SOČI - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku na Velkou cenu Ruska předvedl Valtteri Bottas, za ním se seřadili Daniel Ricciardo s Renaultem a Max Verstappen s Red Bullem. Řada pilotů včetně úřadujícího šampiona Lewise Hamiltona měla potíže při brzdění, dva z nich skončili v bariérách.
Dopoledne v Soči začalo za slunečného počasí, teplota vzduchu dosahovala 27 °C stupňů, asfalt 25 °C. Pirelli díky velmi hladkému asfaltu a pomalejším zatáčkám (většina je pravoúhlá) přivezlo ty nejměkčí pneumatiky ze svého portfolia: C3 - C5.
Lewis Hamilton se po 7 min netypicky jako první zapsal do výsledkové listiny časem 1:37,716 min, jeho týmový kolega byl ale o pár sekund po něm úspěšnější: 1:37,313 min, ostatní s ostrými pokusy vyčkávali.
Bottase na chvíli předstihli Pérez, jenž si na příští rok hledá místo, Kvjat (1:37,124), Ricciardo (1:36,852) a Verstappen (1:36,751). Fin však na měkkých pneumatikách po půl hodině znovu zaútočil a konkurenci zdecimoval o 1,8 sekundy: 1:34,923 min. Hamilton svou sadu měkkých pneumatik probrzdil: "Jsou hotové." Nezajel na nich žádný měřený čas.
A Sochi spin for Carlos Sainz early on in FP1 on Friday 🔄 💥And a damaged front wing thrown in too#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/rjpvLR5Dz4
— Formula 1 (@F1) September 25, 2020Krátce nato Sainz havaroval v zatáčce č. 7, odjížděl s poničeným zadním křídlem. McLaren si je vědom své slabiny - rychlosti v pomalých zatáčkách, proto pro zbývající závody chystá sérii mechanických i aerodynamických vylepšení. Nový nos a přední křídlo má tentokrát Norris.
Po 54 min jsme se dočkali desetiminutového přerušení, které měl na svědomí Latifi v zatáčce č. 10: "Havaroval jsem. Jsem v pořádku, promiňte, kluci," hlásil zklamaně do rádia.
V garáži Red Bullu se sám od sebe aktivoval hasicí přístroj, mechanici s ním chvíli bojovali. Na trati dostal Grosjean smyk v zatáčce č. 13 a zmateně se tázal svého týmu: "Řekněte mi, co to bylo?" Bez poškození pokračoval dále.
V poslední třetině na druhou příčku povyskočil Ricciardo (1:35,430), za ním se seřadili Verstappen (1:35,577) a oba Racing Pointy: Pérez (1:35,796) se Strollem (1:35,965), jenž má na rozdíl od mexického pilota k dispozici řadu vylepšení - v podstatě celou zadní část současného Mercedesu W11.
Holanďan je u Red Bullu viditelně frustrovaný poté. Poslední technické potíže (selhala elektrická část pohonné jednotky) z Mugella Honda údajně vyřešila: "V devíti závodech jsme třikrát odstoupili, což není moc hezké. Vysvětlili mi to, tak snad se to už znovu nestane. Je na čase, abychom to ukázali na trati, zázraky tady ale neočekávám, okruh nám moc nesedí," komentoval Verstappen.
Formu si drží Mercedes, což Bottas dokazuje půlvteřinovým náskokem na nejbližšího pronásledovatele - na Renault. Red Bull je tentokrát ještě o 0,15 s pomalejší, pozici čtvrté nejrychlejší stáje drží Racing Point, domácí Kvjat vytáhl AlphuTauri na 7. místo před obě Ferrari či McLareny. Piloti však teprve poznávají trať, motory mají utlumený výkon, víkend teprve začíná. Odpolední trénink nám toho o konkurenceschopnosti týmů napoví více.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.