Alex Albon získal v Mugellu své první pódium ve Formuli 1. Jeho šéf Christian Horner věří, že právě tenhle moment je bodem obratu k lepším zítřkům.
Trvalo to dlouho. Nakonec se ale Alex Albon svého prvního pódia ve Formuli 1 přece jen dočkal. Kýžený úspěch přišel v dost možná nejlepší možnou dobu. Vrabci na střeše si už totiž začali pomalu cvrlikat o Albonově vyhazovu. Takovém, jaký před rokem potkal Pierre Gaslyho. Úspěch z Mugella však Thajcovu pozici zcela jistě posílí. Albon si dokázal poradit s Danielem Ricciardem a před Kanaďanovým vypadnutím úspěšně odolával atakům ze strany Lance Strolla.
„Mám pocit, že tohle pódium je pro něj zlom. Že mu dodá sebevědomí, myslím, že na něm bude moci stavět do budoucna," říká Christian Horner, který nad Albonem drží ochranou ruku.
Z části díky dobré zpětné vazbě, kterou Albon svým inženýrům poskytuje. „S inženýry spolupracuje velice dobře. Máme tu jistou nestabilitu zadní části vozu, která má vliv na výkony Alexe a měla vliv i na loňské výkony Gaslyho, já každopádně věřím, že se mu teď začne dařit," pokračuje šéf Red Bullu.
„Jeho zpětná vazba je opravdu vynikající. Má dobrý cit pro auto, i z tohoto důvodu je pro nás cenný," pokračuje. Faktem je, že Albon se začíná zlepšovat ve všech částech závodního víkendu. Dokládají to rovněž kvalifikace, kde se například v Mugellu umístil hned za Verstappenem. Na svého parťáka sice propastně ztrácel, ale druhá řada se i tak počítá.
Bude zajímavé sledovat, jaký bude další vývoj. Bez přehánění lze říci, že následující týdny a měsíce rozhodnou o dalším směřování Albonovy kariéry.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.