Ferrari pro Velkou cenu Ruska vyvíjí několik vylepšení, hlavní potíže jejich letošního vozu SF1000 ale podle svého šéfa Mattii Binotta nevyřeší. Podstatně konkurenceschopnější by mohlo být díky nové pohonné jednotce až v příští sezóně.
Italský tým se vrátil zpět do své továrny po sérii závodů ve Spa, v Monze a v Mugellu se zklamáním ze své rychlosti. Motoru na rovinkách schází výkon, avšak ani šasi neoplývá aerodynamickou efektivitou. Kvůli kompromisům v nastavení pak více opotřebovává pneumatiky.
Scuderia se nyní soustředí hlavně na pokroky pro příští ročník Formule 1, své zbraně však ani letos ještě neskládá. Pro Soči plánuje novinky, byť zázraky od nich šéf Binotto neočekává: "Budeme tam mít drobná vylepšení, ale ta celkový obraz nezmění."
"Myslím, že momentálně jsme mimo, pokud jde o závodní rychlost. Příliš opotřebováváme pneumatiky. Vylepšení tohle řešit nebudou. Myslím, že potřebujeme revidovat projekty s ohledem na rok 2021. Chvíli nám to potrvá," pokračuje 50letý šéf Ferrari.
Míra pokroku ale bude omezena zmražením pravidel pro vývoj šasi, kvůli šíření koronaviru bylo nasazení nové generace monopostů odloženo až na sezónu 2022. Scuderia přesto hledá možnosti, jak zlepšit svou konkurenceschopnost pomocí ideální alokace žetonů, zatímco pohonná jednotka bude úplně nová.
"Příští formule bude kvůli omezení pravidly nezbytně evolucí této. Naskýtají se ale příležitosti. Motor bude zcela nový. Celé měsíce ho už testujeme na stolici a spoléháme na něj," prozrazuje šéf šestého týmu v současném pořadí konstruktérů.
"V těchto dnech navíc dojde k hlasování Světové rady ohledně důležité aerodynamické změny s úpravami zaměřenými na zadní část. Představuje to možnost, kterou bude možné využít," vypočítává Binotto s nadějí ve svém hlase..
Jeho poznámka se týká úpravy podlahy, která má za cíl snížit přítlak tak, aby současné pneumatiky nebyly vystavovány v příští sezóně ještě větší zátěži než letos. Týmy už minulý rok zahodily vývoj Pirelli a rozhodly se, že chtějí pokračovat na starých konstrukcích pneumatik, přestože dále dochází k navyšování aerodynamického přítlaku jejich vozů.
Not the result we wanted, but we will remember our 1000th GP weekend for the milestone achieved ❤️ Here are some of our #TuscanGP highlights 📹#essereFerrari 🔴 #SF1000GP 🏁 pic.twitter.com/8zkEiO4gPC
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 14, 2020Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.