Šéf Ferrari Mattia Binotto přiznává, že ve Velké ceně Ruska byli konkurenceschopnější, to však podle něj nesouvisí přímo s novými díly, které minulý víkend na okruhu nasadili na svůj problematický monopost SF1000.
Charles Leclerc v závodě finišoval na šestém místě, což je jeho nejlepší výsledek v posledních pěti podnicích. Podle zástupců Ferrari byla jejich konkurenceschopnost lepší, ovšem to souviselo spíše s odlišnými vlastnostmi okruhu v Soči.
"Ne, nemyslím si, že by to souviselo s novinkami. To není tím důvodem. Podle mě jsme tady měli lepší vyvážení na těchto vlastnostech trati. Doufejme tedy, že opět získáme něco na konkurenceschopnosti, která dá v budoucnu šanci alespoň dvěma pilotům bojovat o lepší pozice," konstatuje Binotto.
Ferrari je na tom nicméně stále bídně a v Soči zajíždělo kola o 1,6 sekundy pomalejší než minulý rok, což představuje největší zhoršení ze všech dosavadních letošních okruhů. Sebastian Vettel navíc v kvalifikaci havaroval a ve velké ceně na body nedosáhl.
Jeho šéf si přesto z Ruska odváží "nějaká pozitiva. Tím prvním je výsledek. Druhým je podle mě relativní rychlost v závodě - rozhodně u Charlese. Pro Seba to bylo náročnější v provozu, když startoval zezadu na roštu a pod. Ale myslím, že aspoň ve srovnání s těmi posledními závody to byla konkurenceschopnost o trochu lepší."
Ferrari plánuje přivézt pro příští závod na Nürburgringu za dva týdny další novinky, podle něj ale nebudou mít příliš velký dopad na jejich rychlost: "Přivezli jsme nějaké nové díly, nepředstavují příliš velký pokrok. Zatím nestačí, toho jsme si plně vědomi."
"Je však důležité, abychom se alespoň ve zbytku sezóny ubírali tím správným směrem. Na Nürburgringu budeme mít několik dalších vylepšení, ale znova nepůjde o nic velkého. Pro nás budou nicméně přesto důležitá vzhledem k úrovni naší konkurenceschopnosti. Pak se ve zbytku sezóny budeme soustředit zejména na difuzor. Ale kdy, to ještě nebylo určeno," prozrazuje Binotto.
#F1 Did some data crunching: How much have the teams improved over the year? #RussianGP 2020 vs 2019 qualifying best sectors & potential laptimes 📊:- #Williams gained most (1.648s)- #Ferrari lost 1.773s, only 2 other teams slower are Ferrari-powered #Haas & #AlfaRomeo pic.twitter.com/O4rtvuan5I
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 29, 2020Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.