McLaren v Rusku poprvé závodil s novým nosem, který připomíná řešení Mercedesu. Tým věří, že mu pomůže zvýšit konkurenceschopnost jejich monopostu MCL35 a bojovat o třetí příčku mezi konstruktéry.
S novým nosem v Rusku sice nepřišlo žádné zázračné zrychlení, přesto představuje nový aerodynamický směr, který se jim v odemykání potenciálu jejich vozu vyplatí.
"Vzhledem k datu homologaci uprostřed sezóny jsme s ním samozřejmě chtěli získat co nejdříve zkušenosti. Proto jsme se také rozhodli jej testovat krok za krokem, jakmile budeme mít k dispozici určité části tohoto balíku," přibližuje šéf týmu Andreas Seidl.
"Cíl je tedy jasný: jde o směr vývoje, který jsme s tímto odlišným konceptem nosu viděli v aerodynamickém tunelu. Je to něco, o čem věříme, že jde o správný směr, který se vzhledem k budoucnosti vydat," pokračuje Seidl před víkendovou Velkou cenou Eifelu na Nürburgringu.
"Poskytuje nám větší prostor, pokud jde o odemykání dalšího potenciálu vozu v oblasti výkonnosti. A tímto směrem se vydáváme. Máme teď v plánu postupně nasazovat krok za krokem další nové díly tohoto balíku na dráze s cílem získat více výkonnosti," nastiňuje dále šéf McLarenu.
Moc rád by v letošním šampionátu porazit Racing Point, jenž má podle něj i přes dvoubodový deficit stále rychlejší auto, velké pokroky navíc dělá Renault. Vzhledem k vyrovnaným soubojům ve středu pole je jasné, že se McLaren musí zlepšit, aby uhájil třetí příčku před svými soupeři.
"Pokud jde o čistý potenciál vozu, pak si myslím, že Racing Point je na tom podobně, jak na tom byl průměrně od testů v Barceloně - že je jasně nejrychlejším autem v tomto souboji. U Renaultu je zřejmé, že od Spa dosáhli také slušného pokroku," hodnotí Seidl.
"V závodech jsme s nimi zároveň vždy sváděli těsné souboje. Uznáváme, že dosáhli pokroku a teď je to jednoduše na nás, abychom se svým vozem také pokročili a udělali další krok, pokud jde o rychlost, chceme li se v této bitvě udržet při životě.
"Je důležité analyzovat to, co se přihodilo v Rusku, a také do detailu analyzovat, k čemu vedlo nasazení nového nosu na Landově noze. A pak je důležité dojít ke správným závěrům a nasadit vylepšení, které nám v tomto souboji pomohou," dodává šéf McLarenu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.