Loni Ferrari ve Spa excelovalo. Výsledkem bylo první vítězství Charlesa Leclerca ve Formuli 1. Jenže letos to nejspíš bude úplně jiná písnička.
Ferrari prožívá těžkou sezonu. Monopost SF1000 trpí řadou nedostatků, přičemž jejich kompletní vyřešení letos nečekejte. Je to běh na dlouhou trať. Zvlášť když ideální není ani spolehlivost, což se potvrdilo ve Španělsku, kde musel Charles Leclerc odstoupit kvůli problémům s pohonnou jednotkou.
Jak Scuderia nyní potvrdila, Monačan doplatil na elektronický problém v oblasti řídící jednotky. „V Barceloně jsme zaplatili vysokou cenu za nespolehlivost. Přišli jsme na to, že Chalesa vyřadil problém na elektronické řídící jednotce," říká šéf motorového oddělení Enrico Gualtieri.
Ideální však nebyl z pohledu Ferrari ani samotný výkon.„Další slabinou bylo, že jsme v Barceloně nedokázali maximalizovat náš kvalifikační potenciál, což nám zkomplikovalo závod. Ve Spa se z toho musíme poučit, být soustředění a zvolit co nejlepší strategii," pokračuje.
Loni zde Charles Leclerc získal své premiérové vítězství ve Formuli 1, jenže to bylo rozložení sil oproti dnešku diametrálně odlišné. Hlavně v oblasti motorů, kde Ferrari loni dominovalo. Letos v ní naopak ztrácí. Nelze proto čekat, že by stáj z Maranella mohla svůj loňský úspěch zopakovat, Leclerc si toho je dobře vědom.
„Letos to bude obtížnější. V porovnání s loňskem nejsme tak dobří. Nicméně Spa je jedním z okruhů, kde se může stát úplně cokoliv. Uděláme maximum pro to, abychom byli úspěšní," hlásí Leclerc.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.