McLaren v Rusku poprvé závodil s novým nosem, který připomíná řešení Mercedesu. Tým věří, že mu pomůže zvýšit konkurenceschopnost jejich monopostu MCL35 a bojovat o třetí příčku mezi konstruktéry.
S novým nosem v Rusku sice nepřišlo žádné zázračné zrychlení, přesto představuje nový aerodynamický směr, který se jim v odemykání potenciálu jejich vozu vyplatí.
"Vzhledem k datu homologaci uprostřed sezóny jsme s ním samozřejmě chtěli získat co nejdříve zkušenosti. Proto jsme se také rozhodli jej testovat krok za krokem, jakmile budeme mít k dispozici určité části tohoto balíku," přibližuje šéf týmu Andreas Seidl.
"Cíl je tedy jasný: jde o směr vývoje, který jsme s tímto odlišným konceptem nosu viděli v aerodynamickém tunelu. Je to něco, o čem věříme, že jde o správný směr, který se vzhledem k budoucnosti vydat," pokračuje Seidl před víkendovou Velkou cenou Eifelu na Nürburgringu.
"Poskytuje nám větší prostor, pokud jde o odemykání dalšího potenciálu vozu v oblasti výkonnosti. A tímto směrem se vydáváme. Máme teď v plánu postupně nasazovat krok za krokem další nové díly tohoto balíku na dráze s cílem získat více výkonnosti," nastiňuje dále šéf McLarenu.
Moc rád by v letošním šampionátu porazit Racing Point, jenž má podle něj i přes dvoubodový deficit stále rychlejší auto, velké pokroky navíc dělá Renault. Vzhledem k vyrovnaným soubojům ve středu pole je jasné, že se McLaren musí zlepšit, aby uhájil třetí příčku před svými soupeři.
"Pokud jde o čistý potenciál vozu, pak si myslím, že Racing Point je na tom podobně, jak na tom byl průměrně od testů v Barceloně - že je jasně nejrychlejším autem v tomto souboji. U Renaultu je zřejmé, že od Spa dosáhli také slušného pokroku," hodnotí Seidl.
"V závodech jsme s nimi zároveň vždy sváděli těsné souboje. Uznáváme, že dosáhli pokroku a teď je to jednoduše na nás, abychom se svým vozem také pokročili a udělali další krok, pokud jde o rychlost, chceme li se v této bitvě udržet při životě.
"Je důležité analyzovat to, co se přihodilo v Rusku, a také do detailu analyzovat, k čemu vedlo nasazení nového nosu na Landově noze. A pak je důležité dojít ke správným závěrům a nasadit vylepšení, které nám v tomto souboji pomohou," dodává šéf McLarenu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.