Úvodní trénink na GP Belgie ovládla Valtteri Bottas. První čtyři jezdce dělilo pouhých 0,136 sekundy. Haasy ani Giovinazzi se na trať nepodívaly kvůli technickým problémům.
Po týdenní přestávce se kolotoč Formule 1 opět roztočil v belgickém Spa. První trénink byl opět ve znamení testování nových úprav. To potvrdil i Aleš Albon, který jezdil hned na jeho začátku s měřící soustavou. První měřený čas si zapsal Charles Leclerc. Monačana následovali po dvaceti minutách Verstappen s Norrisem. Naopak Grosjean si do rádia stěžoval na problémy s motorem.
Další rychlá kola zaznamenali Bottas, Gasly či Ocon. Menšímu incidentu se nevyhnul Norris. Pilot McLarenu tvrdě probrzdil v nájezdu do první zatáčky, což znamenalo výlet mimo trať.
Časy byly tak či tak pozvolnější. Po hodině dopoledních jízd vedl Verstappen s náskokem půl vteřiny před Hamiltonem. Chvíli poté se ale Holanďanovi přiblížil na rozdíl jedné desetiny Bottas. Nevýrazně si počínalo Ferrari, Leclercovi patřila jedenáctá příčka, Vettel byl dokonce až šestnáctý. Nutno však podotknout, že oba piloti jezdili na nejtvrdší směsi pneumatik.
Problémy měli u Haasu. Magnussen ani Grosjean nekroužili kvůli podezření na problém s ERS. Dobře se jevil třináctý Russell. To samé se nedalo říct o Albonovi, který na Verstappena opět hodně ztrácel. Konkrétně 1,3. Pětatřicet minut před vypršením časového limitu se do čela výsledkové listiny dostal Norris. Ten měl na svém voze obuty nejměkčí pneumatiky.
Brit ovšem na čele moc dlouho nevydržel. Sesadil ho z něj týmový kolega Sainz. Jako další si rychlé pokusy připsali oba Mercedesy a oba Racing Ponty. Nejlépe vyšel z tohoto měření sil Bottas, jenž si pro sebe rezervoval první místo průběžného pořadí. Rozdíl mezi prvními čtyřmi piloty činil pouhých 0,136 sekundy. Stejným pořadím také první trénink skončil
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.