Hovoří se o tom už delší dobu. Nyní se přitom zdá se celá záležitost získává stále reálnější obrysy. Podle italských zdrojů si už Sebastian Vettel brzy plácne s Aston Martinem.
O komplikovaných vztazích Sebastiana Vettela a Ferrari už se toho namluvilo a napsalo hodně. Ty jsou teď na bodu mrazu, což dokládal i poslední závodní víkend ve španělské Barceloně. Během něj Vettel nejdřív ignoroval svůj tým během kvalifikace, aby si pak v závodě sám zvolil strategii, díky niž nakonec dojel na bodovaném umístění.
Už delší dobu je přitom jasné to, že Vettel po konci sezony z Maranella odejde. Kam však zamíří, to v tuto chvíli zůstává záhadou. Chvíli to vypadalo na důchod, Němec se nechal opakovaně slyšet, že Formule 1 už pro něj není tím, čím bývala kdysi.
Jenže teď se věci vyvinou dost možná úplně jinak. Od příštího roku přibude na startovním roštu Aston Martin, ve který se přetransformuje nynější Racing Point. Jde o ambiciózní projekt, za nímž stojí miliardář Lawrence Stroll, a právě jemu by se jezdec formátu Vettela hodil jako sůl.
Obzvlášť z hlediska marketingu má čtyřnásobný šampion stále svoji hodnotu. Vzájemné námluvy už podle všeho nějaký ten pátek probíhají přičemž zdroje z Itálie hovoří o tom, že Vettelův přestup k Aston Martinu bude oznámen už během následujícího závodního víkendu v Belgii.
Kdo by šel z kola ven? „Pokud bych v týmu skončil, šlo by o podnikatelskou volbu, takhle to v tomhle sportu prostě funguje," reaguje Lance Stroll, syn hlavního týmového mecenáše.
Mladý Kanaďan získal díky tučným sponzorským smlouvám od svého otce status platícího jezdce, avšak pravdou je, že letos si nevede vůbec špatně. Když nepočítáme dva závody na Silverstonu, ve kterých Strollův týmový kolega Pérez nestartoval, vede Mexičan nad Kanaďanem v interním týmovém souboji na body 30-32.
To pro Strolla není vůbec špatná vizitka. Naproti tomu Checo disponuje platným kontraktem. V případě jeho ukončení by mu tak tým musel vyplatit miliónové odstupné.
Jak se budoucí Aston Martin rozhodne?
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.