Sergio Pérez přišel o svou sedačku v budoucím Aston Martinu, což mrzí jeho kolegu Carlose Sainze. Podle něj není Formule 1 jen o výkonnosti.
Racing Point se od příští sezony přetransformuje v Aston Martin. K tomuto kroku dojde s novou jezdeckou dvojicí, alespoň tedy z části. Sergia Péreze totiž nahradí čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel, který odchází od Ferrari. To přesto, že Mexičan měl s týmem dlouhodobý platný kontrakt.
Pérez je proto najednou bez sedačky. Hovoří se sice o zájmu Haasu a Alfy Romeo, vyloučit navíc nelze ani Red Bull, faktem však zůstává, že třicetiletý pilot nemá v kapse nic. Může se tak z Formule 1 po sezoně klidně pakovat, třebaže na jezdeckém trhu je jeho pozice poměrně silná.
To nenechává chladným Pérezova jezdeckého kolegu Carlose Sainze. „Víte... Konec Checa jen potvrzuje, že ne všechno ve Formuli 1 je o výkonu. Jsou to i jiné zájmy, které často dostávají přednost. Pravdou je, že tým, který zachránil (Pérez) před bankrotem s ním teď rozvázal smlouvu. Přitom v době, kdy mu můžou dát auto, které je konečně konkurenceschopné, navíc z výkonnostního hlediska nebyl důvod pro to, aby ho vyhodili," praví Sainz.
Španěl doufá, že si jeho mexický kolega místo na roštu najde. „Jsou to chvíle nejistoty, nikdo z nás není v něčem takovém rád, tak to prostě je. Každopádně doufám, že se mu podaří nalézt novou sedačku," uzavírá budoucí pilot Ferrari.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.