Třetí trénink ovládl Valtteri Bottas. Skvěle se jevil McLaren, Daniel Ricciardo pak způsobil červené vlajky.
Příprava na kvalifikaci probíhala za pěkného počasí. Jako první si rychlé kolo připsal Carlos Sainz, jehož následovali další piloti. Na rozložení sil se oproti pátku nic moc nezměnilo. Prim hráli Hamilton s Bottasem, jimž sekundoval Versppen.
Za nimi následoval Ocon. Ferrari se nacházelo na třinácté a sedmnácté příčce. Poslední kvalifikační simulace odstartoval Bottas, který se dostal rozdílem tří desetin před Verstappena. Hned po Finovi zatopil Hamilton, Brit se ale před svého týmového kolegu nedostal. Z části i kvůli tomu, že v první šikaně probrzdil, kvůli čemuž ztratil nějaký čas.
Kvalifikační simulaci absolvovalo i Ferrari. Mírně rychlejším byl Leclerc, ale Monačan i tak ztrácel na Bottase téměř vteřinu. Scuderia hodně ztrácí zejména v prostředním sektoru.
Na druhé a třetí místo se mezitím dostali Norris a Ricciardo. Jenomže Australan ve službách Renaultu způsobil rovněž červené vlajky. Vypadalo to na problém s motorem. Otázkou tedy je, jestli se třicetiletý pilot objeví v odpolední kvalifikaci.
Po odklizení Ricciardova vozu stihli jezdci už jen jedno rychlé kolo. K restartu tréninku totiž došlo jen dvě minuty před jeho koncem. První příčku si ponechal Bottas, druhá příčka patřila Sainzovi, třetí Norrisovi.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.