Kvalifikační bitvu před italskou Grand Prix opanoval Lewis Hamilton před svým týmovým kolegou Valtteri Bottasem. Nejlepší ze zbytku světa byl Carlos Sainz. Víc se čekalo od Red Bullu.
Na trať se nejdříve vydali jezdci s motory Ferrari. První byl v tomto čase Leclerc před Vettelem, avšak Monačan v poslední zatáčce překročil limity trati, takže čas mu byl odebrán. Na okruh se brzy vydal i Daniel Ricciardo, který musel svůj vůz na konci třetího tréninku odstavit.
Po prvních měřených pokusech celého startovního pole vedl Hamilton, následovali Bottas, Pérez, Sainz, Norris a Verstappen. Leclercův reparát stačil na průběžné jedenácté místo, to Vettel byl v tu chvíli až sedmnáctý. Hůř na tom byly už jen Williamsy. Nepřesvědčil ani Albon, Pilot Red Bullu okupoval poslední postupovou, tedy patnáctou pozici.
V posledních pokusech Q1 už se nedokázal nikdo výrazným způsobem zlepšit. Před branami druhé části zůstaly oba Williamsy, Grosjean, Giovinazzi a hlavně Sebastian Vettel, který si tak na své konto připsal další fiasko.
Druhý kvalifikační segment zahájilo rychlé kolo Hamiltona, Ten se okamžitě zařadil na první místo. Bottas na svého týmového kolegu ztrácel přes tři desetiny sekundy. Bronzová pozice náležela Pérezovi. Na nepostupových příčkách se nacházeli Kvyat, Ocon, Magnussen, Leclerc a Raikkonen.
Stejná sestava pilotů se nakonec nedostala do třetí části. Leclerc podtrhl mizérii Ferrari na domácí půdě, od Renaultu a Ocona se také čekalo víc.
Třetí kvalifikační segment probíhal podle očekávání. Vypadá to, že zákaz kvalifikačních motorových režimů moc nezměnil. Nejrychlejší čas zajel Hamilton před Bottasem a Pérezem. Za pilotem Red Bullu následovaly oba McLareny.
Největší pokrok předvedl během závěrečných pokusů Sainz. Španěl se dokázal propracovat na třetí místo. Zvítězil Hamilton před Bottasem, čtvrtou pozici se zarezervoval Pérez, pátý byl Verstappen.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.