SOČI - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku na Velkou cenu Ruska předvedl Valtteri Bottas, za ním se seřadili Daniel Ricciardo s Renaultem a Max Verstappen s Red Bullem. Řada pilotů včetně úřadujícího šampiona Lewise Hamiltona měla potíže při brzdění, dva z nich skončili v bariérách.
Dopoledne v Soči začalo za slunečného počasí, teplota vzduchu dosahovala 27 °C stupňů, asfalt 25 °C. Pirelli díky velmi hladkému asfaltu a pomalejším zatáčkám (většina je pravoúhlá) přivezlo ty nejměkčí pneumatiky ze svého portfolia: C3 - C5.
Lewis Hamilton se po 7 min netypicky jako první zapsal do výsledkové listiny časem 1:37,716 min, jeho týmový kolega byl ale o pár sekund po něm úspěšnější: 1:37,313 min, ostatní s ostrými pokusy vyčkávali.
Bottase na chvíli předstihli Pérez, jenž si na příští rok hledá místo, Kvjat (1:37,124), Ricciardo (1:36,852) a Verstappen (1:36,751). Fin však na měkkých pneumatikách po půl hodině znovu zaútočil a konkurenci zdecimoval o 1,8 sekundy: 1:34,923 min. Hamilton svou sadu měkkých pneumatik probrzdil: "Jsou hotové." Nezajel na nich žádný měřený čas.
A Sochi spin for Carlos Sainz early on in FP1 on Friday 🔄 💥And a damaged front wing thrown in too#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/rjpvLR5Dz4
— Formula 1 (@F1) September 25, 2020Krátce nato Sainz havaroval v zatáčce č. 7, odjížděl s poničeným zadním křídlem. McLaren si je vědom své slabiny - rychlosti v pomalých zatáčkách, proto pro zbývající závody chystá sérii mechanických i aerodynamických vylepšení. Nový nos a přední křídlo má tentokrát Norris.
Po 54 min jsme se dočkali desetiminutového přerušení, které měl na svědomí Latifi v zatáčce č. 10: "Havaroval jsem. Jsem v pořádku, promiňte, kluci," hlásil zklamaně do rádia.
V garáži Red Bullu se sám od sebe aktivoval hasicí přístroj, mechanici s ním chvíli bojovali. Na trati dostal Grosjean smyk v zatáčce č. 13 a zmateně se tázal svého týmu: "Řekněte mi, co to bylo?" Bez poškození pokračoval dále.
V poslední třetině na druhou příčku povyskočil Ricciardo (1:35,430), za ním se seřadili Verstappen (1:35,577) a oba Racing Pointy: Pérez (1:35,796) se Strollem (1:35,965), jenž má na rozdíl od mexického pilota k dispozici řadu vylepšení - v podstatě celou zadní část současného Mercedesu W11.
Holanďan je u Red Bullu viditelně frustrovaný poté. Poslední technické potíže (selhala elektrická část pohonné jednotky) z Mugella Honda údajně vyřešila: "V devíti závodech jsme třikrát odstoupili, což není moc hezké. Vysvětlili mi to, tak snad se to už znovu nestane. Je na čase, abychom to ukázali na trati, zázraky tady ale neočekávám, okruh nám moc nesedí," komentoval Verstappen.
Formu si drží Mercedes, což Bottas dokazuje půlvteřinovým náskokem na nejbližšího pronásledovatele - na Renault. Red Bull je tentokrát ještě o 0,15 s pomalejší, pozici čtvrté nejrychlejší stáje drží Racing Point, domácí Kvjat vytáhl AlphuTauri na 7. místo před obě Ferrari či McLareny. Piloti však teprve poznávají trať, motory mají utlumený výkon, víkend teprve začíná. Odpolední trénink nám toho o konkurenceschopnosti týmů napoví více.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.