F1 a FIA společně oznámili, že všechny královny motorsportu souhlasí s podmínkami nové Concordské dohody.
Zdá se, že základní kámen pro úspěšnou budoucnost Formule 1 je zasazen Všech deset týmů totiž má podepsat Concordskou dohodu, tedy dokument, který nastolí ve světe nejrychlejších kol nové (spravedlivější) prostředí.
Jde hlavně o účinnější přerozdělování finančních prostředků. Doposud týmy dostávaly finanční odměny podle toho, jak se umístily v Poháru konstruktérů, což logicky permanentně znevýhodňovalo menší stáje, pro které to tak byl jakýsi začarovaný kruh.
Dále byly předmětem sváru bonusy za věrnost, které dostávalo Ferrari. Obecně se předpokládá, že nový pakt upraví i tuto oblast. Vedení Formule 1 si od Concoordské dohody hodně slibuje. Špičky šampionátu doufají zejména ve vyrovnanější startovní pole, a to už od sezony 2022, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla.
„Všichni fanoušci chtějí vidět těsnější závody. Souboje kolo na kolo. Máme tu novou Concordskou dohodu, plus revoluční pravidla pro rok 2022. Tento balíček postaví základy k tomu, aby bylo prostředí F1 spravedlivější," hlásí Chase Carey.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.