V druhém tréninku dominovaly oba Mercedesy. Velmi dobře se jeví Alpha Tauri i McLaren.
Druhý trénink na GP Itálie se odehrával za slunečného počasí. Favoritem byl opět Mercedes, v Monze je zásadní výkon motoru, což je silná stránka právě stříbrných šípů.
S rychlými koly započali Raikkonen a Haas. Následovali Stroll, Gasly a další piloti. Po třiceti minutách se na čele usadil Hamilton před Bottasem. Brit měl nazuty střední pneumatiky, Bottas ty tvrdé. Třetí byl Verstappen, čtvrtý Gasly, který potvrzoval, že AplhaTauri s na Monze jeví velmi dobře.
Friday afternoon at Monza was busy! Catch up with all the FP2 action 👀#ItalianGP 🇮🇹 #F1
— Formula 1 (@F1) September 4, 2020Špatně na tom bylo Ferrari. Průběžné patnácté a šestnácté místo nemohlo Tifosi nijak potěšit. Právě naopak. Velmi dobrou rychlost na rovinkách opět poukazoval Rrnault. Oconovi patřila pátá příčka, Ricciardo si pro sebe rezervoval osmou pozici. Střed pole byl obecně velmi vyrovnaný. Jezdci spolu soupeřili o tisíciny.
Kvalifikační simulace odstartoval Carlos Sainz. Pilot McLarenu se svým pokusem katapultoval na třetí pozici. Dobré kolo zajel rovněž Giovinazzi, který se dostal na sedmé místo.
Do čela se po svém rychlém kole propracoval Hamilton. Druhá příčka patřila Bottasovi, třetí následoval Gasly, za ním se seřadili Verstappen, Sainz, Kvyat, Stroll a Leclerc.
V závěru tréninku se na třetí pozici vyšvihnul Norris s McLarenem. Závěr výsledkové listiny patřil oběma Williamsům, před nimi se seřadili jezdci Alfy Romeo a Haasu.
Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.