Red Bull a Alpha Tauri budou počínaje sezonou 2022 bez pohonných jednotek. Oba týmy dříve spolupracovaly s Renaultem, přičemž toto partnerství by se mohlo znovu obnovit.
Hned dva týmy jsou od včerejšího dne oficiálně bez dodavatele pohonných jednotek. Red Bull a Alpha Tauri totiž přichází o Hondu, která se ze světa nejrychlejších vozů po konci příští sezony stáhne. Zvláště pro rudé býky je to komplikace obrovských rozměrů, Rakušané se pro Hondu staly prakticky továrním týmem, což je v době, kdy jsou motory velmi komplikované, takřka zásadní věc.
Bez tohoto benefitu můžete Mercedes, ale i další tovární týmy porazit jen těžko. Právě proto se spojení Red Bull a Honda jevilo velice nadějně, navíc za volantem s Maxem Verstappenem mohlo jít o mimořádně úspěšné partnerství budoucnosti. Jenomže jeho konec nastane už po konci příštího ročníku Formule 1.
A moc dalších alternativ Red Bullu nezbývá. Mercedes a Ferrari se do toho, aby ambicióznímu týmu poskytly své agregáty nepohrnou. Byli by sami proti sobě, navíc je otázkou, zda by Red Bull vůbec měl zájem o nynější slabé motory z produkce Maranella.
Pak už zbývá jen Renault. S agregáty od francouzského výrobce Red Bull dominoval během let 2010 až 2013, ale pak přišel bolestivý rozchod, který si v lecčems nezadal s pověstnou italskou domácností. Avšak šéf Renaultu (budoucího týmu Alpine) Cyril Abiteboul tvrdí, že Red Bullu by své motory nabídli.
Zatím je však nikdo nekontaktoval...
„Zatím v tomto směru neprobíhají žádná jednání. My jsme připraveni dodržovat všechna pravidla a bavit se s kýmkoliv, ale to by nás musel někdo požádat, což se zatím nestalo. Nicméně ve světě F1 se spousta věcí děje velmi rychle, takže uvidíme, co se stane. Každopádně bych se divil, kdyby Red Bull neměl záložní řešení," říká Abiteboul.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.