Kontroverzní dohoda Mezinárodní automobilové federace (FIA) s Ferrari po prozkoumání loňské pohonné jednotky v padoku stále vzbuzuje vášně, obzvlášť po výkonnostním poklesu stáje z Maranella. Šéf Red Bullu Christian Horner naznačuje, že pokud by závodili s legálním motorem, byly by výsledky několika velkých cen jiné.
Scuderia se letos trápí, po minulém ročníku ztrácí hlavně na rovinkách, kde loni kralovala. Může za to mnohem slabší pohonná jednotka, kterou musela po loňském šetření techniků FIA a úpravě pravidel upravit.
Detaily soukromé dohody ovšem nebyly nikdy zveřejněny, což u soupeřů stále vzbuzuje nevole a podezření z toho, že závodili s motorem, který nevyhovoval tehdejším pravidlům.
"Celá ta věc zanechává hořkou pachuť. Samozřejmě si ze současné výkonnosti Ferrari můžete vyvodit své vlastní závěry. Jsou závody, které jsme loni zřejmě měli vyhrát, pokud by závodili s motorem, jehož výkonnost by se od té loňské celkem dost lišila," komentuje s nelibostí Horner.
"Je to pro ně určitě velmi těžké, ale podle mě se v předchozích letech rozhodně zaměřovali na špatné oblasti. To je důvodem toho, proč se trochu trápí s čímkoliv, co bylo součástí té dohody," pokračuje šéf Red Bullu, jenž má po sedmém podniku sezóny na Ferrari náskok 91 bodů.
Rozmrzelost je patrná také u Mercedesu, který byl v oblasti pohonné jednotky v předchozích dvou letech pod velkým tlakem Ferrari. Kvůli němu také přišel o některé své zaměstnance z motorového oddělení.
"Ferrari je ikonickou značkou, tyto vozy stavějí fantastičtí lidé. Ale těžko říct, nechci do toho přilévat více oleje," reagoval Toto Wolff v neděli na výroky Hornera. "Ale rozhodně nás tak natáhli minulý rok a předloni, že jsme trpěli.
"Přišli jsme o některé lidi. Přišli jsme o některé lidi, zkrátka byli v koncích se svým zdravím. A proto bych zřejmě souhlasil s komentářem Christiana [Hornera]," dodává šéf Mercedesu, podle něhož by Ferrari mělo po poklesu formy mělo zpytovat svědomí "určitých členů svého týmu."
Jeho šéf Mattia Binotto po nedělním závodě v Belgii, kde dojel Sebastian Vettel až na 13. a Charles Leclerc na 14. místě, uvedl, že Ferrari je zklamáno a naštváno z výkonů, které předvádí.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.