Úvodní trénink na GP Belgie ovládla Valtteri Bottas. První čtyři jezdce dělilo pouhých 0,136 sekundy. Haasy ani Giovinazzi se na trať nepodívaly kvůli technickým problémům.
Po týdenní přestávce se kolotoč Formule 1 opět roztočil v belgickém Spa. První trénink byl opět ve znamení testování nových úprav. To potvrdil i Aleš Albon, který jezdil hned na jeho začátku s měřící soustavou. První měřený čas si zapsal Charles Leclerc. Monačana následovali po dvaceti minutách Verstappen s Norrisem. Naopak Grosjean si do rádia stěžoval na problémy s motorem.
Další rychlá kola zaznamenali Bottas, Gasly či Ocon. Menšímu incidentu se nevyhnul Norris. Pilot McLarenu tvrdě probrzdil v nájezdu do první zatáčky, což znamenalo výlet mimo trať.
Časy byly tak či tak pozvolnější. Po hodině dopoledních jízd vedl Verstappen s náskokem půl vteřiny před Hamiltonem. Chvíli poté se ale Holanďanovi přiblížil na rozdíl jedné desetiny Bottas. Nevýrazně si počínalo Ferrari, Leclercovi patřila jedenáctá příčka, Vettel byl dokonce až šestnáctý. Nutno však podotknout, že oba piloti jezdili na nejtvrdší směsi pneumatik.
Problémy měli u Haasu. Magnussen ani Grosjean nekroužili kvůli podezření na problém s ERS. Dobře se jevil třináctý Russell. To samé se nedalo říct o Albonovi, který na Verstappena opět hodně ztrácel. Konkrétně 1,3. Pětatřicet minut před vypršením časového limitu se do čela výsledkové listiny dostal Norris. Ten měl na svém voze obuty nejměkčí pneumatiky.
Brit ovšem na čele moc dlouho nevydržel. Sesadil ho z něj týmový kolega Sainz. Jako další si rychlé pokusy připsali oba Mercedesy a oba Racing Ponty. Nejlépe vyšel z tohoto měření sil Bottas, jenž si pro sebe rezervoval první místo průběžného pořadí. Rozdíl mezi prvními čtyřmi piloty činil pouhých 0,136 sekundy. Stejným pořadím také první trénink skončil
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.