V druhém tréninku dominovaly oba Mercedesy. Velmi dobře se jeví Alpha Tauri i McLaren.
Druhý trénink na GP Itálie se odehrával za slunečného počasí. Favoritem byl opět Mercedes, v Monze je zásadní výkon motoru, což je silná stránka právě stříbrných šípů.
S rychlými koly započali Raikkonen a Haas. Následovali Stroll, Gasly a další piloti. Po třiceti minutách se na čele usadil Hamilton před Bottasem. Brit měl nazuty střední pneumatiky, Bottas ty tvrdé. Třetí byl Verstappen, čtvrtý Gasly, který potvrzoval, že AplhaTauri s na Monze jeví velmi dobře.
Friday afternoon at Monza was busy! Catch up with all the FP2 action 👀#ItalianGP 🇮🇹 #F1
— Formula 1 (@F1) September 4, 2020Špatně na tom bylo Ferrari. Průběžné patnácté a šestnácté místo nemohlo Tifosi nijak potěšit. Právě naopak. Velmi dobrou rychlost na rovinkách opět poukazoval Rrnault. Oconovi patřila pátá příčka, Ricciardo si pro sebe rezervoval osmou pozici. Střed pole byl obecně velmi vyrovnaný. Jezdci spolu soupeřili o tisíciny.
Kvalifikační simulace odstartoval Carlos Sainz. Pilot McLarenu se svým pokusem katapultoval na třetí pozici. Dobré kolo zajel rovněž Giovinazzi, který se dostal na sedmé místo.
Do čela se po svém rychlém kole propracoval Hamilton. Druhá příčka patřila Bottasovi, třetí následoval Gasly, za ním se seřadili Verstappen, Sainz, Kvyat, Stroll a Leclerc.
V závěru tréninku se na třetí pozici vyšvihnul Norris s McLarenem. Závěr výsledkové listiny patřil oběma Williamsům, před nimi se seřadili jezdci Alfy Romeo a Haasu.
Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.