Třetí trénink ovládl Valtteri Bottas. Skvěle se jevil McLaren, Daniel Ricciardo pak způsobil červené vlajky.
Příprava na kvalifikaci probíhala za pěkného počasí. Jako první si rychlé kolo připsal Carlos Sainz, jehož následovali další piloti. Na rozložení sil se oproti pátku nic moc nezměnilo. Prim hráli Hamilton s Bottasem, jimž sekundoval Versppen.
Za nimi následoval Ocon. Ferrari se nacházelo na třinácté a sedmnácté příčce. Poslední kvalifikační simulace odstartoval Bottas, který se dostal rozdílem tří desetin před Verstappena. Hned po Finovi zatopil Hamilton, Brit se ale před svého týmového kolegu nedostal. Z části i kvůli tomu, že v první šikaně probrzdil, kvůli čemuž ztratil nějaký čas.
Kvalifikační simulaci absolvovalo i Ferrari. Mírně rychlejším byl Leclerc, ale Monačan i tak ztrácel na Bottase téměř vteřinu. Scuderia hodně ztrácí zejména v prostředním sektoru.
Na druhé a třetí místo se mezitím dostali Norris a Ricciardo. Jenomže Australan ve službách Renaultu způsobil rovněž červené vlajky. Vypadalo to na problém s motorem. Otázkou tedy je, jestli se třicetiletý pilot objeví v odpolední kvalifikaci.
Po odklizení Ricciardova vozu stihli jezdci už jen jedno rychlé kolo. K restartu tréninku totiž došlo jen dvě minuty před jeho koncem. První příčku si ponechal Bottas, druhá příčka patřila Sainzovi, třetí Norrisovi.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.