Ferrari pro Velkou cenu Ruska vyvíjí několik vylepšení, hlavní potíže jejich letošního vozu SF1000 ale podle svého šéfa Mattii Binotta nevyřeší. Podstatně konkurenceschopnější by mohlo být díky nové pohonné jednotce až v příští sezóně.
Italský tým se vrátil zpět do své továrny po sérii závodů ve Spa, v Monze a v Mugellu se zklamáním ze své rychlosti. Motoru na rovinkách schází výkon, avšak ani šasi neoplývá aerodynamickou efektivitou. Kvůli kompromisům v nastavení pak více opotřebovává pneumatiky.
Scuderia se nyní soustředí hlavně na pokroky pro příští ročník Formule 1, své zbraně však ani letos ještě neskládá. Pro Soči plánuje novinky, byť zázraky od nich šéf Binotto neočekává: "Budeme tam mít drobná vylepšení, ale ta celkový obraz nezmění."
"Myslím, že momentálně jsme mimo, pokud jde o závodní rychlost. Příliš opotřebováváme pneumatiky. Vylepšení tohle řešit nebudou. Myslím, že potřebujeme revidovat projekty s ohledem na rok 2021. Chvíli nám to potrvá," pokračuje 50letý šéf Ferrari.
Míra pokroku ale bude omezena zmražením pravidel pro vývoj šasi, kvůli šíření koronaviru bylo nasazení nové generace monopostů odloženo až na sezónu 2022. Scuderia přesto hledá možnosti, jak zlepšit svou konkurenceschopnost pomocí ideální alokace žetonů, zatímco pohonná jednotka bude úplně nová.
"Příští formule bude kvůli omezení pravidly nezbytně evolucí této. Naskýtají se ale příležitosti. Motor bude zcela nový. Celé měsíce ho už testujeme na stolici a spoléháme na něj," prozrazuje šéf šestého týmu v současném pořadí konstruktérů.
"V těchto dnech navíc dojde k hlasování Světové rady ohledně důležité aerodynamické změny s úpravami zaměřenými na zadní část. Představuje to možnost, kterou bude možné využít," vypočítává Binotto s nadějí ve svém hlase..
Jeho poznámka se týká úpravy podlahy, která má za cíl snížit přítlak tak, aby současné pneumatiky nebyly vystavovány v příští sezóně ještě větší zátěži než letos. Týmy už minulý rok zahodily vývoj Pirelli a rozhodly se, že chtějí pokračovat na starých konstrukcích pneumatik, přestože dále dochází k navyšování aerodynamického přítlaku jejich vozů.
Not the result we wanted, but we will remember our 1000th GP weekend for the milestone achieved ❤️ Here are some of our #TuscanGP highlights 📹#essereFerrari 🔴 #SF1000GP 🏁 pic.twitter.com/8zkEiO4gPC
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 14, 2020Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.