Francouzský tým jedná s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) o možné účasti zkušeného Fernanda Alonsa v testu nováčků v Abú Zabí po skončení letošní sezóny. Španěl se totiž po dvouleté přestávce vrací do Formule 1.
Alonso se velmi těší na svůj návrat a podle šéfa týmu Cyrila Abiteboula touží po tom si vyzkoušet současný monopost co nejdříve. Účast v některém z prvních pátečních tréninků by ale neprošla.
"Původně do toho šel s tím, že pojede, až bude moci. Nyní ale získávám pocit, že se fakt těší na to, až dostane možnost řídit, byť by to bylo se současným vozem," popisuje Abiteboul, jehož Renault je mezi konstruktéry zatím na pátém místě s devítibodovou ztrátou na čtvrtý Racing Point.
"Proto hledáme příležitost, musí být ale velmi rozumná. Nehovořím proto o prvním tréninku, protože upřímně, to nepotřebuje. Nemá zapotřebí se v něm ukazovat. A my rozhodně potřebujeme tu příležitost naplánovat. Rádi bychom jej ale viděli ve voze, protože cítím, že po tom touží," pokračuje šéf Renaultu.
View this post on InstagramVery happy and proud to have the new @alpine_cars A110S !! 😍💙 #alpine #alpinea110 @grouperenault
Jenže příležitosti k jízdě s vozem F1 jsou velmi omezené i kvůli úpravě pravidel, která kvůli pandemii koronaviru limitují možnosti testování. Jedna by se mohla objevit po skončení sezóny v Abú Zabí, kdy mají dostat příležitost mladí piloti.
Podle pravidel v ten den mohou nasadit dokonce dva vozy a posadit do nich jezdce, kteří "se ve své kariéře nezúčastnili více než dvou mistrovských závodů F1, pokud nebudou jinak schváleni FIA." To znamená, že Renault by pro svého veterána muselo vyjednat výjimku.
Před příštím ročníkem F1 změní své působiště spousta pilotů, a tak je možné, že francouzský tým nebude jediný, kdo se bude pokoušet o získání výjimky či zmírnění těchto pravidel.
Podle Abiteboula se bude Alonso snažit ze všech sil uspět již příští rok oproti původním plánům: "Na začátku to bylo spíše o budoucnosti, spíše ve stylu: 'pojďme do toho naplno v roce 2022 a zapomeňme na rok 2021, ten odepišme.'"
"Jenže když teď vidí, že začínáme svádět zajímavé souboje na trati, začíná cítit krev, v tom pozitivním smyslu. Chce vidět, že existuje něco, na co může dosáhnout," dodává šéf Renaultu, který se chce s Alonsem příští rok po přejmenování týmu na Alpine vrátit na vítěznou vlnu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.