Alex Albon získal v Mugellu své první pódium ve Formuli 1. Jeho šéf Christian Horner věří, že právě tenhle moment je bodem obratu k lepším zítřkům.
Trvalo to dlouho. Nakonec se ale Alex Albon svého prvního pódia ve Formuli 1 přece jen dočkal. Kýžený úspěch přišel v dost možná nejlepší možnou dobu. Vrabci na střeše si už totiž začali pomalu cvrlikat o Albonově vyhazovu. Takovém, jaký před rokem potkal Pierre Gaslyho. Úspěch z Mugella však Thajcovu pozici zcela jistě posílí. Albon si dokázal poradit s Danielem Ricciardem a před Kanaďanovým vypadnutím úspěšně odolával atakům ze strany Lance Strolla.
„Mám pocit, že tohle pódium je pro něj zlom. Že mu dodá sebevědomí, myslím, že na něm bude moci stavět do budoucna," říká Christian Horner, který nad Albonem drží ochranou ruku.
Z části díky dobré zpětné vazbě, kterou Albon svým inženýrům poskytuje. „S inženýry spolupracuje velice dobře. Máme tu jistou nestabilitu zadní části vozu, která má vliv na výkony Alexe a měla vliv i na loňské výkony Gaslyho, já každopádně věřím, že se mu teď začne dařit," pokračuje šéf Red Bullu.
„Jeho zpětná vazba je opravdu vynikající. Má dobrý cit pro auto, i z tohoto důvodu je pro nás cenný," pokračuje. Faktem je, že Albon se začíná zlepšovat ve všech částech závodního víkendu. Dokládají to rovněž kvalifikace, kde se například v Mugellu umístil hned za Verstappenem. Na svého parťáka sice propastně ztrácel, ale druhá řada se i tak počítá.
Bude zajímavé sledovat, jaký bude další vývoj. Bez přehánění lze říci, že následující týdny a měsíce rozhodnou o dalším směřování Albonovy kariéry.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.