Fernando Alonso se příští rok vrací do hry. Proti svým výrazně mladším soupeřům chce přitom vyrukovat především s komplexností.
Fernando Alonso se brzy vrátí zpět na scénu. Devětatřicetiletý závodník, který se ve Formuli 1 objevil naposledy během sezony 2018 s McLarenem, usedne příští rok do kokpitu Renaultu. Vrátí se tedy do stáje, se kterou získal své dva mistrovské tituly. Jenže to už je nějaký ten pátek zpátky, zatímco v letech 2005 a 2006 byl Alonso mladíkem, nyní bude patřit k nejstarším součástem jinak velmi mladého startovního pole.
Jeho odhodlání to nicméně nesnižuje - právě naopak. Rodák z Madridu považuje za jednu ze svých největších předností komplexnost, právě tou chce proti řadě výrazně mladších soupeřů zaútočit.
„Dá se říct, že se považuji za velmi komplexního jezdce. Možná bych si dal ve všech oblastech devět bodů z deseti. Možná existuje někdo, kdo má lepší starty, kdo je lepší v kvalifikacích nebo kdo je lepší na mokru, avšak já sám bych se ve všech oblastech zařadil blízko špičce," uvažuje Španěl.
„Jezdil jsem na pneumatikách od různých dodavatelů, s motory osmiválcovými i desetiválcovými a vždy jsem bojoval na čele. Vždycky mi vyhovovaly deštivé podmínky... Během posledních let jsem si navíc vyzkoušel rovněž Dakar či Indy 500, mám proto hodně zkušeností," dodává.
Bude comeback Alonsa do královny motorsportu úspěšný? To se dozvíme už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.