Organizátoři Velké ceny Turecka se pochlubili obrovským zájmem o závod Formule 1, na který konečně zavítá větší množství fanoušků.
Okruh v Istanbulu je jedním z původně neplánovaných podniků letošního kalendáře narušeného pandemií koronaviru společně s Mugellem, Imolou, Portimaem a Nürburgringem. Velká cena Turecka je na něm plánována na 15. listopadu 2020.
Naposledy se na něm závodilo v roce 2011, okruh představoval pro techniku a zejména pro pneumatiky náročnou výzvu zejména kvůli osmé zatáčce skládající se ze tří vrcholů, které piloti v kvalifikaci projížděli naplno.
Předseda pořádající organizace Intercity, Vural Ak, nedávno uvedl, že na velkou cenu bude připuštěna veřejnost a že doufají v prodej alespoň 100 tisíců vstupenek, což odpovídá přibližně poloviční kapacitě okruhu.
Za první hodinu od spuštění prodeje prodali 10 000 lístků, v následujících 5 hodinách přidali dalších 30 000 vstupenek, byť před 9 lety o závod moc velký zájem tamější návštěvníci neprojevovali. Tentokrát se prodává vstupenka za cenu kolem 30 lir (90 Kč) na den.
"Plánovali jsme za normálních podmínek zaplnit celou kapacitu, 220 tisíc míst, jenže kvůli Covid-19 to není možné. Organizace před námi neměla vlastníka. My jsme vášniví fanoušci tohoto sportu a dokážeme to zorganizovat úspěšně. Ale jak víte, šíří se Covid-19. Proto doufáme, že přivedeme 100 tisíc lidí," komentuje Ak.
"Musíme být připraveni na všechno. Pokud to s nemocí bude horší než dnes, pak se závod bude moci uskutečnit bez diváků. My ale známe kapacitu tohoto okruhu. Kolem 220 000 by se jich vlezlo na tribuny a otevřená prostranství. Momentálně z bezpečnostních důvodů některé části uzavřeme, 100 tisíc ale bude moci závod sledovat i s pravidly pro sociální odstup," dodává předseda pořádající turecké organizace.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.