Úvodní trénink na GP Belgie ovládla Valtteri Bottas. První čtyři jezdce dělilo pouhých 0,136 sekundy. Haasy ani Giovinazzi se na trať nepodívaly kvůli technickým problémům.
Po týdenní přestávce se kolotoč Formule 1 opět roztočil v belgickém Spa. První trénink byl opět ve znamení testování nových úprav. To potvrdil i Aleš Albon, který jezdil hned na jeho začátku s měřící soustavou. První měřený čas si zapsal Charles Leclerc. Monačana následovali po dvaceti minutách Verstappen s Norrisem. Naopak Grosjean si do rádia stěžoval na problémy s motorem.
Další rychlá kola zaznamenali Bottas, Gasly či Ocon. Menšímu incidentu se nevyhnul Norris. Pilot McLarenu tvrdě probrzdil v nájezdu do první zatáčky, což znamenalo výlet mimo trať.
Časy byly tak či tak pozvolnější. Po hodině dopoledních jízd vedl Verstappen s náskokem půl vteřiny před Hamiltonem. Chvíli poté se ale Holanďanovi přiblížil na rozdíl jedné desetiny Bottas. Nevýrazně si počínalo Ferrari, Leclercovi patřila jedenáctá příčka, Vettel byl dokonce až šestnáctý. Nutno však podotknout, že oba piloti jezdili na nejtvrdší směsi pneumatik.
Problémy měli u Haasu. Magnussen ani Grosjean nekroužili kvůli podezření na problém s ERS. Dobře se jevil třináctý Russell. To samé se nedalo říct o Albonovi, který na Verstappena opět hodně ztrácel. Konkrétně 1,3. Pětatřicet minut před vypršením časového limitu se do čela výsledkové listiny dostal Norris. Ten měl na svém voze obuty nejměkčí pneumatiky.
Brit ovšem na čele moc dlouho nevydržel. Sesadil ho z něj týmový kolega Sainz. Jako další si rychlé pokusy připsali oba Mercedesy a oba Racing Ponty. Nejlépe vyšel z tohoto měření sil Bottas, jenž si pro sebe rezervoval první místo průběžného pořadí. Rozdíl mezi prvními čtyřmi piloty činil pouhých 0,136 sekundy. Stejným pořadím také první trénink skončil
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.