Je to mu již téměř rok od tragického závodu F2 ve Spa, během kterého zahynul Anthoine Hubert. Řada jezdců mu během dnešního dne vzdala hold. Pro Pierra Gaslyho obzvlášť prý návrat do Spa nebyl vůbec lehký.
Hubert a Gasly byli přátelé a jeho smrt proto pilota Alfa Tauri zasáhla velmi hluboce. Dnes se zastavil, donesl květiny a zavzpomínal a v zatáčce Raidillon, kde se osudná nehoda odehrála.
"Trošku jsem se obával. Nikdy nevíte, jak budete reagovat a ráno bylo zvláštní a hodně náročné. Spa je můj nejoblíbenější okruh a jezdil jsem sem se skvělými vzpomínkami na má první vítězství v nižších soutěžích. Letos je to ale jinak, protože jakmile jsem vstoupil do paddocku, začaly se mi honit hlavou jiné myšlenky, které nechci a nebo těžko přijímám. Prostě člověku těžko dochází, co se opravdu stalo, ale bohužel je to pravda, realita. Je to riziko našeho sportu... Nebylo to lehké," uvedl Francouz.
Still can’t believe it...We miss you, I miss you Tonio. I hope we make you proud from up there. Forever in our hearts bro.🤍 #AH19 pic.twitter.com/4g30fAsP9c
— PIERRE GASLY 🇫🇷 (@PierreGASLY) August 27, 2020Dodnes mají řadu společných přátel a často na něj vzpomínají. Naposledy jej prý viděl po závodě v Maďarsku, kdy si vyšli na večeři a užili si prý pěkný večer.
Věří, že mu právě rivalita, přátelství a soupeření s Hubertem v mládí velmi pomáhalo se zlepšovat a právě díky tomu je tak lepším závodníkem. "Vím, že bez něj bych se nikdy nedostal tam, kde jsem, protože jsme se navzájem tlačili k lepším výkonům a to na trati i mimio ni. On byl jedním z prvních, kdo mi psal, když se Red Bull rozhodl mě přesunout zpět do Toro Rosso. Je těžké si připustit, že už tu s námi není," prozradil Gasly.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.