Hovoří se o tom už delší dobu. Nyní se přitom zdá se celá záležitost získává stále reálnější obrysy. Podle italských zdrojů si už Sebastian Vettel brzy plácne s Aston Martinem.
O komplikovaných vztazích Sebastiana Vettela a Ferrari už se toho namluvilo a napsalo hodně. Ty jsou teď na bodu mrazu, což dokládal i poslední závodní víkend ve španělské Barceloně. Během něj Vettel nejdřív ignoroval svůj tým během kvalifikace, aby si pak v závodě sám zvolil strategii, díky niž nakonec dojel na bodovaném umístění.
Už delší dobu je přitom jasné to, že Vettel po konci sezony z Maranella odejde. Kam však zamíří, to v tuto chvíli zůstává záhadou. Chvíli to vypadalo na důchod, Němec se nechal opakovaně slyšet, že Formule 1 už pro něj není tím, čím bývala kdysi.
Jenže teď se věci vyvinou dost možná úplně jinak. Od příštího roku přibude na startovním roštu Aston Martin, ve který se přetransformuje nynější Racing Point. Jde o ambiciózní projekt, za nímž stojí miliardář Lawrence Stroll, a právě jemu by se jezdec formátu Vettela hodil jako sůl.
Obzvlášť z hlediska marketingu má čtyřnásobný šampion stále svoji hodnotu. Vzájemné námluvy už podle všeho nějaký ten pátek probíhají přičemž zdroje z Itálie hovoří o tom, že Vettelův přestup k Aston Martinu bude oznámen už během následujícího závodního víkendu v Belgii.
Kdo by šel z kola ven? „Pokud bych v týmu skončil, šlo by o podnikatelskou volbu, takhle to v tomhle sportu prostě funguje," reaguje Lance Stroll, syn hlavního týmového mecenáše.
Mladý Kanaďan získal díky tučným sponzorským smlouvám od svého otce status platícího jezdce, avšak pravdou je, že letos si nevede vůbec špatně. Když nepočítáme dva závody na Silverstonu, ve kterých Strollův týmový kolega Pérez nestartoval, vede Mexičan nad Kanaďanem v interním týmovém souboji na body 30-32.
To pro Strolla není vůbec špatná vizitka. Naproti tomu Checo disponuje platným kontraktem. V případě jeho ukončení by mu tak tým musel vyplatit miliónové odstupné.
Jak se budoucí Aston Martin rozhodne?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.