SOČI - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku na Velkou cenu Ruska předvedl Valtteri Bottas, za ním se seřadili Daniel Ricciardo s Renaultem a Max Verstappen s Red Bullem. Řada pilotů včetně úřadujícího šampiona Lewise Hamiltona měla potíže při brzdění, dva z nich skončili v bariérách.
Dopoledne v Soči začalo za slunečného počasí, teplota vzduchu dosahovala 27 °C stupňů, asfalt 25 °C. Pirelli díky velmi hladkému asfaltu a pomalejším zatáčkám (většina je pravoúhlá) přivezlo ty nejměkčí pneumatiky ze svého portfolia: C3 - C5.
Lewis Hamilton se po 7 min netypicky jako první zapsal do výsledkové listiny časem 1:37,716 min, jeho týmový kolega byl ale o pár sekund po něm úspěšnější: 1:37,313 min, ostatní s ostrými pokusy vyčkávali.
Bottase na chvíli předstihli Pérez, jenž si na příští rok hledá místo, Kvjat (1:37,124), Ricciardo (1:36,852) a Verstappen (1:36,751). Fin však na měkkých pneumatikách po půl hodině znovu zaútočil a konkurenci zdecimoval o 1,8 sekundy: 1:34,923 min. Hamilton svou sadu měkkých pneumatik probrzdil: "Jsou hotové." Nezajel na nich žádný měřený čas.
A Sochi spin for Carlos Sainz early on in FP1 on Friday 🔄 💥And a damaged front wing thrown in too#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/rjpvLR5Dz4
— Formula 1 (@F1) September 25, 2020Krátce nato Sainz havaroval v zatáčce č. 7, odjížděl s poničeným zadním křídlem. McLaren si je vědom své slabiny - rychlosti v pomalých zatáčkách, proto pro zbývající závody chystá sérii mechanických i aerodynamických vylepšení. Nový nos a přední křídlo má tentokrát Norris.
Po 54 min jsme se dočkali desetiminutového přerušení, které měl na svědomí Latifi v zatáčce č. 10: "Havaroval jsem. Jsem v pořádku, promiňte, kluci," hlásil zklamaně do rádia.
V garáži Red Bullu se sám od sebe aktivoval hasicí přístroj, mechanici s ním chvíli bojovali. Na trati dostal Grosjean smyk v zatáčce č. 13 a zmateně se tázal svého týmu: "Řekněte mi, co to bylo?" Bez poškození pokračoval dále.
V poslední třetině na druhou příčku povyskočil Ricciardo (1:35,430), za ním se seřadili Verstappen (1:35,577) a oba Racing Pointy: Pérez (1:35,796) se Strollem (1:35,965), jenž má na rozdíl od mexického pilota k dispozici řadu vylepšení - v podstatě celou zadní část současného Mercedesu W11.
Holanďan je u Red Bullu viditelně frustrovaný poté. Poslední technické potíže (selhala elektrická část pohonné jednotky) z Mugella Honda údajně vyřešila: "V devíti závodech jsme třikrát odstoupili, což není moc hezké. Vysvětlili mi to, tak snad se to už znovu nestane. Je na čase, abychom to ukázali na trati, zázraky tady ale neočekávám, okruh nám moc nesedí," komentoval Verstappen.
Formu si drží Mercedes, což Bottas dokazuje půlvteřinovým náskokem na nejbližšího pronásledovatele - na Renault. Red Bull je tentokrát ještě o 0,15 s pomalejší, pozici čtvrté nejrychlejší stáje drží Racing Point, domácí Kvjat vytáhl AlphuTauri na 7. místo před obě Ferrari či McLareny. Piloti však teprve poznávají trať, motory mají utlumený výkon, víkend teprve začíná. Odpolední trénink nám toho o konkurenceschopnosti týmů napoví více.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.