Letošní výkony Pierre Gaslyho se s těmi loňskými prakticky nedají srovnávat. Francouz jezdí velmi dobře, dá se říct, že v některých ohledech možná i zastiňuje Alexe Albona u Red Bullu. Christian Horner ale možnost zpětné výměny vylučuje.
Loni touto dobou se zdálo, že formulová kariéra Pierre Gaslyho skomírá. Francouz byl během letní přestávky sesazen z Red Bullu do tehdejšího Toro Rosso a asi jen málokdo věřil jeho návratu do dobré formy. Jenže opak je pravdou.
Rodák z Rouenu s dokázal oklepat, ještě loni získal v barvách STR své první pódium, přičemž letos pokračuje tam, kde na konci uplynulého ročníku skončil. Jho výkony vzbuzují pozornost. Nejeden odborník už vyjádřil přání, aby Gasly dostal za volantem elitního týmu ještě jednu šanci. Jak by taky ne, svého týmového kolegu Kvyata Pierre v interním porovnání doslova drtí. Navíc výkony Alexe Albona u Red Bullu zrovna nepřekypují sebejistotou.
Christian Horner ale možnost zpětné výměny vylučuje. Zatím. „Pierre odvádí skvělou práci, naplno využívá potenciálu, který mu Alpha Tauri nabízí. Možná, že jejich vůz je v některých ohledech dokonce lépe říditelný než ten náš," uvažuje Horner.
„Nicméně při poslední Velké ceně zajel skvěle i Alex. Dobře se bránil a útočení bylo jeho silnou stránkou vždy. Alexovy výkony se vyvíjí dobře. Pierre také ukazuje své kvality, ovšem o těch my víme. Proto je stále součástí našeho programu. O změně jezdeckého složení však momentálně nepřemýšlíme," dodává.
Další závod nás čeká už tento víkend. Na italské Monze, kde jde zejména o výkon motoru se předpokládá, že prim budou hrát vozy s pohonnými agregáty Mercedes. Je však otázkou, jak moc se na výkonnostním rozložení sil projeví zákaz kvalifikačních motorových režimů, který si v Itálii odbude svou premiéru.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.