Je to mu již téměř rok od tragického závodu F2 ve Spa, během kterého zahynul Anthoine Hubert. Řada jezdců mu během dnešního dne vzdala hold. Pro Pierra Gaslyho obzvlášť prý návrat do Spa nebyl vůbec lehký.
Hubert a Gasly byli přátelé a jeho smrt proto pilota Alfa Tauri zasáhla velmi hluboce. Dnes se zastavil, donesl květiny a zavzpomínal a v zatáčce Raidillon, kde se osudná nehoda odehrála.
"Trošku jsem se obával. Nikdy nevíte, jak budete reagovat a ráno bylo zvláštní a hodně náročné. Spa je můj nejoblíbenější okruh a jezdil jsem sem se skvělými vzpomínkami na má první vítězství v nižších soutěžích. Letos je to ale jinak, protože jakmile jsem vstoupil do paddocku, začaly se mi honit hlavou jiné myšlenky, které nechci a nebo těžko přijímám. Prostě člověku těžko dochází, co se opravdu stalo, ale bohužel je to pravda, realita. Je to riziko našeho sportu... Nebylo to lehké," uvedl Francouz.
Still can’t believe it...We miss you, I miss you Tonio. I hope we make you proud from up there. Forever in our hearts bro.🤍 #AH19 pic.twitter.com/4g30fAsP9c
— PIERRE GASLY 🇫🇷 (@PierreGASLY) August 27, 2020Dodnes mají řadu společných přátel a často na něj vzpomínají. Naposledy jej prý viděl po závodě v Maďarsku, kdy si vyšli na večeři a užili si prý pěkný večer.
Věří, že mu právě rivalita, přátelství a soupeření s Hubertem v mládí velmi pomáhalo se zlepšovat a právě díky tomu je tak lepším závodníkem. "Vím, že bez něj bych se nikdy nedostal tam, kde jsem, protože jsme se navzájem tlačili k lepším výkonům a to na trati i mimio ni. On byl jedním z prvních, kdo mi psal, když se Red Bull rozhodl mě přesunout zpět do Toro Rosso. Je těžké si připustit, že už tu s námi není," prozradil Gasly.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.