Kvalifikační bitvu před italskou Grand Prix opanoval Lewis Hamilton před svým týmovým kolegou Valtteri Bottasem. Nejlepší ze zbytku světa byl Carlos Sainz. Víc se čekalo od Red Bullu.
Na trať se nejdříve vydali jezdci s motory Ferrari. První byl v tomto čase Leclerc před Vettelem, avšak Monačan v poslední zatáčce překročil limity trati, takže čas mu byl odebrán. Na okruh se brzy vydal i Daniel Ricciardo, který musel svůj vůz na konci třetího tréninku odstavit.
Po prvních měřených pokusech celého startovního pole vedl Hamilton, následovali Bottas, Pérez, Sainz, Norris a Verstappen. Leclercův reparát stačil na průběžné jedenácté místo, to Vettel byl v tu chvíli až sedmnáctý. Hůř na tom byly už jen Williamsy. Nepřesvědčil ani Albon, Pilot Red Bullu okupoval poslední postupovou, tedy patnáctou pozici.
V posledních pokusech Q1 už se nedokázal nikdo výrazným způsobem zlepšit. Před branami druhé části zůstaly oba Williamsy, Grosjean, Giovinazzi a hlavně Sebastian Vettel, který si tak na své konto připsal další fiasko.
Druhý kvalifikační segment zahájilo rychlé kolo Hamiltona, Ten se okamžitě zařadil na první místo. Bottas na svého týmového kolegu ztrácel přes tři desetiny sekundy. Bronzová pozice náležela Pérezovi. Na nepostupových příčkách se nacházeli Kvyat, Ocon, Magnussen, Leclerc a Raikkonen.
Stejná sestava pilotů se nakonec nedostala do třetí části. Leclerc podtrhl mizérii Ferrari na domácí půdě, od Renaultu a Ocona se také čekalo víc.
Třetí kvalifikační segment probíhal podle očekávání. Vypadá to, že zákaz kvalifikačních motorových režimů moc nezměnil. Nejrychlejší čas zajel Hamilton před Bottasem a Pérezem. Za pilotem Red Bullu následovaly oba McLareny.
Největší pokrok předvedl během závěrečných pokusů Sainz. Španěl se dokázal propracovat na třetí místo. Zvítězil Hamilton před Bottasem, čtvrtou pozici se zarezervoval Pérez, pátý byl Verstappen.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.