naznačují momentální výsledky.
Na jeho adresu se proto objevuje spousta vtípků, ze kterých si však hlavu neláme: "Upřímně, mohou se smát, kolik chtějí. Myslím, že některé z nich jsou celkem legrační. Lidé mají spoustu volného času a přicházejí s těmi hodně legračními nápady. A já se vlastně také směji."
"Když jsou vtipy o mně nebo o pilotech, tak jsem ten první, kdo se zasměje. A vlastně si je užívám. To neznamená, že jsou dobré či špatné, jsou zkrátka legrační. Myslím, že to je jejich účelem, takže to je v pořádku," popisuje s úsměvem španělský jezdec, než po sezóně nahradí v rudém voze Sebastiana Vettela.
Opakuje, že nemá z přestupu do Maranella k Charlesovi Leclercovi žádné obavy, a už si hledá nové bydlení poblíž svého příštího působiště. "Zejména můj tým spíše než já se snaží najít místo. A jak víte, stále se soustředím letos na svou sezónu. Jakmile skončí, budu se soustředit na příští rok a až to bude vhodné, tak se přestěhuji do Itálie."
V podobném duchu se vyjadřuje také jeho nástupce Daniel Ricciardo, jenž do McLarenu přestoupí z Renaultu. Od podpisu jeho nové smlouvy učinil francouzský tým pokroky a nyní se mezi konstruktéry nachází pouhých sedm bodů za stájí z Wokingu.
Australan má však přesto stále radost ze svého rozhodnutí: "Samozřejmě to nemyslím jako žádnou neúctu k Renaultu, ale nelituji toho. Jsem spokojený s naším pokrokem. Absolutně. Pokud to znamená, že Renault bude příští rok dále tlačit na McLaren, pak si myslím, že to bude dobře pro všechny. Takže ne, nelituji toho."
"Ale nejsem ani smutný z pokroku. Chci závodit na čele, a v F1 je samozřejmě každý závod důležitý. Proto čím dříve se k tomu naskytne jakákoliv šance, tím lépe. Mám radost z pokroků, které děláme, a cítím se být jejich součástí, což je pro mě důležité, stejně jako jezdecký růst," vysvětluje Ricciardo.
"Tým mě od ničeho neodstřihl. Věnuji se práci na simulátoru a tomu všemu, takže to je opravdu dobré být s nimi. A vím, že to je i hořkosladké. Obzvlášť pro některé kluky v týmu, kteří vědí, že po tomto roce nebudu moci pokračovat. Ale až do posledního dne do toho budu dávat vše," slibuje 31letý jezdec Renaultu.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.