Ferrari pro Velkou cenu Ruska vyvíjí několik vylepšení, hlavní potíže jejich letošního vozu SF1000 ale podle svého šéfa Mattii Binotta nevyřeší. Podstatně konkurenceschopnější by mohlo být díky nové pohonné jednotce až v příští sezóně.
Italský tým se vrátil zpět do své továrny po sérii závodů ve Spa, v Monze a v Mugellu se zklamáním ze své rychlosti. Motoru na rovinkách schází výkon, avšak ani šasi neoplývá aerodynamickou efektivitou. Kvůli kompromisům v nastavení pak více opotřebovává pneumatiky.
Scuderia se nyní soustředí hlavně na pokroky pro příští ročník Formule 1, své zbraně však ani letos ještě neskládá. Pro Soči plánuje novinky, byť zázraky od nich šéf Binotto neočekává: "Budeme tam mít drobná vylepšení, ale ta celkový obraz nezmění."
"Myslím, že momentálně jsme mimo, pokud jde o závodní rychlost. Příliš opotřebováváme pneumatiky. Vylepšení tohle řešit nebudou. Myslím, že potřebujeme revidovat projekty s ohledem na rok 2021. Chvíli nám to potrvá," pokračuje 50letý šéf Ferrari.
Míra pokroku ale bude omezena zmražením pravidel pro vývoj šasi, kvůli šíření koronaviru bylo nasazení nové generace monopostů odloženo až na sezónu 2022. Scuderia přesto hledá možnosti, jak zlepšit svou konkurenceschopnost pomocí ideální alokace žetonů, zatímco pohonná jednotka bude úplně nová.
"Příští formule bude kvůli omezení pravidly nezbytně evolucí této. Naskýtají se ale příležitosti. Motor bude zcela nový. Celé měsíce ho už testujeme na stolici a spoléháme na něj," prozrazuje šéf šestého týmu v současném pořadí konstruktérů.
"V těchto dnech navíc dojde k hlasování Světové rady ohledně důležité aerodynamické změny s úpravami zaměřenými na zadní část. Představuje to možnost, kterou bude možné využít," vypočítává Binotto s nadějí ve svém hlase..
Jeho poznámka se týká úpravy podlahy, která má za cíl snížit přítlak tak, aby současné pneumatiky nebyly vystavovány v příští sezóně ještě větší zátěži než letos. Týmy už minulý rok zahodily vývoj Pirelli a rozhodly se, že chtějí pokračovat na starých konstrukcích pneumatik, přestože dále dochází k navyšování aerodynamického přítlaku jejich vozů.
Not the result we wanted, but we will remember our 1000th GP weekend for the milestone achieved ❤️ Here are some of our #TuscanGP highlights 📹#essereFerrari 🔴 #SF1000GP 🏁 pic.twitter.com/8zkEiO4gPC
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 14, 2020Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.