Francouzský tým jedná s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) o možné účasti zkušeného Fernanda Alonsa v testu nováčků v Abú Zabí po skončení letošní sezóny. Španěl se totiž po dvouleté přestávce vrací do Formule 1.
Alonso se velmi těší na svůj návrat a podle šéfa týmu Cyrila Abiteboula touží po tom si vyzkoušet současný monopost co nejdříve. Účast v některém z prvních pátečních tréninků by ale neprošla.
"Původně do toho šel s tím, že pojede, až bude moci. Nyní ale získávám pocit, že se fakt těší na to, až dostane možnost řídit, byť by to bylo se současným vozem," popisuje Abiteboul, jehož Renault je mezi konstruktéry zatím na pátém místě s devítibodovou ztrátou na čtvrtý Racing Point.
"Proto hledáme příležitost, musí být ale velmi rozumná. Nehovořím proto o prvním tréninku, protože upřímně, to nepotřebuje. Nemá zapotřebí se v něm ukazovat. A my rozhodně potřebujeme tu příležitost naplánovat. Rádi bychom jej ale viděli ve voze, protože cítím, že po tom touží," pokračuje šéf Renaultu.
View this post on InstagramVery happy and proud to have the new @alpine_cars A110S !! 😍💙 #alpine #alpinea110 @grouperenault
Jenže příležitosti k jízdě s vozem F1 jsou velmi omezené i kvůli úpravě pravidel, která kvůli pandemii koronaviru limitují možnosti testování. Jedna by se mohla objevit po skončení sezóny v Abú Zabí, kdy mají dostat příležitost mladí piloti.
Podle pravidel v ten den mohou nasadit dokonce dva vozy a posadit do nich jezdce, kteří "se ve své kariéře nezúčastnili více než dvou mistrovských závodů F1, pokud nebudou jinak schváleni FIA." To znamená, že Renault by pro svého veterána muselo vyjednat výjimku.
Před příštím ročníkem F1 změní své působiště spousta pilotů, a tak je možné, že francouzský tým nebude jediný, kdo se bude pokoušet o získání výjimky či zmírnění těchto pravidel.
Podle Abiteboula se bude Alonso snažit ze všech sil uspět již příští rok oproti původním plánům: "Na začátku to bylo spíše o budoucnosti, spíše ve stylu: 'pojďme do toho naplno v roce 2022 a zapomeňme na rok 2021, ten odepišme.'"
"Jenže když teď vidí, že začínáme svádět zajímavé souboje na trati, začíná cítit krev, v tom pozitivním smyslu. Chce vidět, že existuje něco, na co může dosáhnout," dodává šéf Renaultu, který se chce s Alonsem příští rok po přejmenování týmu na Alpine vrátit na vítěznou vlnu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.