Tým z Grove má definitivně nového vlastníka. Stal se jím investor z Ameriky.
To, o čem se spekulovalo delší dobu, bylo dnes oficiálně oznámeno. Slavná stáj Williams mění svého majitele. Od rodiny Wiliamsových ji odkoupila americká investiční společnost Dorilton Capital.
O vstupu nového investora se přitom spekulovalo už delší dobu. Ty tam jsou časy, kdy patřila stáj z Grove k elitním účastníkům závodů Formule 1. Poslední titul získal Williams před více než dvaceti lety. Zasloužil se o něj Jacques Villeneuve během ročníku 1997. Víc úspěchů už však nepřišlo.
Naopak se postupně hromadily trable finančního rázu. Silní sponzoři odcházeli a na jejich místo nepřicházely adekvátní náhrady. Vrcholem všeho byla patrně nepodařená spolupráce s firmou ROKiT, která skončila těsně před začátkem letošní sezony.
Právě tehdy také započala konkrétní jednání o novém majiteli celé stáje. Ta nyní došla do úspěšného konce díky dohodě s americkou investiční společností Dorilton Capital.
Američané tak získají nad kdysi slavným gigantem neomezenou kontrolu. Jméno stáje se ale měnit nebude, to zůstane zachováno. Změnit by se nemělo ani dosavadní sídlo. U Williamsu doufají, že nová smlouva jim pomůže překonat současnou finanční nejistotu a postavit silné základy pro budoucnost.
„Jsme rádi. že Dorilton je naším novým partnerem. Hledali jsme někoho, kdo sdílí stejné hodnoty a vize jako my, přičemž to se nám podařilo. Od samého začátku tohoto procesu bylo naším cílem zajištění úspěšní budoucnosti týmu a ochrana našich lidí. Věřím, že se nám to povedlo," říká Claire Williams.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.