V druhém tréninku dominovaly oba Mercedesy. Velmi dobře se jeví Alpha Tauri i McLaren.
Druhý trénink na GP Itálie se odehrával za slunečného počasí. Favoritem byl opět Mercedes, v Monze je zásadní výkon motoru, což je silná stránka právě stříbrných šípů.
S rychlými koly započali Raikkonen a Haas. Následovali Stroll, Gasly a další piloti. Po třiceti minutách se na čele usadil Hamilton před Bottasem. Brit měl nazuty střední pneumatiky, Bottas ty tvrdé. Třetí byl Verstappen, čtvrtý Gasly, který potvrzoval, že AplhaTauri s na Monze jeví velmi dobře.
Friday afternoon at Monza was busy! Catch up with all the FP2 action 👀#ItalianGP 🇮🇹 #F1
— Formula 1 (@F1) September 4, 2020Špatně na tom bylo Ferrari. Průběžné patnácté a šestnácté místo nemohlo Tifosi nijak potěšit. Právě naopak. Velmi dobrou rychlost na rovinkách opět poukazoval Rrnault. Oconovi patřila pátá příčka, Ricciardo si pro sebe rezervoval osmou pozici. Střed pole byl obecně velmi vyrovnaný. Jezdci spolu soupeřili o tisíciny.
Kvalifikační simulace odstartoval Carlos Sainz. Pilot McLarenu se svým pokusem katapultoval na třetí pozici. Dobré kolo zajel rovněž Giovinazzi, který se dostal na sedmé místo.
Do čela se po svém rychlém kole propracoval Hamilton. Druhá příčka patřila Bottasovi, třetí následoval Gasly, za ním se seřadili Verstappen, Sainz, Kvyat, Stroll a Leclerc.
V závěru tréninku se na třetí pozici vyšvihnul Norris s McLarenem. Závěr výsledkové listiny patřil oběma Williamsům, před nimi se seřadili jezdci Alfy Romeo a Haasu.
Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.