Sergio Pérez přišel o svou sedačku v budoucím Aston Martinu, což mrzí jeho kolegu Carlose Sainze. Podle něj není Formule 1 jen o výkonnosti.
Racing Point se od příští sezony přetransformuje v Aston Martin. K tomuto kroku dojde s novou jezdeckou dvojicí, alespoň tedy z části. Sergia Péreze totiž nahradí čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel, který odchází od Ferrari. To přesto, že Mexičan měl s týmem dlouhodobý platný kontrakt.
Pérez je proto najednou bez sedačky. Hovoří se sice o zájmu Haasu a Alfy Romeo, vyloučit navíc nelze ani Red Bull, faktem však zůstává, že třicetiletý pilot nemá v kapse nic. Může se tak z Formule 1 po sezoně klidně pakovat, třebaže na jezdeckém trhu je jeho pozice poměrně silná.
To nenechává chladným Pérezova jezdeckého kolegu Carlose Sainze. „Víte... Konec Checa jen potvrzuje, že ne všechno ve Formuli 1 je o výkonu. Jsou to i jiné zájmy, které často dostávají přednost. Pravdou je, že tým, který zachránil (Pérez) před bankrotem s ním teď rozvázal smlouvu. Přitom v době, kdy mu můžou dát auto, které je konečně konkurenceschopné, navíc z výkonnostního hlediska nebyl důvod pro to, aby ho vyhodili," praví Sainz.
Španěl doufá, že si jeho mexický kolega místo na roštu najde. „Jsou to chvíle nejistoty, nikdo z nás není v něčem takovém rád, tak to prostě je. Každopádně doufám, že se mu podaří nalézt novou sedačku," uzavírá budoucí pilot Ferrari.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.