McLaren v Rusku poprvé závodil s novým nosem, který připomíná řešení Mercedesu. Tým věří, že mu pomůže zvýšit konkurenceschopnost jejich monopostu MCL35 a bojovat o třetí příčku mezi konstruktéry.
S novým nosem v Rusku sice nepřišlo žádné zázračné zrychlení, přesto představuje nový aerodynamický směr, který se jim v odemykání potenciálu jejich vozu vyplatí.
"Vzhledem k datu homologaci uprostřed sezóny jsme s ním samozřejmě chtěli získat co nejdříve zkušenosti. Proto jsme se také rozhodli jej testovat krok za krokem, jakmile budeme mít k dispozici určité části tohoto balíku," přibližuje šéf týmu Andreas Seidl.
"Cíl je tedy jasný: jde o směr vývoje, který jsme s tímto odlišným konceptem nosu viděli v aerodynamickém tunelu. Je to něco, o čem věříme, že jde o správný směr, který se vzhledem k budoucnosti vydat," pokračuje Seidl před víkendovou Velkou cenou Eifelu na Nürburgringu.
"Poskytuje nám větší prostor, pokud jde o odemykání dalšího potenciálu vozu v oblasti výkonnosti. A tímto směrem se vydáváme. Máme teď v plánu postupně nasazovat krok za krokem další nové díly tohoto balíku na dráze s cílem získat více výkonnosti," nastiňuje dále šéf McLarenu.
Moc rád by v letošním šampionátu porazit Racing Point, jenž má podle něj i přes dvoubodový deficit stále rychlejší auto, velké pokroky navíc dělá Renault. Vzhledem k vyrovnaným soubojům ve středu pole je jasné, že se McLaren musí zlepšit, aby uhájil třetí příčku před svými soupeři.
"Pokud jde o čistý potenciál vozu, pak si myslím, že Racing Point je na tom podobně, jak na tom byl průměrně od testů v Barceloně - že je jasně nejrychlejším autem v tomto souboji. U Renaultu je zřejmé, že od Spa dosáhli také slušného pokroku," hodnotí Seidl.
"V závodech jsme s nimi zároveň vždy sváděli těsné souboje. Uznáváme, že dosáhli pokroku a teď je to jednoduše na nás, abychom se svým vozem také pokročili a udělali další krok, pokud jde o rychlost, chceme li se v této bitvě udržet při životě.
"Je důležité analyzovat to, co se přihodilo v Rusku, a také do detailu analyzovat, k čemu vedlo nasazení nového nosu na Landově noze. A pak je důležité dojít ke správným závěrům a nasadit vylepšení, které nám v tomto souboji pomohou," dodává šéf McLarenu.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.