Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se domnívá, že zákaz party módů motorů od nadcházející Velké ceny Itálie pomůže soupeřům snížit jeho týmu poháněnému Hondou náskok dominantního Mercedesu.
Týmy v sobotu již nebudou moci využívat zvláštní módy motorů, které jim v kvalifikaci pomáhaly k podstatně lepším časům na kolo. Místo toho je po celý víkend musí provozovat pouze s takovými mapami, jaké využívají v závodech.
Zatímco někteří se domnívají, že to s pořadím v poli moc nezamává a Mercedes s nejsilnější pohonnou jednotkou bude dále okupovat první příčky, jelikož bude mít k dispozici více výkonu pro závody, Marko to vidí odlišně - jeho Red Bull bude mít větší šanci na to, aby Stříbrné šípy porážel.
"To, že Mercedes bude moci jezdit déle se silnějším módem, může být pravda. Ale my to vidíme tak, že v kvalifikaci už nebude mít tak obrovský náskok," popisuje odborný poradce Red Bullu, který v šampionátu drží druhou příčku za Mercedesem.
"Podle Bottase se bude méně předjíždět, to však znamená, že při každém předjížděcím manévru zatím jezdili na plný plyn. My věříme, že nás to posune blíže. A pokud půjde všechno dobře, naše závodní rychlost byla stejně dost dobrá," pokračuje Marko, podle něhož úřadující šampioni o část svého náskoku určitě přijdou.
"Když se podíváte na Q1 a Q2, tak v nich jsme si celkem vyrovnaní. Pouze v Q3 do toho najednou prásknout. To znamená, že rozdíl v módech je významný. Těžko ale určit přesně, jak moc," pokračuje 77letý manažer Red Bullu.
Podle něj tato změna může postihnout také další soupeře: "Renault má celkem dobrý kvalifikační mód. Ale v závodech jsou slabší než my. V kvalifikaci jsou na naši úrovni nebo mírně nad ní. V závodě jsme ale jasnou dvojkou za Mercedesem, pokud jde o výkon motoru."
"Věříme, že nás ta nová technická směrnice posune blíže. Nejde jen o to, že nyní budou moci jezdit se silnějším módem déle. Svou roli bude hrát i spotřeba paliva. Ta je omezená. Když jezdíte příliš dlouho v příliš silném módu, tak potřebujete příliš mnoho paliva. Je tam několik faktorů," vysvětluje Marko.
"My jsme letos neměli ani jeden závod, v němž by pro nás spotřeba paliva byla kritickou. Samozřejmě, že využíváme uvolnění plynového pedálu před brzděním, ale to pro naši závodní výkonnost nebylo rozhodující. Je to těžké posoudit, jak si v tomto vedeme ve srovnání s Mercedesem. Ale logicky: více výkonu = vyšší spotřeba paliva," dodává.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.