Loni Ferrari ve Spa excelovalo. Výsledkem bylo první vítězství Charlesa Leclerca ve Formuli 1. Jenže letos to nejspíš bude úplně jiná písnička.
Ferrari prožívá těžkou sezonu. Monopost SF1000 trpí řadou nedostatků, přičemž jejich kompletní vyřešení letos nečekejte. Je to běh na dlouhou trať. Zvlášť když ideální není ani spolehlivost, což se potvrdilo ve Španělsku, kde musel Charles Leclerc odstoupit kvůli problémům s pohonnou jednotkou.
Jak Scuderia nyní potvrdila, Monačan doplatil na elektronický problém v oblasti řídící jednotky. „V Barceloně jsme zaplatili vysokou cenu za nespolehlivost. Přišli jsme na to, že Chalesa vyřadil problém na elektronické řídící jednotce," říká šéf motorového oddělení Enrico Gualtieri.
Ideální však nebyl z pohledu Ferrari ani samotný výkon.„Další slabinou bylo, že jsme v Barceloně nedokázali maximalizovat náš kvalifikační potenciál, což nám zkomplikovalo závod. Ve Spa se z toho musíme poučit, být soustředění a zvolit co nejlepší strategii," pokračuje.
Loni zde Charles Leclerc získal své premiérové vítězství ve Formuli 1, jenže to bylo rozložení sil oproti dnešku diametrálně odlišné. Hlavně v oblasti motorů, kde Ferrari loni dominovalo. Letos v ní naopak ztrácí. Nelze proto čekat, že by stáj z Maranella mohla svůj loňský úspěch zopakovat, Leclerc si toho je dobře vědom.
„Letos to bude obtížnější. V porovnání s loňskem nejsme tak dobří. Nicméně Spa je jedním z okruhů, kde se může stát úplně cokoliv. Uděláme maximum pro to, abychom byli úspěšní," hlásí Leclerc.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.