Šéf Ferrari Mattia Binotto přiznává, že ve Velké ceně Ruska byli konkurenceschopnější, to však podle něj nesouvisí přímo s novými díly, které minulý víkend na okruhu nasadili na svůj problematický monopost SF1000.
Charles Leclerc v závodě finišoval na šestém místě, což je jeho nejlepší výsledek v posledních pěti podnicích. Podle zástupců Ferrari byla jejich konkurenceschopnost lepší, ovšem to souviselo spíše s odlišnými vlastnostmi okruhu v Soči.
"Ne, nemyslím si, že by to souviselo s novinkami. To není tím důvodem. Podle mě jsme tady měli lepší vyvážení na těchto vlastnostech trati. Doufejme tedy, že opět získáme něco na konkurenceschopnosti, která dá v budoucnu šanci alespoň dvěma pilotům bojovat o lepší pozice," konstatuje Binotto.
Ferrari je na tom nicméně stále bídně a v Soči zajíždělo kola o 1,6 sekundy pomalejší než minulý rok, což představuje největší zhoršení ze všech dosavadních letošních okruhů. Sebastian Vettel navíc v kvalifikaci havaroval a ve velké ceně na body nedosáhl.
Jeho šéf si přesto z Ruska odváží "nějaká pozitiva. Tím prvním je výsledek. Druhým je podle mě relativní rychlost v závodě - rozhodně u Charlese. Pro Seba to bylo náročnější v provozu, když startoval zezadu na roštu a pod. Ale myslím, že aspoň ve srovnání s těmi posledními závody to byla konkurenceschopnost o trochu lepší."
Ferrari plánuje přivézt pro příští závod na Nürburgringu za dva týdny další novinky, podle něj ale nebudou mít příliš velký dopad na jejich rychlost: "Přivezli jsme nějaké nové díly, nepředstavují příliš velký pokrok. Zatím nestačí, toho jsme si plně vědomi."
"Je však důležité, abychom se alespoň ve zbytku sezóny ubírali tím správným směrem. Na Nürburgringu budeme mít několik dalších vylepšení, ale znova nepůjde o nic velkého. Pro nás budou nicméně přesto důležitá vzhledem k úrovni naší konkurenceschopnosti. Pak se ve zbytku sezóny budeme soustředit zejména na difuzor. Ale kdy, to ještě nebylo určeno," prozrazuje Binotto.
#F1 Did some data crunching: How much have the teams improved over the year? #RussianGP 2020 vs 2019 qualifying best sectors & potential laptimes 📊:- #Williams gained most (1.648s)- #Ferrari lost 1.773s, only 2 other teams slower are Ferrari-powered #Haas & #AlfaRomeo pic.twitter.com/O4rtvuan5I
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 29, 2020Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.