McLaren v Rusku poprvé závodil s novým nosem, který připomíná řešení Mercedesu. Tým věří, že mu pomůže zvýšit konkurenceschopnost jejich monopostu MCL35 a bojovat o třetí příčku mezi konstruktéry.
S novým nosem v Rusku sice nepřišlo žádné zázračné zrychlení, přesto představuje nový aerodynamický směr, který se jim v odemykání potenciálu jejich vozu vyplatí.
"Vzhledem k datu homologaci uprostřed sezóny jsme s ním samozřejmě chtěli získat co nejdříve zkušenosti. Proto jsme se také rozhodli jej testovat krok za krokem, jakmile budeme mít k dispozici určité části tohoto balíku," přibližuje šéf týmu Andreas Seidl.
"Cíl je tedy jasný: jde o směr vývoje, který jsme s tímto odlišným konceptem nosu viděli v aerodynamickém tunelu. Je to něco, o čem věříme, že jde o správný směr, který se vzhledem k budoucnosti vydat," pokračuje Seidl před víkendovou Velkou cenou Eifelu na Nürburgringu.
"Poskytuje nám větší prostor, pokud jde o odemykání dalšího potenciálu vozu v oblasti výkonnosti. A tímto směrem se vydáváme. Máme teď v plánu postupně nasazovat krok za krokem další nové díly tohoto balíku na dráze s cílem získat více výkonnosti," nastiňuje dále šéf McLarenu.
Moc rád by v letošním šampionátu porazit Racing Point, jenž má podle něj i přes dvoubodový deficit stále rychlejší auto, velké pokroky navíc dělá Renault. Vzhledem k vyrovnaným soubojům ve středu pole je jasné, že se McLaren musí zlepšit, aby uhájil třetí příčku před svými soupeři.
"Pokud jde o čistý potenciál vozu, pak si myslím, že Racing Point je na tom podobně, jak na tom byl průměrně od testů v Barceloně - že je jasně nejrychlejším autem v tomto souboji. U Renaultu je zřejmé, že od Spa dosáhli také slušného pokroku," hodnotí Seidl.
"V závodech jsme s nimi zároveň vždy sváděli těsné souboje. Uznáváme, že dosáhli pokroku a teď je to jednoduše na nás, abychom se svým vozem také pokročili a udělali další krok, pokud jde o rychlost, chceme li se v této bitvě udržet při životě.
"Je důležité analyzovat to, co se přihodilo v Rusku, a také do detailu analyzovat, k čemu vedlo nasazení nového nosu na Landově noze. A pak je důležité dojít ke správným závěrům a nasadit vylepšení, které nám v tomto souboji pomohou," dodává šéf McLarenu.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.