Fernando Alonso se příští rok vrací do hry. Proti svým výrazně mladším soupeřům chce přitom vyrukovat především s komplexností.
Fernando Alonso se brzy vrátí zpět na scénu. Devětatřicetiletý závodník, který se ve Formuli 1 objevil naposledy během sezony 2018 s McLarenem, usedne příští rok do kokpitu Renaultu. Vrátí se tedy do stáje, se kterou získal své dva mistrovské tituly. Jenže to už je nějaký ten pátek zpátky, zatímco v letech 2005 a 2006 byl Alonso mladíkem, nyní bude patřit k nejstarším součástem jinak velmi mladého startovního pole.
Jeho odhodlání to nicméně nesnižuje - právě naopak. Rodák z Madridu považuje za jednu ze svých největších předností komplexnost, právě tou chce proti řadě výrazně mladších soupeřů zaútočit.
„Dá se říct, že se považuji za velmi komplexního jezdce. Možná bych si dal ve všech oblastech devět bodů z deseti. Možná existuje někdo, kdo má lepší starty, kdo je lepší v kvalifikacích nebo kdo je lepší na mokru, avšak já sám bych se ve všech oblastech zařadil blízko špičce," uvažuje Španěl.
„Jezdil jsem na pneumatikách od různých dodavatelů, s motory osmiválcovými i desetiválcovými a vždy jsem bojoval na čele. Vždycky mi vyhovovaly deštivé podmínky... Během posledních let jsem si navíc vyzkoušel rovněž Dakar či Indy 500, mám proto hodně zkušeností," dodává.
Bude comeback Alonsa do královny motorsportu úspěšný? To se dozvíme už příští rok.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.