Carlos Sainz bude od příštího roku hájit barvy Ferrari, což ho podrobí masivnímu tlaků ze strany médií. Toho se ale mladý Španěl neobává.
Carlose Sainze čeká posledních několik závodů za McLaren. Pak stále ještě mladý Španěl zvedne kotvy a zamíří do Ferrari, kde nahradí Sebastiana Vettela.
V neslavnější stáji Formule 1 ho nečeká nic snadného, jezdci Ferrari jsou vždy pod drobnohledem - víc než všichni ostatní. To je holý fakt. Jestliže chcete ve Scuderii uspět, musíte mít nervy ze železa. V opačném případě nemáte šanci. Důvod je prostý - Když jezdíte za Ferrari, jezdíte za celou Itálii. S úspěchy exponenciálně roste vaše popularita, ale platí to i naopak. Pětadvacetiletý rodák z Madridu je na to podle svých slov připravený.
„Pro mě je to příprava," říká Sainz o tlaku, který ho ve Ferrari čeká. „Chci bojovat o titul, když se do takové situace dostanete, tak tlak, jemuž jste podrobeni je obrovský. Každý jezdec, který chce být tím nejlepším, tak si tímhle musí projít," má jasno.
Ferrari bude pro Sainze celkově čtvrtým týmem ve Formuli 1. Své začátky prožil Carlos u Toro Rosso, jenže do prvního týmu Red Bullu se doposud nepodíval. Namísto toho zamířil do Renaultu a později do McLarenu.
Zvláště u McLarenu je Španěl vnímán za toho zkušenějšího. Ostatně vedle Landa Norrise je to logické. To jej vystavuje zvýšeným očekáváním, čehož si je dobře vědom.
„Už od přestupu k McLarenu vnímám zvýšený zájem médií. Když podepíšete s týmy formátu McLarenu či Renaultu, tak se o vás anglická nebo francouzská média začnou dost zajímat. Ale teď už nejsem žádným nováčkem, vím, jak něco takového zvládat," uzavírá.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.