Jolyon Palmer je přesvědčen o tom, že Valtteri Bottas svým posledním vítězstvím kritiky neumlčí.
Valtteri Bottas oslavil v Soči vítězství, které potřeboval jako sůl. Interní týmový souboj totiž vyznívá jasně ve prospěch Lewise Hamiltona. Zatímco Brit si jede pro další mistrovský titul, jeho finský kolega bojuje spíše s Maxem Verstappenem v o třídu pomalejším Red Bullu. To samo o sobě není pro Bottase dobrá vizitka.
Není proto divu, že se na jeho adresu ozývá poměrně dost kritických hlasů. Jedním z nich je i bývalý pilot Formule 1 a nynější televizní analytik Jolyon Palmer.
Právě pro něj a jemu podobné pak Bottas po svém nejaktuálnějším triumfu adresoval ne úplně korektní vzkaz přes týmovou vysílačku. Palmerova reakce na sebe nenechala dlouho čekat.
Někdejší pilot Renaultu nechápe, z čeho má Bottas v případě ruského vítězství takovou radost. Podle Palmera mu onen triumf prakticky spadl do klína.
„Nechápu, proč se tak raduje. Svoje kritiky tímto vítězstvím vážně neumlčí. V kvalifikaci ztratil na Hamiltona šest desetin, a to měl dva pokusy! Pak měl sice dobrý start, ale víc nic už vlastně nepotřeboval. Prostě si jen kontroloval tempo, Verstappenův Red Bull není na úrovní Mercedesu, přičemž bitvu s Hamiltonem Bottas absolvovat nemusel," nebere si Palmer servítky.
Dále se Palmer vyjádřil k mistrovským ambicím, které Valtteri podle svých slov pořád má. „Nevidíme tu bitvu, jež zde byla v případě Hamiltona a Rosberga. U Bottase je to celé opravdu spíše jen o doufání," uzavírá.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.