Fernando Alonso se příští rok vrací do hry. Proti svým výrazně mladším soupeřům chce přitom vyrukovat především s komplexností.
Fernando Alonso se brzy vrátí zpět na scénu. Devětatřicetiletý závodník, který se ve Formuli 1 objevil naposledy během sezony 2018 s McLarenem, usedne příští rok do kokpitu Renaultu. Vrátí se tedy do stáje, se kterou získal své dva mistrovské tituly. Jenže to už je nějaký ten pátek zpátky, zatímco v letech 2005 a 2006 byl Alonso mladíkem, nyní bude patřit k nejstarším součástem jinak velmi mladého startovního pole.
Jeho odhodlání to nicméně nesnižuje - právě naopak. Rodák z Madridu považuje za jednu ze svých největších předností komplexnost, právě tou chce proti řadě výrazně mladších soupeřů zaútočit.
„Dá se říct, že se považuji za velmi komplexního jezdce. Možná bych si dal ve všech oblastech devět bodů z deseti. Možná existuje někdo, kdo má lepší starty, kdo je lepší v kvalifikacích nebo kdo je lepší na mokru, avšak já sám bych se ve všech oblastech zařadil blízko špičce," uvažuje Španěl.
„Jezdil jsem na pneumatikách od různých dodavatelů, s motory osmiválcovými i desetiválcovými a vždy jsem bojoval na čele. Vždycky mi vyhovovaly deštivé podmínky... Během posledních let jsem si navíc vyzkoušel rovněž Dakar či Indy 500, mám proto hodně zkušeností," dodává.
Bude comeback Alonsa do královny motorsportu úspěšný? To se dozvíme už příští rok.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.