Carlos Sainz bude od příštího roku hájit barvy Ferrari, což ho podrobí masivnímu tlaků ze strany médií. Toho se ale mladý Španěl neobává.
Carlose Sainze čeká posledních několik závodů za McLaren. Pak stále ještě mladý Španěl zvedne kotvy a zamíří do Ferrari, kde nahradí Sebastiana Vettela.
V neslavnější stáji Formule 1 ho nečeká nic snadného, jezdci Ferrari jsou vždy pod drobnohledem - víc než všichni ostatní. To je holý fakt. Jestliže chcete ve Scuderii uspět, musíte mít nervy ze železa. V opačném případě nemáte šanci. Důvod je prostý - Když jezdíte za Ferrari, jezdíte za celou Itálii. S úspěchy exponenciálně roste vaše popularita, ale platí to i naopak. Pětadvacetiletý rodák z Madridu je na to podle svých slov připravený.
„Pro mě je to příprava," říká Sainz o tlaku, který ho ve Ferrari čeká. „Chci bojovat o titul, když se do takové situace dostanete, tak tlak, jemuž jste podrobeni je obrovský. Každý jezdec, který chce být tím nejlepším, tak si tímhle musí projít," má jasno.
Ferrari bude pro Sainze celkově čtvrtým týmem ve Formuli 1. Své začátky prožil Carlos u Toro Rosso, jenže do prvního týmu Red Bullu se doposud nepodíval. Namísto toho zamířil do Renaultu a později do McLarenu.
Zvláště u McLarenu je Španěl vnímán za toho zkušenějšího. Ostatně vedle Landa Norrise je to logické. To jej vystavuje zvýšeným očekáváním, čehož si je dobře vědom.
„Už od přestupu k McLarenu vnímám zvýšený zájem médií. Když podepíšete s týmy formátu McLarenu či Renaultu, tak se o vás anglická nebo francouzská média začnou dost zajímat. Ale teď už nejsem žádným nováčkem, vím, jak něco takového zvládat," uzavírá.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.