Hovoří se o tom už delší dobu. Nyní se přitom zdá se celá záležitost získává stále reálnější obrysy. Podle italských zdrojů si už Sebastian Vettel brzy plácne s Aston Martinem.
O komplikovaných vztazích Sebastiana Vettela a Ferrari už se toho namluvilo a napsalo hodně. Ty jsou teď na bodu mrazu, což dokládal i poslední závodní víkend ve španělské Barceloně. Během něj Vettel nejdřív ignoroval svůj tým během kvalifikace, aby si pak v závodě sám zvolil strategii, díky niž nakonec dojel na bodovaném umístění.
Už delší dobu je přitom jasné to, že Vettel po konci sezony z Maranella odejde. Kam však zamíří, to v tuto chvíli zůstává záhadou. Chvíli to vypadalo na důchod, Němec se nechal opakovaně slyšet, že Formule 1 už pro něj není tím, čím bývala kdysi.
Jenže teď se věci vyvinou dost možná úplně jinak. Od příštího roku přibude na startovním roštu Aston Martin, ve který se přetransformuje nynější Racing Point. Jde o ambiciózní projekt, za nímž stojí miliardář Lawrence Stroll, a právě jemu by se jezdec formátu Vettela hodil jako sůl.
Obzvlášť z hlediska marketingu má čtyřnásobný šampion stále svoji hodnotu. Vzájemné námluvy už podle všeho nějaký ten pátek probíhají přičemž zdroje z Itálie hovoří o tom, že Vettelův přestup k Aston Martinu bude oznámen už během následujícího závodního víkendu v Belgii.
Kdo by šel z kola ven? „Pokud bych v týmu skončil, šlo by o podnikatelskou volbu, takhle to v tomhle sportu prostě funguje," reaguje Lance Stroll, syn hlavního týmového mecenáše.
Mladý Kanaďan získal díky tučným sponzorským smlouvám od svého otce status platícího jezdce, avšak pravdou je, že letos si nevede vůbec špatně. Když nepočítáme dva závody na Silverstonu, ve kterých Strollův týmový kolega Pérez nestartoval, vede Mexičan nad Kanaďanem v interním týmovém souboji na body 30-32.
To pro Strolla není vůbec špatná vizitka. Naproti tomu Checo disponuje platným kontraktem. V případě jeho ukončení by mu tak tým musel vyplatit miliónové odstupné.
Jak se budoucí Aston Martin rozhodne?
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.