Úvodní trénink na GP Belgie ovládla Valtteri Bottas. První čtyři jezdce dělilo pouhých 0,136 sekundy. Haasy ani Giovinazzi se na trať nepodívaly kvůli technickým problémům.
Po týdenní přestávce se kolotoč Formule 1 opět roztočil v belgickém Spa. První trénink byl opět ve znamení testování nových úprav. To potvrdil i Aleš Albon, který jezdil hned na jeho začátku s měřící soustavou. První měřený čas si zapsal Charles Leclerc. Monačana následovali po dvaceti minutách Verstappen s Norrisem. Naopak Grosjean si do rádia stěžoval na problémy s motorem.
Další rychlá kola zaznamenali Bottas, Gasly či Ocon. Menšímu incidentu se nevyhnul Norris. Pilot McLarenu tvrdě probrzdil v nájezdu do první zatáčky, což znamenalo výlet mimo trať.
Časy byly tak či tak pozvolnější. Po hodině dopoledních jízd vedl Verstappen s náskokem půl vteřiny před Hamiltonem. Chvíli poté se ale Holanďanovi přiblížil na rozdíl jedné desetiny Bottas. Nevýrazně si počínalo Ferrari, Leclercovi patřila jedenáctá příčka, Vettel byl dokonce až šestnáctý. Nutno však podotknout, že oba piloti jezdili na nejtvrdší směsi pneumatik.
Problémy měli u Haasu. Magnussen ani Grosjean nekroužili kvůli podezření na problém s ERS. Dobře se jevil třináctý Russell. To samé se nedalo říct o Albonovi, který na Verstappena opět hodně ztrácel. Konkrétně 1,3. Pětatřicet minut před vypršením časového limitu se do čela výsledkové listiny dostal Norris. Ten měl na svém voze obuty nejměkčí pneumatiky.
Brit ovšem na čele moc dlouho nevydržel. Sesadil ho z něj týmový kolega Sainz. Jako další si rychlé pokusy připsali oba Mercedesy a oba Racing Ponty. Nejlépe vyšel z tohoto měření sil Bottas, jenž si pro sebe rezervoval první místo průběžného pořadí. Rozdíl mezi prvními čtyřmi piloty činil pouhých 0,136 sekundy. Stejným pořadím také první trénink skončil
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.