Sergio Pérez promluvil o svém vyhazovu z Racing Pointu. I když se o tom v padoku šuškalo již déle, tak jej telefonát od Lawrence Strolla o tom, že u týmu po sezóně skončí, přesto nepříjemně překvapil.
Mexický pilot s týmem loni podepsal tříletou smlouvu. Poskytl mu svůj talent a přinesl mexické sponzory a věřil v úspěšnou budoucnost. V sedmém ročníku vzájemného působení (stáj byla dříve známá jak Force India) se letos dočkal konkurenceschopného vozu, který vychází z loňského vítězného Mercedesu W10, ale po letní přestávce přišel ve středu šok.
"Zavolal mi Lawrence. Zavolal mi ve středu s tím, že se budou ubírat jiným směrem," popisuje smutně Pérez. Racing Point se mezitím dohodl se Sebastianem Vettelem, jenž jej od příští sezóny nahradí. Strollův syn Lance u týmu pochopitelně zůstává.
Mexičan přitom navzdory různým spekulacím věřil, že u stáje sídlící v Silverstone zůstane: "Takovou zpětnou vazbu jsem dostával. Všechno vypadalo, že tým si mě chce nechat atd.," pokračuje naštvaně.
"V zákulisí se vedly určité rozhovory o smlouvách a věcech, jež nechci odhalovat, protože by podle mě měly zůstat mezi týmem a mnou. Našlo se pár věcí ve smlouvě, které jsme si prošli. Nakonec mi ve středu oficiálně oznámili, že nebudu pokračovat. Nečekal jsem to. Ale tak už to je," říká Pérez.
Racing Point pak ve čtvrtek dopoledne ráno potvrdil, že Péreze u nich od příštího roku nahradí Vettel. Sergio připouští, že načasování takového rozhodnutí omezuje jeho možnosti přestoupit příští rok jinam.
"Neřekl bych, že jsem v tomto ohledu vyloženě zklamaný, jelikož chápu, že tým vede jednání, která zřejmě trvala déle, než jsem si myslel. Větší transparentnost by ale pomohla i mé budoucnosti, protože bych pak mohl hledat záložní plán. Zřejmě by to nic nezměnilo, v tomto oboru se pohybuji už dlouho.
"Jde o součást tohoto šíleného světa, který se jmenuje Formule 1," dodává Pérez, jemuž v šampionátu patří s 34 body 11. příčka, zatímco jeho týmový kolega Lance Stroll je s 57 body čtvrtý.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.