Jolyon Palmer je přesvědčen o tom, že Valtteri Bottas svým posledním vítězstvím kritiky neumlčí.
Valtteri Bottas oslavil v Soči vítězství, které potřeboval jako sůl. Interní týmový souboj totiž vyznívá jasně ve prospěch Lewise Hamiltona. Zatímco Brit si jede pro další mistrovský titul, jeho finský kolega bojuje spíše s Maxem Verstappenem v o třídu pomalejším Red Bullu. To samo o sobě není pro Bottase dobrá vizitka.
Není proto divu, že se na jeho adresu ozývá poměrně dost kritických hlasů. Jedním z nich je i bývalý pilot Formule 1 a nynější televizní analytik Jolyon Palmer.
Právě pro něj a jemu podobné pak Bottas po svém nejaktuálnějším triumfu adresoval ne úplně korektní vzkaz přes týmovou vysílačku. Palmerova reakce na sebe nenechala dlouho čekat.
Někdejší pilot Renaultu nechápe, z čeho má Bottas v případě ruského vítězství takovou radost. Podle Palmera mu onen triumf prakticky spadl do klína.
„Nechápu, proč se tak raduje. Svoje kritiky tímto vítězstvím vážně neumlčí. V kvalifikaci ztratil na Hamiltona šest desetin, a to měl dva pokusy! Pak měl sice dobrý start, ale víc nic už vlastně nepotřeboval. Prostě si jen kontroloval tempo, Verstappenův Red Bull není na úrovní Mercedesu, přičemž bitvu s Hamiltonem Bottas absolvovat nemusel," nebere si Palmer servítky.
Dále se Palmer vyjádřil k mistrovským ambicím, které Valtteri podle svých slov pořád má. „Nevidíme tu bitvu, jež zde byla v případě Hamiltona a Rosberga. U Bottase je to celé opravdu spíše jen o doufání," uzavírá.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.