Carlos Sainz bude od příštího roku hájit barvy Ferrari, což ho podrobí masivnímu tlaků ze strany médií. Toho se ale mladý Španěl neobává.
Carlose Sainze čeká posledních několik závodů za McLaren. Pak stále ještě mladý Španěl zvedne kotvy a zamíří do Ferrari, kde nahradí Sebastiana Vettela.
V neslavnější stáji Formule 1 ho nečeká nic snadného, jezdci Ferrari jsou vždy pod drobnohledem - víc než všichni ostatní. To je holý fakt. Jestliže chcete ve Scuderii uspět, musíte mít nervy ze železa. V opačném případě nemáte šanci. Důvod je prostý - Když jezdíte za Ferrari, jezdíte za celou Itálii. S úspěchy exponenciálně roste vaše popularita, ale platí to i naopak. Pětadvacetiletý rodák z Madridu je na to podle svých slov připravený.
„Pro mě je to příprava," říká Sainz o tlaku, který ho ve Ferrari čeká. „Chci bojovat o titul, když se do takové situace dostanete, tak tlak, jemuž jste podrobeni je obrovský. Každý jezdec, který chce být tím nejlepším, tak si tímhle musí projít," má jasno.
Ferrari bude pro Sainze celkově čtvrtým týmem ve Formuli 1. Své začátky prožil Carlos u Toro Rosso, jenže do prvního týmu Red Bullu se doposud nepodíval. Namísto toho zamířil do Renaultu a později do McLarenu.
Zvláště u McLarenu je Španěl vnímán za toho zkušenějšího. Ostatně vedle Landa Norrise je to logické. To jej vystavuje zvýšeným očekáváním, čehož si je dobře vědom.
„Už od přestupu k McLarenu vnímám zvýšený zájem médií. Když podepíšete s týmy formátu McLarenu či Renaultu, tak se o vás anglická nebo francouzská média začnou dost zajímat. Ale teď už nejsem žádným nováčkem, vím, jak něco takového zvládat," uzavírá.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.