F1 a FIA společně oznámili, že všechny královny motorsportu souhlasí s podmínkami nové Concordské dohody.
Zdá se, že základní kámen pro úspěšnou budoucnost Formule 1 je zasazen Všech deset týmů totiž má podepsat Concordskou dohodu, tedy dokument, který nastolí ve světe nejrychlejších kol nové (spravedlivější) prostředí.
Jde hlavně o účinnější přerozdělování finančních prostředků. Doposud týmy dostávaly finanční odměny podle toho, jak se umístily v Poháru konstruktérů, což logicky permanentně znevýhodňovalo menší stáje, pro které to tak byl jakýsi začarovaný kruh.
Dále byly předmětem sváru bonusy za věrnost, které dostávalo Ferrari. Obecně se předpokládá, že nový pakt upraví i tuto oblast. Vedení Formule 1 si od Concoordské dohody hodně slibuje. Špičky šampionátu doufají zejména ve vyrovnanější startovní pole, a to už od sezony 2022, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla.
„Všichni fanoušci chtějí vidět těsnější závody. Souboje kolo na kolo. Máme tu novou Concordskou dohodu, plus revoluční pravidla pro rok 2022. Tento balíček postaví základy k tomu, aby bylo prostředí F1 spravedlivější," hlásí Chase Carey.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.