Loni Ferrari ve Spa excelovalo. Výsledkem bylo první vítězství Charlesa Leclerca ve Formuli 1. Jenže letos to nejspíš bude úplně jiná písnička.
Ferrari prožívá těžkou sezonu. Monopost SF1000 trpí řadou nedostatků, přičemž jejich kompletní vyřešení letos nečekejte. Je to běh na dlouhou trať. Zvlášť když ideální není ani spolehlivost, což se potvrdilo ve Španělsku, kde musel Charles Leclerc odstoupit kvůli problémům s pohonnou jednotkou.
Jak Scuderia nyní potvrdila, Monačan doplatil na elektronický problém v oblasti řídící jednotky. „V Barceloně jsme zaplatili vysokou cenu za nespolehlivost. Přišli jsme na to, že Chalesa vyřadil problém na elektronické řídící jednotce," říká šéf motorového oddělení Enrico Gualtieri.
Ideální však nebyl z pohledu Ferrari ani samotný výkon.„Další slabinou bylo, že jsme v Barceloně nedokázali maximalizovat náš kvalifikační potenciál, což nám zkomplikovalo závod. Ve Spa se z toho musíme poučit, být soustředění a zvolit co nejlepší strategii," pokračuje.
Loni zde Charles Leclerc získal své premiérové vítězství ve Formuli 1, jenže to bylo rozložení sil oproti dnešku diametrálně odlišné. Hlavně v oblasti motorů, kde Ferrari loni dominovalo. Letos v ní naopak ztrácí. Nelze proto čekat, že by stáj z Maranella mohla svůj loňský úspěch zopakovat, Leclerc si toho je dobře vědom.
„Letos to bude obtížnější. V porovnání s loňskem nejsme tak dobří. Nicméně Spa je jedním z okruhů, kde se může stát úplně cokoliv. Uděláme maximum pro to, abychom byli úspěšní," hlásí Leclerc.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.